;
coinex

بررسی شیائومی 12S پرو ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

تکراتو در این نوشتار، قصد دارد به بررسی شیائومی 12S پرو بپردازد. اگر شما نیز به برند شیائومی علاقه دارید و می‌خواهید با این گوشی فوق‌العاده آشنا شوید، با ما همراه باشید.

گوشی شیائومی 12 اس پرو یکی از بهترین و جدیدترین محصولات این برند به شمار می‌رود که قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارد. ازآنجاکه این گوشی مدت زیادی نیست که در بازار عرضه می‌شود، ویژگی‌های جدیدی در آن وجود دارد که می‌تواند نظر هرکسی را به خود جلب کند. به همین دلیل هم ما تصمیم گرفتیم در این نوشتار، این گوشی جذاب را برای شما مورد بررسی قرار دهیم.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی 12 لایت (Xiaomi 12Lite)

مقایسه شیائومی 12S و شیائومی 12S Pro و شیائومی 12S Ultra

بررسی شیائومی 12S پرو

شیائومی 12S پرو که در تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۲۲ وارد بازار شد، توانسته رضایت اغلب کاربران را به خود جلب کند. به همین دلیل هم می‌توان این گوشی را یکی از بهترین محصولات شیائومی دانست.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه، می‌توان به تراشه پرقدرت، دوربین لایکا و همچنین شارژدهی عالی آن اشاره کرد. پس اگر شما هم به دنبال یک گوشی با مشخصات عالی هستید، شیائومی 12 اس پرو گزینه مناسبی است.

بررسی شیائومی 12S پرو

به‌طورکلی، مهم‌ترین دلیل محبوبیت برند شیائومی، قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه آن است که تمام افراد را قادر می‌سازد تا محصولات این برند را خریداری کنند. نکته جالب‌توجه درباره این شرکت چینی این است که علاوه بر قیمت مقرون‌به‌صرفه، محصولاتی با کیفیت فوق‌العاده نیز ارائه می‌دهد. به همین دلیل هم می‌توانید از کیفیت و عملکرد بالای 12 اس پرو مطمئن باشید.

علاوه بر شیائومی 12 اس پرو، گوشی شیائومی 12 اس اولترا نیز قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که به همراه 12S Pro، در یک سال منتشر شدند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این گوشی هوشمند، می‌توانید نگاهی به بررسی شیائومی 12S اولترا بیاندازید.

پیش از آنکه به سراغ بررسی برویم، شما می‌توانید در جدول زیر مشخصات فنی شیائومی 12S Pro را مشاهده کنید.

مشخصات شیائومی 12S پرو
معرفی و عرضه معرفی 4 ژوئیه 2022

عرضه 7 ژوئیه 2022

 

 

ابعاد و وزن

163.6 × 74.6 × 8.2 میلی‌متر

وزن 203 گرم

دو سیم‌کارته

جلو شیشه و پشت شیشه‌ای یا چرمی، فریم آلومینیومی

رنگ‌های خاکستری، سفید، بنفش و سبز

 

 

 

نمایشگر

6.73 اینچ از نوع LTPO AMOLED با رزولوشن 1440 × 3200 پیکسل

محافظت شده با کورنینگ گوریلاگلس Victus

نرخ نوسازی 120 هرتز

نرخ روشنایی در حالت HBM به‌اندازه 1000 نیت و حداکثر 1500 نیت

پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10+

نمایش یک میلیارد رنگ

 

تراشه

کوالکام SM8475 اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک (چهار نانومتری)

هشت هسته‌ای (1 + 3 + 4)

پردازنده گرافیکی Adreno 730

سیستم‌عامل اندروید 12 با رابط کاربری MIUI 13
 

 

رم و حافظه

رم 8 گیگابایت با حافظه داخلی 128 گیگابایت

رم 8 گیگابایت با حافظه 256 گیگابایت

رم 12 گیگابایت با حافظه 256 گیگابایت

رم 12 گیگابایت با حافظه 512 گیگابایت

نوع حافظه UFS 3.1

عدم پشتیبانی از درگاه حافظه

 

 

دوربین

ماژول سه‌گانه

دوربین اصلی (لنز واید) با سنسور 50 مگاپیکسل

لنز فوق عریض (اولترا واید) با سنسور 50 مگاپیکسل

لنز تله فوتو با سنسور 50 مگاپیکسل

پشتیبانی از لنز لایکا، فلاش دوگانه LED، پانوراما و HDR

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل با پشتیبانی از HDR و پانوراما

 

 

باتری

باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4600 میلی‌آمپر بر ساعت

شارژ سریع 120 وات

شارژ سریع وایرلس 50 وات

شارژ معکوس وایرلس 10 وات

پشتیبانی از Power Delivery 3.0 و Quick Charge 4+

صدا دارای اسپیکر استریو

عدم پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری

 

 

 

اتصالات

وای‌فای 801.11 دو بانده، وای‌فای مستقیم، هات اسپات

بلوتوث نسخه 5.2

GPS سه بانده

پشتیبانی از NFC

عدم پشتیبانی از رادیو

USB-C با قابلیت پشتیبانی از OTG

قابلیت‌ها حسگر اثر انگشت (اپتیکال) در زیر صفحه‌نمایش

شتاب‌سنج، سنسور مجازی مجاورت، ژیروسکوپ، قطب‌نما، طیف رنگ

بررسی شیائومی 12S پرو از نظر طراحی

اولین موضوعی که توجه هرکسی را برای خرید گوشی جلب می‌کند، طراحی منحصربه‌فرد آن است. این گوشی با ظاهر جذابی که دارد، تقریباً هرکسی را به خود جذب می‌کند. این گوشی با ابعاد 163.6 × 74.6 × 8.2 میلی‌متر در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید به‌راحتی آن را در یک دست گرفته و از آن استفاده کنید.

بررسی شیائومی 12S پرو

همچنین به دلیل وزن 203 گرمی این دستگاه، هنگام استفاده طولانی مدت دست شما خسته نمی‌شود. نکته دیگری که درباره این گوشی باید بدانید، نحوه ساخت آن است. جلوی گوشی شیائومی 12 اس پرو شیشه‌ای بوده و با استفاده از کورنینگ گوریلاگلس ویکتوس محافظت می‌شود. درنتیجه، می‌توانید مطمئن باشید که این محصول محافظ بسیار خوبی دارد.

یکی از جذاب‌ترین مشخصات شیائومی 12 اس پرو این است که پشت آن از جنس شیشه یا حتی چرم بوده و به همین شکل هم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. فریم آلومینیومی این دستگاه نیز کاملاً محکم است. دوربین سه‌گانه این گوشی به همراه فلش در سمت چپ و بر روی یک برجستگی قرار دارد و بین آنها خطوطی دیده می‌شود.

بررسی شیائومی 12S پرو

با خرید شیائومی 12 اس پرو، شما می‌توانید همزمان دو سیم‌کارت نانو را در گوشی خود قرار دهید. این تلفن همراه جذاب و خوش‌دست در رنگ‌های خاکستری، سفید، بنفش و حتی سبز در بازار موجود است.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی می 1 لایت (Xiaomi Mi 11 Lite) 

مقایسه شیائومی 12S اولترا با گلکسی S22 اولترا سامسونگ

بررسی شیائومی 12S پرو از نظر نمایشگر

اگر به دنبال دستگاهی هستید که نمایشگر باکیفیتی در اختیار شما قرار دهد، شیائومی 12 اس پرو گزینه بسیار مناسبی است. این دستگاه با نمایشگر ۶.۷۳ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ × ۳۲۰۰ پیکسل، بهترین کیفیت را به شما عرضه می‌کند و می‌توانید فیلم‌های مختلفی را در آن تماشا کنید. همچنین خوب است بدانید که نوع نمایشگر این دستگاه LTPO AMOLED است.

همان طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، نمایشگر این تلفن همراه با استفاده از کورنینگ گوریلاگلس ویکتوس محافظت می‌شود. نرخ نوسازی نمایشگر شیائومی 12 اس پرو به‌اندازه ۱۲۰ هرتز است و با روشنایی بسیار خوبی عرضه می‌شود.

روشنایی این دستگاه در حالت HBM به‌اندازه ۱۰۰۰ نیت و در حالت حداکثر هم ۱۵۰۰ نیت است. با در نظر گرفتن این موارد، متوجه می‌شوید که نمایشگر شیائومی 12S پرو برای مواقعی که نور آفتاب شدید است نیز عملکرد خوبی خواهد داشت.

نمایشگر گوشی شیائومی 12 اس پرو از قابلیت دالبی ویژن و همچنین +HDR10 پشتیبانی می‌کند که می‌تواند در افزایش کیفیت تصاویر کمک شایانی داشته باشد. آخرین موضوعی که درباره نمایشگر این دستگاه باید بدانید این است که یک میلیارد رنگ را به کاربران نشان می‌دهد. پس به‌طورکلی، اگر به دنبال گوشی موبایلی هستید که کیفیت تصویر بالایی داشته باشد، شیائومی 12 اس پرو گزینه بسیار مناسبی است.

بررسی شیائومی 12S پرو

بررسی شیائومی 12S پرو از نظر تراشه

همان طور که در ابتدای این نوشتار هم گفتیم، یکی از مهم‌ترین مشخصات فنی شیائومی 12S Pro تراشه منحصربه‌فرد و پرقدرت آن است. این دستگاه با چیپست کوالکام SM8450 اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک در اختیار شما قرار می‌گیرد که جدیدترین و قدرتمندترین تراشه فعلی شرکت کوالکام به شمار می‌رود. با استفاده از تراشه ۴ نانومتری این دستگاه، شما می‌توانید بهترین عملکرد را از آن انتظار داشته باشید.

پردازنده مرکزی این تلفن همراه از هشت هسته تشکیل شده است؛ این هشت هسته در پردازنده مرکزی، شامل یک هسته ۳.۱۹ گیگاهرتزی Cortex-X2، سه هسته ۲.۷۵ گیگاهرتزی Cortex-A710 و در نهایت، چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex-A710 می‌شود. پردازنده گرافیکی شیائومی 12 اس پرو هم Adreno 730 است. پس اگر به دنبال گوشی شیائومی هستید که بتوانید از آن برای بازی‌های ویدئویی استفاده کنید، 12 اس پرو گزینه بسیار خوبی است.

بررسی شیائومی 12S پرو از نظر سیستم‌عامل

ازآنجاکه شیائومی 12S پرو به‌تازگی وارد بازار شده، با اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با استفاده از این گوشی، شما می‌توانید استفاده بسیار روان و راحتی از شیائومی 12 اس پرو داشته باشید.

بررسی شیائومی 12S پرو

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی Mi Mix 4 

گوشی شیائومی پوکو X3 پرو

بررسی شیائومی 12S پرو از نظر رم و حافظه

نکته جالب‌توجه در مورد شیائومی 12 اس پرو این است که این دستگاه با دو نسخه رم و سه نسخه حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با بررسی شیائومی 12S پرو متوجه می‌شویم که شما می‌توانید این گوشی را با رم ۸ و یا 12 گیگابایت خریداری نمایید.

همان طور که می‌دانید، رم بالاتر به شما این امکان را می‌دهد که عملکرد خود در بازی‌های ویدئویی و هر مورد دیگری را افزایش دهید. بااین‌حال، برای دریافت گوشی با رم بالاتر، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید که شاید برخی از افراد توانایی این هزینه را نداشته باشند. پس اگر شما نیز نمی‌خواهید هزینه زیادی برای خرید گوشی کنید، شیائومی نسخه رم 8 گیگابایتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید استفاده بسیار خوبی برای کارهای روزمره از آن کنید.

علاوه بر این، شما می‌توانید گوشی شیائومی 12 اس پرو را با سه نسخه حافظه داخلی خریداری نمایید. این گوشی با حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و همچنین 512 گیگابایت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و شما می‌توانید متناسب با نیاز خود، بهترین مورد را خریداری کنید.

بررسی شیائومی 12S پرو

ازآنجاکه شیائومی 12 اس پرو از قابلیت درگاه حافظه پشتیبانی نمی‌کند، بهتر است قبل از خرید گوشی، به میزان حافظه داخلی آن توجه داشته باشید. زیرا در بررسی مشخصات فنی شیائومی 12S Pro مشاهده کردیم که شما نمی‌توانید بعداً با استفاده از کارت حافظه، فضای داخلی آن را افزایش دهید. در نهایت، خوب است بدانید که نوع حافظه این گوشی همراه UFS 3.1 است.

بررسی شیائومی 12S پرو از نظر دوربین

نکته جالب‌توجه درباره مشخصات شیائومی 12 اس پرو این است که علاوه بر رم بسیار عالی و باکیفیت، دوربین فوق‌العاده‌ای نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این گوشی فوق‌العاده با دوربین ماژول سه‌گانه در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین عکس‌ها را با آن بگیرید. یکی از مهم‌ترین دلایل باکیفیت بودن دوربین گوشی شیائومی 12 اس پرو، همکاری این برند با شرکت لایکا است.

دوربین اصلی (لنز واید) این دستگاه با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم ۱.۹ عرضه می‌شود. این لنز ۲۴ میلی‌متری از قابلیت فوکوس خودکار به همراه تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند که می‌تواند تأثیر زیادی در افزایش کیفیت عکس‌های شما داشته باشد. یکی دیگر از موضوعات مهم درباره این دوربین، لرزش‌گیر اپتیکال آن بوده که توجه بسیاری از کاربران را به سمت خود جلب کرده است.

بررسی شیائومی 12S پرو

لنز فوق عریض (اولترا واید) گوشی شیائومی 12 اس پرو دارای سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲.۲ است. این لنز دارای پوشش ۱۱۵ درجه‌ای هم است. آخرین دوربین لنز این گوشی، تله فوتو نام دارد که با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم ۱.۹ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این لنز ۵۰ میلی‌متری هم مانند لنز واید، از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. همچنین این لنز از زوم اپتیکال ۲ برابری نیز پشتیبانی می‌کند.

از مهم‌ترین مشخصات فنی شیائومی 12S Pro این است که دوربین آن از لنزهای لایکا بهره می‌برد. دوربین این گوشی از قابلیت‌هایی مانند فلاش دوگانه LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند که تأثیر بسیار زیادی در افزایش کیفیت تصاویر دارند. به کمک لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر دوربین این گوشی، می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 8K، 4K با پشتیبانی از HDR10+، 1080 و همچنین 720 پیکسل ضبط کنید.

از سوی دیگر، گوشی شیائومی 12 اس پرو دارای دوربین سلفی با سنسور ۳۲ مگاپیکسل و دیافراگم ۲.۵ است. با استفاده از این لنز واید ۲۶ میلی‌متری، شما می‌توانید تصاویر جذابی از خود بگیرید. با استفاده از دوربین سلفی این دستگاه، شما می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت ۱۰۸۰ و یا ۷۲۰ پیکسل با قابلیت HDR10+ ضبط کنید.

بررسی شیائومی 12S پرو

بررسی شیائومی 12S پرو از نظر باتری

یکی از مشخصات فنی شیائومی 12S Pro که اهمیت زیادی در انتخاب این تلفن همراه دارد، باتری با ظرفیت بالای آن است. این گوشی دارای یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4600 میلی‌آمپر ساعت است.

با توجه به گوشی‌های موجود در بازار که اکثرا دارای باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت هستند، ظرفیت باتری این گوشی عملکرد چندان خوبی ندارد. با این حال، با وجود قابلیت فست شارژ 120 واتی، شما می‌توانید در کمتر از 20 دقیقه گوشی خود را به ۱۰۰ درصد شارژ کامل برسانید.

بررسی شیائومی 12S پرو

همچنین خوب است بدانید که شیائومی 12S پرو از قابلیت شارژ سریع بی‌سیم و معکوس نیز پشتیبانی می‌کند. شارژ سریع بی‌سیم این دستگاه ۵۰ واتی بوده که این بدان معنی است که گوشی می‌تواند در مدت‌زمان ۴۲ دقیقه، به شارژ کامل برسد. شارژ معکوس وایرلس شیائومی 12 اس پرو هم ۱۰ واتی است. در نهایت، این دستگاه از قابلیت‌هایی مانند +Quick Charge 4 و Power Delivery 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 (Redmi Note 10)

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9)

بررسی شیائومی 12S پرو از نظر صدا

یکی دیگر از مشخصات شیائومی 12 اس پرو که تقریباً در هر گوشی دیگری وجود دارد، وجود اسپیکرهای استریو است که کیفیت خوبی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. همچنین باید بدانید که این گوشی هم مانند سایر محصولات جدید، از قابلیت جک هدفون 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند.

بررسی شیائومی 12S پرو از نظر اتصالات

گوشی شیائومی 12 اس پرو دارای وای‌فای مستقیم نسخه 802.11 است. این دستگاه از وای‌فای دو بانده و هات اسپات هم پشتیبانی می‌کند. همچنین برای بررسی شیائومی 12S پرو خوب است بدانید که این دستگاه با بلوتوث نسخه 5.2 و همچنین GPS سه بانده عرضه می‌شود. شیائومی 12 اس پرو از قابلیت NFC نیز پشتیبانی می‌کند. این دستگاه از USB نوع C پشتیبانی کرده و قابلیت خواندن OTG را نیز دارد.

بررسی شیائومی 12S پرو از نظر قابلیت‌ها

آخرین موضوعی که ما در این بررسی به آن اشاره می‌کنیم، قابلیت‌های اضافی این تلفن همراه است. از مهم‌ترین قابلیت‌های این گوشی جذاب می‌توان به شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، سنسور مجازی مجاورت و طیف رنگ اشاره کرد. همچنین یک حسگر اثر انگشت هم در زیر نمایشگر این گوشی تعبیه شده که استفاده از آن بسیار راحت است. به کمک این حسگر، شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن، قفل گوشی خود را به‌راحتی باز کنید.

بررسی شیائومی 12S پرو

قیمت شیائومی 12S پرو

احتمالاً مهم‌ترین موضوعی که هر فرد هنگام خرید گوشی با آن مواجه می‌شود، قیمت آن است. برای اطلاع از قیمت شیائومی 12 اس پرو باید بدانید که این دستگاه با نسخه‌های رم و حافظه داخلی متفاوت، قیمت‌های مختلفی هم دارد.

برای مثال، این گوشی با رم ۸ و حافظه ۱۲۸ گیگابایت با قیمت ۷۰۲ دلار عرضه می‌شود. البته برای دریافت رم و حافظه داخلی بالاتر، باید هزینه بیشتری پرداخت نماید. اما به‌طورکلی، مطمئن باشید که خرید این دستگاه با هر قیمتی کاملاً ارزش دارد. پس اصلاً نگران قیمت شیائومی 12S پرو نباشید.

کلام آخر

گوشی شیائومی 12 اس پرو یکی از محصولات جذاب و فوق‌العاده برند شیائومی به شمار می‌رود که قابلیت‌های چشمگیری در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. اگر شما نیز قصد خرید این گوشی را دارید، مطالعه بررسی شیائومی 12S پرو را از دست ندهید. ما در این نوشتار، تمام اطلاعات درباره این گوشی و همچنین قیمت شیائومی 12S پرو را ذکر کردیم.

سؤالات متداول

آیا خرید گوشی شیائومی 12S پرو ارزش دارد؟

گوشی شیائومی 12S پرو به دلیل قابلیت‌های بسیاری که دارد، برای تمام گروه‌های سنی مناسب است. این گوشی به دلیل داشتن رم بالا، برای بازی‌های ویدئویی گزینه‌ای فوق‌العاده است. همچنین با دوربین باکیفیتی که دارد به همراه قابلیت لرزش‌گیر، افراد می‌توانند از آن برای عکاسی و فیلم‌برداری هم استفاده کنند. به این مزیت‌ها، قیمت مقرون‌به‌صرفه هم اضافه کنید. پس مطمئن باشید که خرید این گوشی با این قیمت عالی، کاملاً ارزش دارد.

بیشتر بخوانید:

منبع: gsmarena

نظر شما درباره این گوشی چیست؟ به نظر شما این دستگاه ارزش خرید دارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر