;
coinex

افزایش حجم تراکنش‌های روزانه کاردانو : 220 درصد رشد از ابتدای سال 2022

علی‌رغم عملکرد ضعیف رمزارزها با شروع زمستان کریپتویی، از ابتدای سال 2022 تاکنون شاهد افزایش حجم تراکنش‌های روزانه کاردانو هستیم.

بر اساس داده‌های جدید Kraken Intelligence، کاردانو از لحاظ حجم تراکنش‌های روزانه رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. در حال حاضر حجم تراکنش‌های رمزارزهای اصلی بازار نظیر بیت کوین، اتریوم و دوج کوین به دلیل زمستان کریپتویی بسیار پایین است.

بیشنر بخوانید: پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2022

افزایش حجم تراکنش‌های روزانه کاردانو

حجم تراکنش‌های درون شبکه کاردانو علی‌رغم رکود بازار کریپتو در اوایل سال جاری به طور پیوسته در حال افزایش است. علت اصلی ریزش بازارهای مالی، فروپاشی شبکه ترا به شمار می‌رود. در این فاجعه بیش از 40 میلیارد دلار سرمایه نابود شد. ورشکستگی سلیوس، Three Arrows و Voyager Digital نیز وضعیت بازار را وخیم‌تر کرد.

افزایش حجم تراکنش‌های روزانه کاردانو : 220 درصد رشد از ابتدای سال 2022

Kraken Intelligence در گزارش خود به این نکته اشاره کرد که کاردانو از ابتدای سال 2022 تاکنون شاهد افزایش 268 درصدی حجم زنجیره‌ای و افزایش 16 درصدی حجم ماه به ماه (MoM) بوده است. در نقطه مقابل کاردانو،‌ Algorand با کاهش 88 درصدی حجم تراکنش بدترین عملکرد را به نام خود ثبت نمود. از دیگر عملکردهای ضعیف بازار رمزارزها می‌توان به دوج کوین (84 درصد ریزش)، اتریوم (68 درصد ریزش) و بیت کوین (18 درصد ریزش) اشاره کرد. دوج کوین نیز در سال جاری شاهد کاهش 54 درصدی حجم MoM بود.

تحلیلگران Kraken رشد قوی کاردانو را به راه‌اندازی اولین صرافی غیرمتمرکز شبکه با نام SundaeSwap و همچنین بازی متاورسی Pavia نسبت می‌دهند. توسعه‌دهندگان کاردانو همچنین اندازه بلوک‌های قابل برنامه‌ریزی بلاک چین را تا 10 درصد افزایش دادند. علت این اقدام، افزایش تعداد پروژه‌های اکوسیستم به بیش از 1000 پروژه است. یکی دیگر از دلایل افزایش حجم تراکنش‌های روزانه کاردانو، اشتیاق کاربران به هاردفورک آتی Cardano Vasil به شمار می‌رود.

طبق انتظارات هاردفورک واسیل شبکه کاردانو را از نظر سرعت و مقیاس‌پذیری به طرز قابل توجهی ارتقا خواهد داد. واسیل کاردانو را به شبکه‌ای مناسب‌تر برای قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز تبدیل می‌کند. واسیل در ابتدا قرار بود در ماه ژوئن عرضه شود اما این اتفاق رخ نداد و تاریخ عرضه هاردفورک به ماه جولای تغییر پیدا کرد. طبق اظهارات آزمایشگاه توسعه بلاک چین Input Output Global، همچنان چند هفته تا آماده شدن بروزرسانی در شبکه اصلی زمان باقیست.

بر اساس داده‌های CoinMarketCap، کاردانو با ارزش بازار 17.5 میلیارد دلاری هشتمین رمزارز بزرگ بازار به شمار می‌رود. کاردانو یکی از قدیمی‌ترین و برجسته‌ترین بلاک چین‌های قرارداد هوشمند لایه اول است. علی‌رغم اعتبار بالای پروژه، کاردانو هنوز نتوانسته مانند بسیاری از رقبای جدید خود یک اکوسیستم DeFi پر جنب و جوش ایجاد کند.

طبق داده‌های DeFi LIama، ارزش کل قفل شده (TVL) کاردانو برابر با 94.93 میلیون دلار است. ارزش کل قفل شده برجسته‌ترین شبکه قرارداد هوشمند یعنی اتریوم حدود 40.59 میلیارد دلار و سولانا نیز 1.99 میلیارد دلار است. قیمت توکن بومی شبکه کاردانو در تاریخ 2 سپتامبر 2021 به 3.09 دلار رسید. ADA از آن زمان تا کنون 83.2 درصد از ارزش خود را از دست داده است. این توکن در 24 ساعت گذشته 1.17 درصد افزایش یافته و در حال حاضر با قیمت 0.53 دلار معامله می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افزایش حجم تراکنش‌های روزانه کاردانو چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: zycrypto

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر