;
coinex

شهر هوشمند Ellinikon در پایتخت یونان راه‌اندازی می‌شود

فاز اول شهر هوشمند Ellinikon که در محل فرودگاه قدیمی آتن قرار دارد، در سال 2026 تکمیل خواهد شد. این شهر دارای یک پارک، هتل‌، فروشگاه‌ و بندر تفریحی است.

شهر هوشمند Ellinikon ، شهری برنامه ریزی شده به مساحت 2.3 مایل مربع در اطراف شهر آتن است. مساحت آن دو برابر پارک مرکزی و سه برابر شهر موناکو خواهد بود و فاز اول آن در سال 2026 تکمیل خواهد شد. این شهر یک پارک بزرگ، خانه‌ها، هتل‌ها، فروشگاه‌ها، اسکله تفریحی و نزدیک به 50 کیلومتر مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: خودکفایی چین در تولید تراشه های 7 نانومتری ؛ آیا چین بر محدودیت‌ها غلبه می‌کند؟

شهر هوشمند Ellinikon

این پروژه نام خود را از فرودگاه هلینیکون سابق گرفته است که در سال 2001 بسته شد و بخشی از مکانی است که Ellinikon در آن ساخته می شود. این مکان همچنین دارای آثاری به جا مانده از بازی های المپیک تابستانی 2004 است.

Ellinikon  قصد دارد یک “شهر هوشمند” باشد که مک کینزی آن را مکانی تعریف می‌کند که داده‌ها و فناوری دیجیتال را برای بهبود کیفیت زندگی به کار می‌گیرد. هر بخش باید در عرض 15 دقیقه قابل راه‌اندازی باشد.

شهر هوشمند Ellinikon
موقعیت مکانی شهر هوشمند Ellinikon

شهر هوشمند یونان شامل فروشگاه‌های سطح بالا، رستوران‌ها، مسکن، یک باشگاه ورزشی، هتل‌ها، فضای اداری و یک پارک عمومی گسترده خواهد بود.

فاز اول این پروژه شامل دو هتل، مقاصد خرید و غذاخوری، ویلاهای کنار دریا، یک ساختمان بلند مسکونی، یک اسکله تفریحی با 400 لنگرگاه، یک ساحل عمومی و 40 درصد از پارک است که پیش‌بینی می‌شود هزینه آن 2.56 میلیارد دلار باشد.

یکی از سه منطقه خرید، Marina Galleria، توسط شرکت معماری ژاپنی Kengo Kuma & Associates طراحی شده است، که ویترینی برای خرده فروشان بین‌المللی سطح بالا و همچنین طراحان معتبر یونانی خواهد داشت.

این شهر در نهایت دارای 10000 اقامتگاه جدید خواهد بود، از آپارتمان‌های اجاره‌ای گرفته تا ویلاهای ساحلی گرفته تا اولین ساختمان بلند مسکونی یونان، برج مارینا، طراحی شده توسط Foster + Partners.

حوزه ورزشی این شهر میزبان 20 زمین تنیس، شش سالن تمرین برای ورزش‌هایی مانند ژیمناستیک و شمشیربازی، 9 زمین بسکتبال و سه استخر شنا به اندازه المپیک خواهد بود.

پارک متروپولیتن Ellinikon که با 31 مایل مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در هم آمیخته است، سرانه فضای سبز موجود برای آتنی‌ها را تقریباً دو برابر می‌کند. این پارک توسط شرکت طراحی و برنامه‌ریزی شهری ساساکی مستقر در ایالات متحده، بیش از 1 میلیون گونه گیاهی جدید خواهد داشت.

قیمت واحدهای پیشرفته‌تر از نظر توسعه، از جمله برج مارینا، ویلاها، و اقامتگاه های ساحلی، از حدود 853 دلار در هر فوت مربع شروع می‌شود و تا حدود 2842 دلار در هر فوت مربع می‌رسد. طبق گفته StreetEasy، متوسط قیمت درخواستی منهتن برای هر فوت مربع در ژوئن 2022، 1580 دلار بود، بنابراین قیمت اقامت ممتاز در Ellinikon با قیمت نیویورک برابری می‌کند.

اودیسیاس آتاناسیو، مدیرعامل شرکت توسعه لامدا، اعلام کرده است که اکثر خریداران مسکونی تاکنون یونانی بوده اند. این پروژه در اواخر سال جاری با خریداران خارجی آغاز خواهد شد. شرکت توسعه لامدا زمین را در سال 2014 خریداری کرد و ساخت و ساز را در سال 2021 آغاز کرد.

شهر هوشمند Ellinikon

پارک Ellinikon به مساحت حدود 1 مایل مربع با فاضلاب بازیافتی و آب باران جمع آوری شده آبیاری می شود. حسگرهایی که در سرتاسر محوطه قرار می‌گیرند، زمان مورد نیاز چراغ‌های خیابان و مسیر را کنترل می‌کنند و برای صرفه‌جویی در انرژی کار می‌کنند. عموم مردم همیشه موافق این پروژه نبوده‌اند. آتاناسیو می‌گوید:

زمانی که شروع به کار کرد، با انتقادهای زیادی مواجه شد، زیرا معاملات بزرگ در یونان، به ویژه قبل از بحران [بدهی]، مورد انتقاد قرار می‌گرفت که چیز مشکوکی پشت آن است.

در اواخر سال 2014، الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان، درباره قرارداد لامدا مذاکره مجدد کرد تا به فضای باز عمومی بیشتری برای توسعه نیاز باشد. این پروژه همچنین با واکنش‌های سیاسی و نگرانی‌هایی در مورد یافته‌های باستان‌شناسی احتمالی در این مکان مواجه شده بود. او در ماه ژوئیه (تیر ماه) اعلام کرد: «سال‌ها طول کشید تا همه چیز به دلیل مدیریت دولتی یونان پیشرفت کند. مردم شروع به دیدن مزایای این پروژه کردند. که نه تنها از نظر تولید ناخالص داخلی، بلکه از منظر اشتغال‌آفرینی و محیط زیست نیز مزایایی دارد». در ادامه شما را به تماشای گالری تصاویر شهر هوشمند جدید دعوت می‌کنیم:

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره راه‌اندازی شهر هوشمند Ellinikon چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: businessinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر