;
coinex

سری کارت گرافیک های آرک اینتل رونمایی شدند

شرکت اینتل بالاخره به شایعات و انتظارات پایان داد و سری کارت گرافیک های آرک اینتل را با مشخصات فنی رده بالا رونمایی کرد. این سری شامل چند مدل پرچمدار است.

سری کارت گرافیک های Arc اینتل با تمرکز بر پردازش‌هیا سنگین معرفی شدند و اینتل مدعی شده که مدل پرچمدار A50 می‌توااند به قدرت 4.8 ترافلاپس دست پیدا کند و 6 گیگابایت هم حافظه دارد.

بیشتر بخوانید: تبدیل آمریکا به قطب تراشه جهان ؛ موافقت سنا با بودجه 280 میلیارد دلاری!

سری کارت گرافیک های آرک اینتل

سری کارت گرافیک های آرک اینتل رونمایی شدند
آرک A40

اینتل روز گذشته پردازنده های گرافیکی سری Arc را برای کامپیوترهای دسکتاپ و لپ‌تاپ‌های قدرتمند معرفی کرد. کارت‌ گرافیک‌های Intel Arc Pro A40 و Intel Arc Pro A50 قرار است برای سیستم‌های ورکستیشن در دسترس قرار بگیرند و پردازنده‌های گرافیکی A30M در داخل لپ‌تاپ‌هی حرفه‌ای به دست مشتریان می‌رسد.

هر سه گرافیک جدید اینتل از قابلیت رهگیری پرتو سخت‌افزاری و کدک AV1 پشتیبانی می‌کنند و پردازش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را با قدرت بسیار بالایی مدیریت می‌کنند. اینتل مدعی است که کارت گرافیک‌های سری آرک پرو برای انجام با برنامه‌های بسیار سنگینی چون ادوبی پریمیر پرو بهینه‌سازی شده‌اند.

اینتل تصمیم دارد که Intel Arc Pro A40 را با فرم‌فکتور کوچک تک درگاهی عرضه کند. این کارت گرافیک 3.5 ترافلاپس قدرت پردازشی دارد و از 8 هسته ری ترسینگ استفاده می‌کند و با 6 گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR6 عرضه می‌شود. اینتل مدعی است که کارت گرافیک A40 مخصوص ورکستیشن‌های باریک یا کامپیورترهای دسکتاپ کوچک است.

سری کارت گرافیک های آرک اینتل رونمایی شدند
آرک A50

کارت گرافیک قوی A50 از فرم فکتور دو درگاهی برخوردار است و 4.8 ترافلاپس قدرت پردازشی دارد. این کارت گرافیک نیز چون مدل A40 با هشت هسته ری ترسینگ 6 گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR6 تولید می‌شود. Arc Pro A50 به‌دلیل استفاده از فرم‌فکتور دو درگاهی بیشتر از مدل دیگر با ورکستیشن‌های مرسوم سازگاری دارد.

هر دو گرافیک سری آرک پرو از چهار درگاه Mini DisplayPort برای اتصال چند مانیتور برخوردار هستند و اینتل مدعی است که گرافیک‌های جدیدیش از دو مانیتور 60 هرتز 8K، یک مانیتور 240 هرتز 5K، دو مانیتور 120 هرتز 5K یا چهار مانیتور 60 هرتز 4K پشتیبانی می‌کنند.

نکته مهم اینکه گرچه از لحاظ فنی مشکلی برای اجرای بازی‌ با Intel Arc Pro وجود ندارد، اما این کارت‌های گرافیک برای بازی طراحی نشده‌اند. اینتل می‌گوید Intel Arc Pro A40 و Intel Arc Pro A50 برای «وظایف حرفه‌ای و پردازش‌های موردنیاز تولیدکنندگان محتوا» نظیر اپلیکیشن‌های Blender و HandBrake و Premiere Pro و DaVinci Resolve Studio و موارد مشابه بهینه شده‌اند.

سری کارت گرافیک های آرک اینتل رونمایی شدند

اینتل همچنین مدعی است که برای اولین بار در صنعت کارت گرافیک، دو کارت گرافیک جدید آرک پرو از شتاب‌دهی سخت‌افزاری کامل AV1 پشتیبانی می‌کنند. گرافیک لپ‌تاپی A30M می‌تواند 3.5 ترافلاپس قدرت پردازشی ارائه کند. این گرافیک 8 هسته‌ ری ترسینگ و 4 گیگابایت حافظه GDDR6 دارد و به حداکثر توان 35 تا 50 وات دست پیدا می‌کند. خروجی‌های تصویر این کارت گرافیک در لپ‌تاپ‌های مختلف متفاوت است.

اینتل با توجه به اینکه محصولات جدیدش در حد پرچمداران انویدیا و AMD نیستند، در تلاش است تا با ارائه اطلاعات دقیقی مردم را متوجه این کند که انتظارات خود از کارت گرافیک‌های سری آرک را پایین بیاورند. به گفته اینتل، کارت گرافیک‌های جدید تا پیش از پایان سال جاری در دسترس قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سری کارت گرافیک های آرک اینتل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر