;
coinex

بررسی گلکسی F22 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی F22 سامسونگ می‌تواند به شما کمک کند تا با یک گوشی اقتصادی محبوب آشنا شده و نسبت به خرید آن تصمیم بگیرید. برای اطلاعت بیشتر همراه ما باشید.

کمپانی سامسونگ، غول لوازم الکترونیکی، سال گذشته سری گوشی‌های هوشمند Galaxy F خود را معرفی کرد. این کمپانی اولین گوشی از سری جدید خود را با نام تجاری Galaxy F41 در اکتبر 2020 عرضه کرد.

اکنون جدیدترین گوشی از خط تولید جدید سری F کمپانی سامسونگ با نام تجاری گلکسی F22 با دوربین چهارگانه و پردازنده مدیاتک رونمایی و عرضه شده است.

سامسونگ با معرفی گوشی جدید خود به نام گوشی F22 که بی‌شباهت با سری A نیست، سخت در تلاش است که کاربران خود را راضی و بازار را در دست خود نگه دارد. سامسونگ f22 که یک میان رده اقتصادی است در ماه جولای 2021 معرفی شد.

به نقل از Techtrends.news ، قیمت گوشی f22 بسیار مناسب است زیرا یک گوشی اقتصادی بوده که آن را در زمره‌ی گوشی‌های خوش ساخت و خوش قیمت قرار داده است.

آیا گوشی Galaxy F22 سامسونگ در مقایسه با رقبای خود در این رنج قیمت، توانسته مشخصات خوبی را ارائه دهد و رضایت کاربران را بدست آورد؟ با بررسی گوشی گلکسی F22 همراه ما باشید تا به پاسخ این سوال دست یابید.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A23 سامسونگ (Galaxy A23) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی A73 سامسونگ (Galaxy A73) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی F22 سامسونگ

به نظر می‌رسد سامسونگ با معرفی Galaxy F22 قصد دارد خط تولید سری F را گسترش دهد. به طور خلاصه گوشی‌های سری F سامسونگ، در زیرمجموعه گوشی‌های گلگسی قرار می‌گیرند و گوشی‌های میان‌رده را شامل می‌شوند. بررسی گوشی گلکسی F22 در ادامه آمده است. با خواندن این مطلب می‌توانید درباره قابلیت‌ها و توانایی‌های این گوشی به اطلاعات کاملی دست یابید.

بررسی گوشی گلکسی F22 از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

در این بخش به بررسی گلکسی F22 سامسونگ از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری که این کمپانی برای این گوشی در نظر گرفته است، می‌پردازیم. به نظر می‌رسد گلکسی f22 شباهت بسیار زیادی با گوشی هم نام خود در سری a داشته باشد و یکی از میان‌رده‌های اقتصادی بازار لقب بگیرد.

موبایل سامسونگ Galaxy F22، به طور کلی از جنس پلاستیک بوده و بخش جلویی آن نیز از یک شیشه مقاوم ساخته شده است. بنابراین پنل روبرویی این گوشی جنس شیشه‌ای دارد، در حالی که قاب پشتی از جنس پلاستیک مرغوب است که خط و خش و اثر انگشت را به خود جذب نمی‌کند.

در لبه کناری گوشی گلکسی اف 22 سامسونگ، دکمه تنظیم صدا قرار دارد و در زیر آن حسگر اثر انگشت به چشم می‌خورد، همچنین در لبه سمت چپ نیز دکمه پاور و اسلات سیم‌کارت قرار دارد.

پس گلگسی اف 22 به یک سنسور اثر انگشت در کنار گوشی مجهز شده است. همچنین این گوشی از سنسورهایی نظیر شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما و مجاورت بهره می‌برد.

در قسمت پشت گوشی گلکسی اف 22 سامسونگ یک ماژول مربعی شکل مشاهده می‌شود که چهار لنز دوربین را در خود جای داده است و در زیر این ماژول فلش‌لایت نیز در بخش پایینی دوربین‌ها و سمت چپ قرار دارد.

در وسط پنل روبرویی گوشی سامسونگ F22 نیز دوربین سلفی به صورت ناچ قطره‌ای مشاهده می‌شود و همچنین در پایین گوشی جک 3.5 میلی‌متری هدفون، پورت USB Type-C و بلندگوها نمایان هستند.

گوشی f22 در ابعاد 160 × 74 × 9.4 میلی متر و وزن 203 گرم راهی بازار شده است و در رنگ‌های سیاه و آبی ارائه می‌شود. سنسور اثرانگشت گلکسی اف ۲۲ با کلید پاور ادغام شده و در کنار فریم جا گرفته است.

این موبایل هوشمند را می‌توان در دسته‌بندی گوشی‌های نسبتا کم حاشیه قرار داد. نسبت نمایشگر به بدنه این میان‌رده، 83.5 درصد است. از خصوصیات دیگر هم باید به ویژگی HDR این محصول اشاره کرد.

در کل از لحاظ ساختار هم باید گفت که گلکسی اف 22، از یک طراحی بسیار ساده و تخت برخوردار شده است.

بیشتر بخوانید:

بررسی گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس (Oppo Reno 8 Pro Plus) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی M13 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گوشی Galaxy F22 از نظر صفحه نمایش

سامسونگ مثل همیشه یکی از نقاط قوت خود را نمایشگر می‌داند و در این زمینه قدرتمند ظاهر شده است. صفحه نمایش 6.4 اینچی f22 سامسونگ Super AMOLED است و رزولوشن HD+ را ارائه می‌دهد.

سامسونگ در واقع با کم‌ کردن ابعاد صفحه‌نمایش گوشی به متعادل کردن پیکسل‌های نمایشگر کمک به سزایی کرده است، به طوری که تفاوت بین Full HD و +HD خیلی کم احساس می‌شود.

نرخ نوسازی 90 هرتزی، نوید یک نمایشگر عالی برای وب گردی و تماشای فیلم به دوستداران سامسونگ را می‌دهد و باید گفت که روشنایی 600 نیت را در حالت HDR نیز پشتیبانی می‌کند.

رزولوشن گوشی اف 22 در حد 720 × 1600 پیکسل است و تراکم پیکسلی نه چندان بالای 274 پیکسلی و نسبت تصویر 20:9 برای گوشی گلکسی f22 در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است که صفحه‌نمایش این گوشی با گوریلاگلس 5 مقاوم شده است که از ایجاد خط و خش بر روی صفحه نمایش گوشی و همچنین آسیب یا شکستگی جلوگیری می‌کند.

بررسی گلکسی F22 سامسونگ از نظر دوربین

سامسونگ معمولاً دوربین‌های خوبی برای گوشی‌های هوشمند خود در نظر می‌گیرد و کم پیش می‌آید کسی از دوربین‌های سامسونگ راضی نباشد. سامسونگ در گوشی f22 نیز از همان ترکیب ترند چهارگانه این روزهای گوشی‌های هوشمند در این مدل استفاده کرده است.

برای گوشی اف ۲۲ یک ماژول دوربین چهارگانه در نظر گرفته شده که از چهار حسگر دوربین 48 مگاپیکسل (واید)، 8 مگاپیکسل (اولتراواید)، 2 مگاپیکسل (ماکرو) و 2 مگاپیکسل (عمق میدان) تشکیل شده است.

حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 به لطف فناوری ISOCELL Plus و سنسور GM2 عکس‌هایی با جزئیات و وضوح خوبی می‌گیرد و حتی در موقعیت‌های کم‌نور نیز عکس‌های قابل قبولی می‌گیرد.

لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی، عکس‌هایی با میدان دید وسیع‌تر و 123 درجه‌ای ثبت می‌کند و می‌تواند مناظر بیشتری را در خود جای دهد و این در حالی است که حسگر 2 مگاپیکسلی ماکرو وظیفه عکاسی از نزدیک را بر عهده دارد.

به این صورت که دوربین به شی مورد نظر نزدیک می‌شود تا جزئیات به طور واضح نمایش داده شود و طبیعی است که هرچه کیفیت آن بیشتر باشد، عکس‌ها با جزئیات و وضوح بیشتری ثبت می‌شوند.

حسگر سنجش عمق 2 مگاپیکسلی با فوکوس زنده همراه است تا عکس‌های پرتره زیبایی را ثبت کند. گوشی ارزان‌قیمت سامسونگ گلکسی F22 همچنین یک حسگر 13 مگاپیکسلی دارد که مخصوص عکاسی سلفی است که قابلیت فیلمبرداری 1080 پیکسل برای هر دو لنز را دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های آنر 2022 ؛ آشنایی با موبایل های جدید HONOR

بهترین گوشی های سامسونگ 2022 [تاریخ عرضه و مشخصات احتمالی]

بررسی گلکسی F22 سامسونگ از نظر باتری

باتری گوشی f22 یکی از نقاط قوت آن به نظر می‌آید که حسابی نظرها را به خود جلب کرده است. گوشی سامسونگ F22 از یک باتری بزرگ لیتیوم پلیمری با ظرفیت 6000 میلی‌آمپر ساعت برخوردار بوده که از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می‌کند. اگر چه درون جعبه یک شارژر 15 واتی قرار دارد.

بنابراین اگر می‌خواهید گوشی خود را سریع‌تر شارژ کنید، حتما باید شارژر 25 واتی را به صورت جداگانه خریداری کنید.

باید گفت که شارژ گوشی در صورت استفاده معمول و روزانه بیشتر از یک روز باقی می‌ماند. صفر تا صد شارژ باتری این گوشی چیزی حدود دو ساعت و بیست دقیقه طول می‌کشد که اگرچه مدت زمان شارژ بسیار زیاد است، اما این چیزی است که همه گوشی‌های هوشمند اقتصادی سامسونگ با آن روبرو هستند.

بررسی گلکسی F22 سامسونگ از نظر نرم افزاری

گوشی سامسونگ گلکسی اف ۲۲ از رابط کاربری جدید و سبک OneUI Core 3.1 بهره می‌برد که مبتنی بر سیستم عامل اندروید 11 است. این یک نسخه سبک اندروید است که طراحی بصری بهتر، مجوزهای یک‌بار تنظیم بهبودیافته و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

سامسونگ همچنین قول سه سال به روز‌رسانی مداوم پچ امنیتی و همچنین ارتقا اندروید OS گوشی گلکسی F22 را به کاربران داده است. این محصول از کارت حافظه جانبی microSD برای افزایش فضای ذخیره‌سازی تا 1 ترابایت نیز پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو اف 4 جی تی (Xiaomi POCO F4 GT) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

بررسی گلکسی F22 سامسونگ از نظر سخت افزاری

از آنجایی که سامسونگ قصد دارد هزینه ساخت را تا حد امکان پایین آورد، خبری از چیپست‌های محبوب اسنپدراگون در گوشی سامسونگ f22 نیست و از چیپست مدیاتک Helio G80 در این گوشی سامسونگ استفاده شده است.

البته سری G این تراشه‌ها معمولاً قدرت مناسبی در رفع نیازهای روزمره و بازی‌های سبک دارند و جای نگرانی نیست. سی پی یو هشت هسته‌ای در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 تکمیل کننده قسمت پردازنده گوشی f22 سامسونگ هستند.

مثل همیشه سامسونگ در سازگاری نرم افزار و سخت افزار عالی مشخصات f22 کار کرده و حتی در گوشی‌های اقتصادی و میان رده روان بودن را به کاربران خود هدیه می‌دهد.

این گوشی در دو نوع متفاوت بر اساس حافظه داخلی و رم عرضه شده که شامل موارد زیر است:

  • 64 گیگابایت با 4 گیگابایت رم
  • 128 گیگابایت با 6 گیگابایت رم
بررسی گلکسی F22 سامسونگ

گوشی هوشمند Samsung Galaxy F22 به بلوتوث نسخه 5.0 مجهز شده است تا ارتباطی آسان و بدون ایراد به گجت‌های هوشمند بی‌سیم داشته باشیم. این گوشی از جی‌پی‌اس پشتیبانی می‌کند. درگاه ارتباطی این گوشی میان‌رده جدید، USB Type-C 2.0, USB On-The-Go است.

بررسی گلکسی F22 سامسونگ از نظر کیفیت صدا

کیفیت صدای اسپیکر این گوشی در حد مطلوبی بوده و باید گفت که سامسونگ به این مورد توجه داشته است. شما می‌توانید برای مکالمه، بازی کردن، گوش دادن به موسیقی و دیدن فیلم روی صدای این اسپیکر حساب کنید و لذت ببرید.

بررسی گلکسی F22 سامسونگ

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A72 سامسونگ ؛ قدرتمندترین سری A کدام است؟

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 سامسونگ (Xiaomi Note 10 Pro vs. Galaxy A52)

در این مطلب به معرفی و بررسی گوشی گلکسی F22 پرداختیم؛ یک محصول اقتصادی و پرفروش که نظر همه کاربران را به خود جلب کرده است. اجزای سخت افزاری و نرم افزاری در نظر گرفته شده برای این گوشی بسیار مناسب یک محصول اقتصادی هستند و می‌توان گفت سامسونگ سعی کرده با وجود قیمت پایین کیفیت این گوشی را کاهش ندهد. بررسی گوشی گلکسی F22 که در این مطلب انجام شد اطلاعات کاملی به شما می‌دهد.

سوالات متداول

آیا گوشی Galaxy F22 ارزش خرید دارد؟

وقتی پای ارزش خرید گوشی سامسونگ f22 وسط بیاید، اولین موضوعی که باید بررسی شود قیمت گوشی اف ۲۲ است. بهترین معیار، بررسی قیمت گوشی f22 سامسونگ در قبال امکاناتی است که به شما می‌دهد. از نظر کیفیت ساخت و سخت افزار به کار رفته به نظر قیمت f22 منطقی می‌آید و ارزش خرید گوشی f22 را می‌توان بالا تلقی کرد. درست است که سامسونگ برای گلکسی اف 22 سامسونگ از چیپست ارزان‌قیمت Mediatek Helio G80 استفاده کرده است، اما صفحه نمایش Super AMOLED با نرخ تازه‌سازی 90 هرتز، باتری 6000 میلی‌آمپری، حسگرهای چهارگانه دوربین و همچنین قابلیت ارتقا حافظه جانبی تا یک ترابایت نظر هر کاربری را به سمت خود جلب می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌ها و امکانات این محصول می‌توان به قیمت خوب، دوربین عالی، باتری فوق العاده و نمایشگر جذاب اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بررسی گلکسی F22 سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    سلام
    nfc که در توضیحات آورده شده ندارد.

    پاسخ

    ممنون از دیدگاهتون. اشکالی که بهش اشاره کردید، برطرف شد.

    پاسخ

    من گرفتم با قیمت چهارو نیم ۱۸ماه گارانتی داره تصویرشو اینقد تعریف میکنن والا چنگی به دل من نزد فیلمارو کیفیت پایین نشون میده نمیدونم چرا اینجوریه باتریش ۲۷/۸ساعت میره باقی چیزاش خوبه فقط کیفیت تصویرش اذیتم میکنه

    پاسخ

    مزخرف ترین گوشی از نظر پخش صدا و سنگینی گوشی در کل فقط برای عکاسی خوبه

    پاسخ

    عالیه،بیسته ،فقط کاشکی بجای پردازنده مدیاتک ،ازاسنپدراگون استفاده میکرد

    پاسخ

    به نظرم عالیه،فقط قیمتش روبزارید،مثل همیشه سامسونگ محصول میان رده خوبی به بازارداده

    پاسخ