;
coinex

شکایت از مارک کوبان به دلیل تبلیغ پروژه پانزی کریپتو

بسیاری از سرمایه‌گذاران پروژه Voyager Digital از مارک کوبان و استیون ارلیش شکایت کردند. دلیل شکایت از مارک کوبان و استیون ارلیش، تبلیغ برای پروژه پانزی است.

مارک کوبان (Mark Cuban)، ستاره Shark Tank و مالک تیم بسکتبال دالاس ماوریکس (Dallas Mavericks)، به دلیل تبلیغ محصولات رمزنگاری Voyager Digital با یک شکایت دسته جمعی مواجه شد. شاکیان ادعا می‌کنند که Voyager یک «طرح عظیم پانزی» به شمار می‌رود و کوبان میلیون‌ها آمریکایی را به سرمایه‌گذاری در این طرح ترغیب کرده است.

شکایت از مارک کوبان توسط سرمایه‌گذاران Voyager

یک شکایت دسته‌جمعی علیه مارک کوبان در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده آمریکا در ناحیه جنوبی فلوریدا تنظیم شده است. شاکیان علاوه بر کوبان از استیون ارلیش (Steven Ehrlich)، مدیرعامل Voyager Digital نیز شکایت کرده‌اند.

دوازده شاکی اصلی در پرونده وجود دارد. شاکیان مدعی شدند که مارک کوبان و ارلیچ از تجربه خود به عنوان سرمایه‌گذار برای فریب میلیون‌ها آمریکایی استفاده کرده‌اند. در بسیاری از موارد، سرمایه‌گذاری انجام شده توسط کاربران شامل تمامی پس‌انداز آن‌ها می‌شد. حساب‌های Voyager Digital جزو اوراق بهادار ثبت نشده به شمار می‌روند.

شکایت از مارک کوبان به دلیل تبلیغ پروژه پانزی کریپتو
شکایت از مارک کوبان به دلیل تبلیغ پروژه پانزی کریپتو

بیش از 3.5 میلیون آمریکایی در حال حاضر حدود 5 میلیارد دلار از دارایی‌های ارز دیجیتال خود را از دست داده‌اند. مارک کوبان و استیون ارلیش مسئول بازپرداخت مبالغ از دست رفته خواهند بود.

حمایت مارک کوبان از پلتفرم Voyager Digital

در دادخواست اشاره شده است که کوبان در یک کنفرانس مطبوعاتی مرتبط با دالاس ماوریکس، حمایت خود از پروژه پانزی Voyager Digital را نشان داد. شاکیان تأکید کردند که ستاره Shark Tank با افتخار توضیح داده است که چگونه شخصاً به افزایش فعالیت Voyager Digital و همچنین کسانی که دارای سرمایه و تجربه محدود هستند کمک می‌کند.

شاکیان معتقدند اظهارات نادرست کوبان و ارلیش که در سراسر اینترنت در حال دست به دست شدن است، ‌آن‌ها را در مقابل سرمایه‌های از دست رفته مسئول می‌کند. در این دادخواست همچنین توضیح داده شده است که کوبان سرمایه‌گذاری در Voyager را کم‌خطر می‌دانست. مالک دالاس ماوریکس همچنین این واقعیت را مطرح نمود که شخصاً سرمایه خود را در Voyager قرار خواهد داد. این کار به منظور ترغیب سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در طرح پانزی صورت گرفته است.

به عقیده شاکیان، فعالیت پلتفرم Voyager بر اساس ادعاهای نادرست انجام می‌شود. آن‌ها قصد دارند سرمایه‌گذارانی که از برنامه‌های موبایل برای سرمایه‌گذاری ناعادلانه و فریبنده استفاده می‌کنند را مورد هدف قرار دهند. Voyager یک طرح پانزی است و برای بقای خود به حمایت مارک کوبان و سرمایه‌گذاری وی احتیاج دارد.

Voyager Digital نتوانست به فعالیت خود ادامه دهد. این پلتفرم ماه گذشته با استناد به نوسانات بازار کریپتوکارنسی و همچنین سقوط Three Arrows Capital اعلام ورشکستگی کرد. شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) و هیئت مدیره فدرال رزرو اخیراً به Voyager دستور دادند تا از اظهارات نادرست و گمراه کننده در مورد وضعیت بیمه سپرده FDIC شرکت خودداری کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شکایت از مارک کوبان به دلیل تبلیغ پروژه پانزی کریپتو چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: bitcoin

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر