;
coinex

آموزش رجیستر کردن آیفون ؛ 3 روش رجیستری گوشی های اپل

اگر قصد ریجستر کردن گوشی آیفون خود را دارید، با آموزش رجیستر کردن آیفون همراه ما باشید. روش‌های رجیستری گوشی های اپل در ادامه آمده است.

طرح رجیستری موبایل با هدف جلوگیری از وارد کردن گوشی‌های قاچاق به داخل کشور ایجاد شد. با اجرای این طرح دیگر گوشی‌های قاچاق جایی در کشور ندارند و حداکثر برای یک ماه می‌توان از آنها استفاده کرد.

آموزش رجیستر کردن آیفون به شما یاد می‌دهد که چگونه گوشی خود را فعال کنید تا گوشی شما به رسمیت شناخته شود و بتوانید از شبکه موبایلی کشور استفاده کنید. آیفون ها جزء نخستین محصولاتی بودند که مشمول طرح رجیستری شدند.

بعد از آیفون به مرور گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و سایر برندها هم مشمول این طرح شدند. در ادامه ساعت‌های هوشمند سیم کارت دار و تبلت‌ها هم وارد این طرح شدند. هدف کلی از اجرای این طرح، همانطور که گفته شد، حمایت از واردات گوشی به صورت قانونی حمایت بود.

اگر گوشی آیفون خود را قبل از طرح رجیستری خریداری کرده‌اید، آن را به نام خود به ثبت برسانید، زیرا در صورت دزدیده شدن، این کار می‌تواند روند پیدا شدن گوشی را تسریع کند. در ادامه، ما با آموزش نحوه رجیستر کردن گوشی های اپل نحوه این کار را برای شما توضیح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید:

نحوه صحیح شارژ باتری آیفون

آموزش رجیستر کردن آیفون

تکراتو در ادامه قصد دارد به آموزش نحوه رجیستر کردن گوشی های اپل بپردازد. رجیستر کردن گوشی اهمیت بالایی دارد و باید به آن توجه کرد. در صورتی که گوشی رجیستر نشود نمی‌توان بیشتر از یک ماه از آن استفاده کرد و گوشی از سرویس خارج می‌شود.

طرح رجیستری به این صورت است که اپراتور سیم کارت‌های کاربران با توجه به سریال نامبر گوشی‌های همراه یا همان کد IMEI مدل گوشی را شناسایی کرده و اگر در سامانه همتا به ثبت نرسیده باشد، به آن هیچ خدماتی را ارائه نمی‌دهند.

اکنون که با اهیمت موضوع رجیستری گوشی آشنا شدید، با روش فعال کردن رجیستری آیفون در ادامه همراه ما باشید.

دریافت کد IMEI

در ادامه آموزش نحوه رجیستر کردن گوشی های اپل به بررسی روش‌های دریافت کد IMEI می‌پردازیم. زیرا برای انتخاب روش فعال کردن رجیستری آیفون به این کد نیاز داریم.

روش‌ها و مراحل دریافت کد IMEI

در ابتدا برای رجیستر کردن آیفون خود باید کد 15 رقمی IMEI یا Serial Number را پیدا کرده و آن را در سامانه همتا وارد کنید تا گوشی شما ثبت شود. راه‌هایی زیادی برای پیدا کردن این کد وجود دارد که ما در اینجا به روش‌های آن اشاره می‌کنیم.

یکی از راحت‌ترین راه‌های پیدا کردن کد IMEI، دیدن پشت جعبه آیفون است و در یک سری از دستگاه‌های اپل این کد در پشت گوشی قرار داده شده اما اگر نتوانستید آن را بخوانید، از روش‌های دیگر برای یافتن آن استفاده کنید. علاوه بر آن، شما می‌توانید با خارج کردن جا سیمکارتی خود از موبایلتان، کدی که در شیار آن است را مشاهده و یادداشت کرده تا در ادامه، مراحل رجیستری آیفون را تکمیل کنید.

روش بعدی رفتن به منوی Setting است:

  • وارد تنظیمات شوید
  • به قسمت General بروید
  • سپس گزینه About را انتخاب کنید
  • با اسکرول کردن به پایین کد IMEI را خواهید دید

دریافت IMEI با کد دستوری #06#*

شما می‌توانید کد دستوری #06#* در برنامه Phone وارد کنید و دکمه سبز Dial را بزنید. پس از گرفتن این کد، IMEI روی گوشی شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید آن را به راحتی ببینید.

آموزش رجیستر کردن آیفون

پیدا کردن IMEI از طریق آیتونز

یکی دیگر از روش‌های پیدا کردن IMEI برای اینکه بتوانید رجیستر کردن آیفون خود را با موفقیت انجام بدهید، طی کردن مراحل زیر است:

  • آیفون خود را به کامپیوتر یا لپ تاپ خود وصل کنید
  • برنامه iTunes را باز کرده
  • روی گزینه Devices کلیک کنید
  • وارد بخش Summary گوشی خود شوید

انواع روش‌های رجیستر کردن آیفون

برای رجیستر کردن گوشی آیفون روش‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید از هر کدام از این روش‌ها استفاده کنید.

  • استفاده از کد USSD
  • سایت سامانه همتا
  • اپلیکیشن همتا

استفاده از کد USSD

بعد از پیدا کردن آی ام ای آی، کد دستوری #7777* را شماره گیری کنید و وارد سامانه همتا شوید. پس از ورود به آن، با گزینه‌های مختلفی روبرو می‌شوید که باید برای استعلام گوشی خود عدد 2 را انتخاب کنید.

سپس باید کد IMEI را پیدا کنید و در کادر مشخص شده، آن را وارد کنید. بعد از آن، برای شما پیامکی که شامل اطلاعات گوشی، نام و برند آن است ارسال می‌شود. در صورت هماهنگی آن با شناسه‌ی وارد شده، قانونی بودن و یا غیرقانونی بودن آن از طریق SMS به شما اعلام می‌شود.

اگر پیامک اعلام کرد که گوشی شما غیرقانونی است، باید موبایل خود را به فروشنده دهید و پول خود را پس بگیرید.

در صورتی که دستگاه شما قانونی بود، باید سیم کارت خود را فعال کنید. برای این کار می‌توانید کد دستوری #7777* را دوباره شماره گیری کرده و وارد بخش دوم فعال سازی شوید. در این قسمت دوباره از شما کد IMEI خواسته می‌شود.

بعد از این مرحله باید شماره موبایل خود را وارد کنید. در بخش بعدی برای شما تاییدیه‌ای با جمله‌ی دستگاه با IMEI …. برای تلفن ….. ثبت می‌شود، ارسال می‌شود.

اگر این پیام مورد تایید شما بود، عدد 1 را وارد کنید و مراحل رجیستری را به پایان برسانید. پس از آن، پیامکی درباره‌ی موفقیت آمیز بودن رجیستر کردن آیفون دریافت خواهید کرد.

بیشتر بخوانید:

ترفندهای مخفی در iOS 16

سایت سامانه همتا

روش فعال کردن رجیستری آیفون از طریق وب سایت همتا در ادامه آمده است. اگر تصمیم به رجیستری گوشی از طریق وب سایت دارید، باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

1. ابتدا وارد وب سایت همتا شوید.

2. نحوه ورود از طریق شماره ملی و شماره تلفن همراه است. در ادامه برای وارد شدن به وب سایت، اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و سپس بر روی ورود کلیک کنید.

آموزش رجیستر کردن آیفون

در مرحله بعدی باید صبر کنید تا پیامکی که حاوی رمز یکبار مصرف است برای شما ارسال شود. سپس باید رمز امنیتی را وارد کنید و در نهایت بر روی کلید آبی رنگ ورود کلیک کنید.

آموزش رجیستر کردن آیفون

گزینه فعال سازی تلفن همراه را انتخاب کنید و سپس در سمت چپ تصویر، اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و در نهایت گزینه فعالسازی را انتخاب تا گوشی شما رجیستر شود.

آموزش رجیستر کردن آیفون

بیشتر بخوانید:

آموزش انتقال عکس از آیفون و آیپد به ویندوز 10

اپلیکیشن همتا

استفاده از برنامه همتا راه بعدی برای رجیستر کردن است. یک برنامه جامع و کلی همانند وب سایت همتا که کار کردن با آن آسان است. برای استفاده از این روش باید یک سری مراحل را سپری کنید:

برنامه همتا را برای گوشی خود دانلود کنید.

در حین ورود با انتخاب یکی از روش‌ها اقدام به ورود کنید که هم می‌توانید از طریق شماره تلفن و هم از طریق شماره ملی اقدام کنید. سپس رمز عبور برای شما ارسال خواهد شد و می‌توانید وارد برنامه شوید.

بر روی گزینه فعال سازی کلیک کنید.

اطلاعات گوشی جدید را وارد کنید و در نهایت بر روی فعال سازی کلیک کنید تا گوشی شما فعال شود.

تکلیف گوشی‌های مسافری در طرح رجیستری چیست؟

سوالی که برای بسیاری از افراد مطرح است این بوده که تکلیف گوشی‌های مسافران که از خارج از کشور آن را خریداری کردند چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این مدل گوشی‌ها را می‌توان رجیستر کرد و در داخل کشور از آنها استفاده کرد. پس مشکلی بابت گوشی‌های مسافرتی وجود ندارد و آنها نیز رجیستر خواهند شد.

روش فعال کردن رجیستری آیفون برای گوشی‌های مسافری در ادامه آمده است.

اول: مراجعه به گمرک فرودگاه

برای رجیسترکردن گوشی‌های مسافران، در هنگام ورود به فرودگاه، باید به بخش گمرک فرودگاه مراجعه کرد. پس از پرداخت هزینه‌ی گمرگ که مبلغی معادل ۱۶ درصد از ارزش گوشی، تبلت یا هر دستگاه سیم‌کارت‌خور شماست، کد فعال‌سازی‌تان را دریافت می‌کنید.

بعد از چند روز به سامانه همتا مراجعه کنید و با طی‌کردن مراحل ذکر شده سریال گوشی خود را ثبت کنید و با خیالی آسوده از آن استفاده کنید.

براساس قانون، هر مسافر اگر یک گوشی در سال با خود وارد کشور کند مشمول معافیت ۸۰ دلاری می‌شود، اما درصورت ورود بیش از یک گوشی، مسافر باید شرایط و ضوابطی خاص را رعایت کند.

اگر در ابتدای ورود به کشور نتوانستید به دفاتر گمرکی مراجعه کنید، یا پس از گذشت مدتی متوجه شدید که زمانی بیشتر از یک ماه را در ایران سپری خواهید کرد، راه دیگری نیز برای طی‌کردن مراحل رجیستری وجود دارد.

آموزش رجیستر کردن آیفون

دوم: مراجعه به وب سایت گمرک

برای این‌کار باید به وب سایت گمرک مراجعه کنید. این سامانه به مسافرانی که وارد کشور می‌شوند این امکان را می‌دهد تا ۳۰ روز پس از ورود به کشور و بدون مراجعه‌ی حضوری، هزینه‌های گمرکی را پرداخت و سپس سریال گوشی خود را در «سامانه اظهارنامه گمرگی تلفن همراه» ثبت کنند.

اگر تمایلی مبنی‌بر مراجعه به دفاتر گمرکی ندارید یا برای‌تان مقدور نیست که در بدو ورود به خاک ایران هزینه‌ی گمرک گوشی را پرداخت کنید، می‌توانید این کار را کمی به عقب بیندازید چون به شما ۳۰ روز مهلت برای رجیسترکردن گوشی مسافرتی داده می‌شود و انجام این کار از طریق سایت گمرک هم امکان‌پذیر است.

آموزش نکاتی در انجام مراحل رجیستری

  • پس از پرداخت هزینه‌ی گمرک، به‌صورت آنی اطلاعات گوشی شما برای سامانه‌ی همتا ارسال می‌شود و این پروسه ممکن است تا چند روز به طول بیانجامد.
  • طبق بخش‌نامه‌ی سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران، مسافر فقط ۳۰ روز پس از ورود به کشور مجاز به اظهار تلفن همراه و پرداخت عوارض آن خواهد بود.
  • در صورتی که مسافر پرداخت عوارض گمرکی گوشی مسافرتی را به تاخیر بیندازد (یعنی در روزهای پایانی مهلت ۳۰ روزه اقدام به پرداخت عوارض کند)، ممکن است گوشی او قطع شود.
  • اگر گوشی به‌دلیل تاخیر در پرداخت هزینه گمرک قطع شود، کاربر همچنان می‌تواند با طی کردن مراحل شرح داده شده و پرداخت حق گمرک گوشی و سپس ثبت گوشی در سامانه‌ی همتا از آن استفاده کند.
  • درصورتی‌که به‌منظور اظهار و رجیسترکردن گوشی مسافرتی به شکل حضوری به دفاتر گمرک مراجعه کنید، نیازی به ارائه‌ی مشخصات سیم‌کارت و شماره‌ی تماس نخواهید داشت.
آموزش رجیستر کردن آیفون

در این مطلب به بررسی و آموزش نحوه رجیستر کردن گوشی های اپل پرداختیم. روش‌هایی برای انجام این کار وجود دارد که شما می‌توانید از روش فعال کردن رجیستری آیفون به انتخاب خود استفاده کنید. مهم‌ترین موضوع رجیستر کردن گوشی است که ناید فراموش شود. برای آن که بعدا به مشکل نخورید، این مراحل را به‌صورت قانونی انجام دهید. اکنون که آموزش رجیستر کردن آیفون در اختیار شماست انجام این کار راحت است.

سوالات متداول

آیا رجیستری گوشی ایفون امکان چک کردن دارد؟

بله می‌توان آن را چک کرد. برای این منظور باید ابتدا کد IMEI 15 رقمی را پبدا کرد و کد را به شماره 7777 ارسال کرد؛ رجیستری گوشی چک شده و نتیجه از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

چند روش برای رجیستر کردن گوشی وجود دارد؟

به طور کلی 3 روش وجود دارد که از طریق یکی از آنها می‌توان گوشی خود را رجیستر کرد. استفاده از کد USSD، سایت سامانه همتا و اپلیکیشن همتا. شما می‌توانید فرایند رجیستری گوشی خود را به یکی از این روش‌ها انجام دهید. در این مطلب آموزش نحوه رجیستر کردن گوشی های اپل توضیح داده است.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد آموزش رجیستر کردن آیفون چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر