;
coinex

ممنوعیت معامله رمزارزها در ایران همچنان ادامه دارد

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که ممنوعیت معامله رمزارزها در ایران همچنان ادامه خواهد داشت.

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی اخیراً به شهروندان و مشاغل مختلف هشدار داده است که هرگونه خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران غیرقانونی تلقی می‌شود. استفاده از کریپتوکارنسی به منظور پرداخت وارداتی خلاف قوانین جمهوری اسلامی نیست.

ممنوعیت معامله رمزارزها در ایران

علی صالح‌ آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در گفنگو با یک خبرگزاری محلی اعلام کرد که خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا استفاده از آن‌ها جهت سرمایه‌گذاری ممنوع است. این مقام مسئول خاطرنشان کرد که افراد و نهادهای مجاز می‌توانند به صورت قانونی جهت تسویه حساب‌های بین‌المللی، ارز دیجیتال استخراج کنند.

رئیس بانک مرکزی با اشاره به مقرراتی که دو سال پیش توسط این بانک و همچنین سایر نهادهای دولتی مانند وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت تصویب شده بود گفت:

پرداخت پول واردات با ارز دیجیتال توسط شرکت‌های ایرانی قانونی است.

ممنوعیت معامله رمزارزها در ایران همچنان ادامه دارد
ممنوعیت معامله رمزارزها در ایران

روز سه‌ شنبه، علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر بازرگانی از اولین سفارش واردات ایران با استفاده از ارزهای دیجیتال خبر داد. این نماینده دولت که ریاست سازمان توسعه تجارت کشور را نیز بر عهده دارد، اعلام کرد جمهوری اسلامی با استفاده از ارزهای دیجیتال اقدام به خرید 10 میلیون دلار کالا نموده است.

رمزارزها در ایران قانونی نخواهند شد

مقامات ایرانی همچنان اصرار به ممنوعیت معامله رمزارزها در ایران را دارند. اوایل سال جاری، رضا باقری اصل، معاون ویز ارتباطات، هر گونه امید برای قانونی شدن رمزارزها در ایران را بیهوده دانست. تجارت و سرمایه‌گذاری رمزارزها در ایران ممکن نیست و دولت صرافی‌های محلی را تحت فشار قرار داده است. در حال حاضر تنها بانک‌ها و صرافان اجازه دارند از ارز دیجیتال استخراج شده توسط دولت جهت پرداخت هزینه واردات استفاده کنند.

ممنوعیت معامله رمزارزها در ایران

از سال 2019 تا کنون، مقامات تهران ماینینگ ارزهای دیجیتال را به عنوان یک فعالیت صنعتی به رسمیت شناختند. تعدادی از شرکت‌ها موفق شدند مجوز استخراج بیت کوین را دریافت کنند. تولید زیاد بیت کوین و همچنین مصرف بالای انرژی منجر به خاموشی فزاینده برق در سراسر کشور شد. در نهایت دولت به مزارع رمزنگاری فعال در داخل کشور اعلام کرد که تجهیزات پرقدرت خود را خاموش کنند. شرکت برق نیز مدت‌ها به دنبال کشف استخراج‌کنندگان غیرقانونی و زیرزمینی بود.

تأسیسات غیرقانونی اغلب در مناطق مسکونی و با برق یارانه‌ای کار می‌کنند. ماه گذشته، شرکت برق وعده داد که اقدامات شدیدی علیه استخراج غیرمجاز بیت کوین در ایران انجام خواهد داد. طبق اظهارات مقامات دولتی، یک دستگاه استخراج بیت کوین به اندازه 24 خانوار انرژی مصرف می‌کند.

صالح‌ آبادی در مصاحبه خود از رونمایی احتمالی «ریال دیجیتال» خبر داد. ریال دیجیتال یک ارز دیجیتالی صادر شده توسط مقامات دولتی ایران است. مقامات انتظار دارند که این رمزارز در آینده جایگزین پول نقد کاغذی شود. بانک مرکزی ایران در ماه آپریل مقامات را از قوانین آتی مربوط به صدور ریال دیجیتال مطلع کرد و اعلام نمود که در حال آماده شدن برای اجرای آزمایشی CBDC است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ممنوعیت معامله رمزارزها در ایران چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: bitcoin

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر