;
coinex

مقایسه شیائومی 12S پرو با گلکسی S22 پلاس ؛ کدام جانشین بهتری است؟

مقایسه شیائومی 12S پرو با گلکسی S22 پلاس یک جدال جذاب است. قرار است در ادامه با مقایسه این دو، پیروز میدان مشخص شود.

گوشی s22 پلاس به همراه برادران پرچمدار کهکشانی خود معرفی شد. گوشی سامسونگ s22 پلاس شاید در نگاه اول تفاوت ظاهری چندانی با نسخه‌ی مشابه در سری قبلی نداشته باشد، اما تغییرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این گوشی شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

به نقل از Techtrends.news، شیائومی ۱۲ اس پرو نیز از جدیدترین پرچمداران این برند چینی است که مشخصات بسیار خوبی در جایگاه یک پرچمدار ارائه می‌دهد. این محصول حرفه‌ای هم از نظر سخت افزاری و هم نرم افزاری ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای دارد.

مقایسه 12S پرو با S22 پلاس در ادامه آمده است. شما می‌توانید با خواندن این مطلب در مورد هر دو مدل به اطلاعات مورد نظر دست یابید و با ویژگی‌ها و قابلیت‌های هر کدام بیشتر آشنا شوید. با مقایسه 12S Pro با S22 Plus همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

مقایسه شیائومی 12S پرو با گلکسی S22 پلاس

گوشی گلکسی S22 Plus را می‌توان یکی از بهترین گوشی‌های سامسونگ و یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار دانست. در مقابل، محصول جدید شیائومی نیز حرفه‌ای است و اگر به دنبال یک گوشی با مشخصات عالی هستید، شیائومی 12 اس پرو گزینه مناسبی است. مقایسه 12S پرو با S22 پلاس را که در ادامه آمده از دست ندهید.

مقایسه 12S Pro با S22 Plus از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

لبه‌های گوشی اس ۲۲ پلاس از حالت خمیده به سمت زاویه دار رفته و به طور کلی ظرافت بیشتری در طراحی این مدل دیده می‌شود. پنل جلویی و پشت گوشی s22 پلاس توسط +Gorilla Glass Victus محافظت می‌شوند که دوام و مقاومت بسیار بالایی به ساختار کلی این گوشی بخشیده است.

یکی از شباهت‌ها در شکل ظاهری s22 plus با نسخه‌ی مشابه در سری قبلی، استفاده از فریم آلومینیومی بوده که تکمیل کننده طراحی پرچمدار برای این گوشی است.

هنگامی که اس 22 پلاس را در دستان خود بگیرید، طراحی خاص و یکدست این اسمارت فون نظر شما را جلب خواهد کرد. دکمه پاور و کلید‌های راکر صدا در سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند، و  در سمت چپ گوشی چیز خاصی دیده نمی‌شود.

اسپیکر و اسلات سیمکارت هم در قسمت زیرین گوشی تعبیه شده‌اند. در مجموع باید اعتراف کرد که زیبایی گلکسی اس ۲۲ پلاس غیرقابل‌انکار است.

گوشی s22 پلاس در رنگ‌های مشکی، سفید، کرمی، بنفش یاسی، خاکستری تیره، رزگلد، آبی آسمانی و سبز ارائه شده است. s22 plus گواهینامه IP68 را نیز کسب کرده که بیان‌گر این است که گوشی شما در برابر نفوذ گرد و غبار و آب مقاوم است و در عمق 1.5 متری زیر آب تا 30 دقیقه دوام خواهد داشت.

ابعاد شیائومی ۱۲S پرو برابر 8.2 × 163.6 × 74.6 میلی‌متر و وزن آن حدود 203 گرم است؛ به طور کلی این مدل در دسته‌ی گوشی‌های سبک و کوچک قرار نمی‌گیرد، ولی طراحی ظریف و لوکسی دارد و با نگاه به ظاهر آن متوجه پرچمدار بودنش می‌شوید.

 

اسپیکرهای استریویی این مدل هم لبه‌‌ی بالایی و پایینی گوشی تعبیه شده‌اند. اسکنر اثرانگشت در گوشی شیائومی ۱۲ اس پرو به صورت اپتیکال بوده و زیر نمایشگر تعبیه شده که عملکرد سریع و دقت بالایی دارد و کاملاٌ می‌توان برای باز کردن قفل نمایشگر به آن اتکا کرد.

شیائومی 12S پرو در 4 رنگ سبز، بنفش، خاکستری و سفید وارد بازار شده است.

مقایسه شیائومی 12S پرو با گلکسی S22 پلاس از نظر صفحه نمایش

سامسونگ همیشه در انتخاب نمایشگر پرچمدار‌های خود بیشترین حساسیت را به خرج داده است که بدون شک در گوشی s22 پلاس نیز دقیقاً شاهد یکی از بهترین صفحه نمایش‌های این برند خواهید بود.

یک نمایشگر Dynamic AmoLED 2x با اندازه‌ی 6.6 اینچ آماده به نمایش گذاشتن محتوا‌های تصویری با بالاترین کیفیت ممکن در پرچمدار جدید سامسونگ است. این نمایشگر رزولوشن 2340×1080 پیکسلی دارد و از نمایش محتوای +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند.

صفحه نمایش گوشی s22 پلاس قابلیت Vision Booster دارد و رکورد روشن‌ترین نمایشگر دنیای اسمارت فون‌ها را با روشنایی  1750 نیت به خود اختصاص داده است.

نمایشگر گوشی سامسونگ s22 پلاس با پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتزی یکی از پویا‌ترین صفحه نمایش‌های تولید شده کمپانی سامسونگ است که جذاب‌ترین تجربه کاربری را برای شما رقم خواهد زد.

از نقاط قوت اصلی شیائومی 12 اس پرو نیز نمایشگر LTPO AMOLED فوق‌العاده با کیفیتی بوده که شیائومی برای آن استفاده کرده است؛ این پنل اندازه‌‎ی 6.73 اینچی دارد و رزولوشن آن برابر 1440 × 3200 پیکسل است که وضوح فوق‌العاده‌ی 521 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌دهد.

این صفحه نمایش از رفرش ریت 120 هرتزی تصویر هم پشتیبانی می‌کند که با استفاده از آن، اسکرول کردن در طول رابط کاربری فوق‌العاده سریع است؛ البته این ویژگی در بازی‌ها هم کاربردی بوده و به شما کمک می‌کند بتوانید با اف پی اس‌های بالاتر بازی کنید.

نمایشگر 12S Pro شیائومی توانایی نمایش محتوا با کیفیت HDR10+ و دالبی ویژن را نیز دارد. شیائومی برای محافظت از این صفحه نمایش کم‌نظیر هم از گوریلاگلس ویکتس استفاده کرده که مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر ضربه و خط و خش دارد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A73 سامسونگ ؛ بهترین سری A

مقایسه شیائومی 12S پرو با گلکسی S22 پلاس از نظر دوربین

در اس ۲۲ پلاس شاهد یکی از فوق‌العاده‌ترین دوربین‌های تاریخ اسمارت فون‌ها هستیم. لنز اصلی 50 مگاپیکسلی جدید از دقت بالاتری برخوردار است و در ثبت تصاویر شب نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

در کنار لنز اصلی شاهد دو لنز Telephoto و Ultrawide هستیم که تله فوتو 10 مگاپیکسلی وظیفه زوم کردن در هنگام عکاسی را بر عهده دارد و سنسور اولتراواید 12 مگاپیکسل نیز با زاویه دید 120 درجه‌ای در ثبت تصاویر با دید گسترده‌تر در اختیار شما خواهند بود.

دوربین پشتی اس ۲۲ پلاس با فرمت‌های 8K@24fps و 4K@30/60fps برای فیلم‌برداری با کیفیت بسیار بالا و البته رزولوشن 1080 و ثبت 30/60/240 فریم در هر ثانیه برای فیلم برداری روزمره، شما را همراهی خواهد کرد. دوربین گوشی s22 پلاس در کنار کیفیت بسیار بالایی که دارد از امکاناتی همچون فوکوس خودکار، لرزشگیر دست و Super Steady Video جهت بهبود عملکرد خود استفاده کرده است.

دوربین سلفی نیز با طراحی هول-پانچ در بالای نمایشگر قرار دارد که از یک لنز 10 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و فوکوس خودکار تشکیل شده است، در ثبت تصاویر سلفی و البته مکالمات ویدئویی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

کیفیت دوربین شیائومی۱۲اس پرو نیز فوق العاده است. شرکت آلمانی سازنده‌ی دوربین لایکا پیوند جدیدی با شیائومی برقرار کرده که یکی از نتایج فوق‌العاده‌ی این همکاری را می‌توان در عکس‌های ثبت شده با شیائومی۱۲اس پرو دید.

اگر به ماژول دوربین گوشی شیائومی 12S پرو نگاه کنید می‌توانید ببینید که عبارت Leica در کنار لنزها حک شده و مهر تأییدی بر این موضوع است.

در کنار این حکاکی 3 لنز 50 مگاپیکسلی واید، اولتراواید و تله‌فوتو هم در این ماژول به چشم می‌خورد که کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند. دوربین اصلی در شیائومی ۱۲ اس پرو توانایی فیلم‎برداری با کیفیت 8k و ثبت 24 فریم در هر ثانیه را دارد.

دوربین سلفی Xiaomi 12S Pro هم یک لنز واید 32 مگاپیکسلی است که می‌تواند ویدئوهای 1080 را 30 یا 60 فریم در ثانیه ضبط کند.

مقایسه شیائومی 12S پرو با گلکسی S22 پلاس از نظر باتری

اس ۲۲ پلاس دارای یک باتری لیتیومی با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر است که با پشتیبانی از فست شارژ 45 واتی مدت زمان فول شارژ شدن را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد.

با توجه به اینکه گوشی سامسونگ s22 پلاس در دسته پرچمداران قرار می‌گیرد، اندکی باتری انتخاب شده ضعیف است و شاید بهتر بود از یک باتری 4700 میلی آمپری یا بالاتر استفاده می‌شد.

مقایسه شیائومی 12S پرو با گلکسی S22 پلاس

برای کاربرانی که علاقه‌ای به استفاده از کابل‌ ندارند و پد‌های وایرلس را جهت شارژ کردن گوشی خود ترجیح می‌دهند، این گوشی از شارژر وایرلس 5 واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

باتری گوشی شیائومی ۱۲S پرو ظرفیتی معادل 4600 میلی‌آمپر دارد که برای استفاده روزانه کاملاً کافی است، ولی با توجه به اینکه نسبت به باتری‌های 5000 میلی‌آمپری حجم کمتری دارد شاید تصور کنید شارژدهی مناسبی ندارد.

مقایسه شیائومی 12S پرو با گلکسی S22 پلاس

در واقع به کمک لیتوگرافی ظریف تراشه‌ی پردازنده و بهبود عملکرد آن در مصرف انرژی و همچنین بهینه شدن انرژی مصرفی در بخش‌های مختلف نرم‌افزاری این باتری 4600 میلی‌آمپری می‌تواند در سخت‌ترین حالت ممکن تا 7 ساعت و 50 دقیقه دوام آورد که خود رکورد جدیدی در این بخش است.

شیائومی با مجهز کردن این مدل به یکی از تکنولوژی‌های فوق‌العاده‌ی خود یعنی توان شارژ 120 واتی، ۱۲ اس پرو را همه‌چیز تمام ساخته است.

مقایسه شیائومی 12S پرو با گلکسی S22 پلاس

به کمک فست شارژ 120 واتی شیائومی ۱۲ اس پرو در کمتر از 20 دقیقه فول شارژ می‌شود، بعلاوه این مدل از شارژ بی‌سیم 50 واتی هم پشتیبانی می‌کند که به صورت وایرلس هم می‌توان آن را با صرف زمانی حدود 42 دقیقه فول شارژ کرد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A72 سامسونگ ؛ قدرتمندترین سری A کدام است؟

مقایسه شیائومی 12S پرو با گلکسی S22 پلاس از نظر نرم افزاری

گوشی s22 پلاس از نظر نرم‌افزاری اندروید 12 و رابط کاربری One Ui 4.1 را اجرا می‌کند. این ترکیب نرم‌افزاری دنیایی از امکانات جذاب و جدید را در خود جای داده که توسعه‌دهندگان کمپانی سامسونگ آنها را برای کاربران آماده کرده‌اند.

دستیار صوتی Bixby نیز دستخوش تغییراتی شده است که درمجموع عملکرد بهتر و سریع‌تری به نسبت قبل خواهد داشت. کاربران با فعال کردن Samsung KnoX و استفاده از Secure Folder قادر به استفاده از ایمن‌ترین مکان ذخیره‌‍سازی اطلاعات شخصی خود خواهند بود.

مقایسه شیائومی 12S پرو با گلکسی S22 پلاس

گوشی محبوب 12S پرو به صورت پیش‌فرض رابط کاربری MIUI 13 را بر پایه‌ی اندروید 12 اجرا می‌کند. این ترکیب نرم‌افزاری بسیار روان است و امکانات فوق‌العاده‌ای را برای شخصی‌سازی فضای کاربری گوشی در اختیار شما قرار می‌دهد.

مقایسه شیائومی 12S پرو با گلکسی S22 پلاس از نظر سخت افزاری

سامسونگ برای گوشی s22 پلاس از جدید‌ترین پردازنده‌ی خود یعنی Exynos 2200 استفاده کرده که از اولین تراشه‌های ساخته شده بر پایه معماری 4 نانومتری است.

پردازنده گرافیکی این تراشه نیز Xclipse 920 بوده که با همکاری شرکت بسیار معروف AMD Radeon ساخته شده است و قطعاً به‌زودی رکورد‌های بسیار جالبی را در بنچ مارک‌ها خواهد زد.

مقایسه شیائومی 12S پرو با گلکسی S22 پلاس

تراشه‌ی پردازنده‌ی گوشی شیائومی 12S پرو Snapdragon 8+ Gen 1 بوده که لیتوگرافی 4 نانومتری دارد و یکی از قدرتمند‌ترین‌ها در بازار است که حتی سنگین‌ترین عملیات را هم بدون ذره‌ای لگ و کندی اجرا می‌کند.

این تراشه نسبت به نسخه‌ی استاندارد خود یعنی Snapdragon 8 Gen 1 فرکانس کاری بالاتری دارد و در بنچمارک‌ها امتیازات بیش‌تری ثبت کرده و به طور کلی عملکرد بهتری دارد.

مقایسه شیائومی 12S پرو با گلکسی S22 پلاس

پردازنده‌ی گرافیکی در این تراشه Adreno 730 است که به سادگی از پس رندرکردن گرافیکی‌ترین داده‌ها هم برمی‌آید.

مقایسه 12S پرو با S22 پلاس از نظر کیفیت صدا

شیائومی 12 اس پرو دارای 2 اسپیکر است که در بالا و پایین گوشی قرار گرفته‌اند. اسپیکرهای استریویی این در مدل که لبه‌‌ی بالایی و پایینی گوشی تعبیه شده‌اند کیفیت بسیار مناسبی دارند و می‌توان به خوبی بر روی آنها حساب کرد.

اسپیکر استریو در بالا و پایین s22 plus نیز قرار گرفته که از یک بلندگوی 32 بیتی با قدرت khz audio 384 در قسمت زیرین و یک اسپیکر در بالای گوشی تشکیل شده است و حجم صدا و تفکیک بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار خواهند داد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 سامسونگ (Xiaomi Note 10 Pro vs. Galaxy A52)

در این مطلب به بررسی و مقایسه 12S پرو با S22 پلاس پرداختیم. دو گوشی پرچم‌دار حرفه‌ای و بی‌نظیر که هر دو امکاناتی فوق العاده دارند. رقابت میان این دو نفس گیر و سخت بود. هر دو محصول امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهند که شگفت زده خواهید شد. مقایسه 12S Pro با S22 Plus گواه این موضوع است.

سوالات متداول

گوشی 12S Pro بخریم یا S22 Plus ؟

شیائومی ۱۲ اس پرو این پرچمدار جدید یک گزینه‌ی فوق‌العاده برای عکاسی و یا بازی کردن است که قیمت بسیار مناسبی نیز دارد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول می‌توان به صفحه نمایش فوق‌العاده با نرخ رفرش 120 هرتز، فست شارژ 120واتی، دوربین باکیفیت، قدرت سخت‌افزاری بالا، شارژدهی فوق‌العاده و … اشاره کرد. سامسونگ نیز در این گوشی جدید خود درخشیده و یک پرچمدار بسیار قدرتمند را روانه بازار کرده است. قیمت s22 پلاس هم برای یک اسمارت فون پرچمدار با این امکانات واقعاً مناسب است. در مجموع اگر به دنبال یک گوشی خاص و قدرتمند هستید، این محصول مناسب برای شماست. اگر برای خرید دچار شک و تردید شده‌اید مقایسه 12S پرو با S22 پلاس به شما کمک می‌کند تا انتخاب هوشمندانه داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه شیائومی 12S پرو با گلکسی S22 پلاس چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    عالی بود ممنون

    پاسخ