;
coinex

ماجرای دستگیری توسعه‌دهنده تورنادو کش در هلند چیست؟

تحریم پروژه پانزی Tornado Cash توسط وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا منجر به دستگیری توسعه‌دهنده تورنادو کش در هلند شد.

مقامات هلندی یکی از توسعه‌دهندگان تورنادوکش را چند روز پس از اعمال تحریم‌های خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا علیه این شرکت دستگیر کردند. سرویس اطلاعات و تحقیقات مالی هلند (FIOD) در بیانیه‌ای این خبر را تأیید کرد.

دستگیری توسعه‌دهنده تورنادو کش

FIOD یک مرد 29 ساله ناشناس را که مظنون به فعالیت و همکاری در پروژه پانزی Tornado Cash بود، در آمستردام دستگیر کرد. تورنادو کش به کاربران اجازه می‌داد که تراکنش‌های مبتنی بر بلاک چین را مخفی کنند. به گفته یکی از مقامات ارشد خزانه‌داری آمریکا، از زمان راه‌اندازی تورنادو کش در سال 2019 تاکنون، بیش از 7 میلیارد دلار ارز دیجیتال توسط این میکسر شستشو داده شده است.

ترکیب تورنادو کش با ارزهای دیجیتال منجر به پنهان‌سازی مبدا و مقصد تراکنش‌ها می‌شد. به گفته برایان ای نلسون (Brian E.Nelson)، معاون وزیر خزانه‌داری امور تروریسم و اطلاعات مالی، گروه هکری لازاروس که تحت حمایت دولت کره شمالی مشغول به فعالیت است، حداقل 455 میلیون دلار از طریق تورنادو کش پولشویی کرده است.

ماجرای دستگیری توسعه‌دهنده تورنادو کش در هلند چیست؟
دستگیری توسعه‌دهنده تورنادو کش در هلند

وزارت خزانه‌داری آمریکا تورنادو کش را تحریم کرد. تورنادو کش یک میکسر مجازی ارزی است که در فعالیت‌های هکری و جرایم سایبری نقش مهمی ایفا می‌کند. علی‌رغم هشدارهای مکرر، تورنادو کش نتوانست کنترل موثری بر روی تراکنش‌ها اعمال کند و یا مانع پولشویی شود. وزارت خزانه‌داری به اقدامات تهاجمی خود علیه میکسرهای غیرمجازی که اقدام به پولشویی برای مجرمان می‌نمایند، ادامه خواهد داد.

سرویس اطلاعات و تحقیقات مالی هلند (FIOD) در بیانیه‌ای اعلام کرد:

فناوری‌های پیشرفته مانند سازمان‌های غیرمتمرکزی که ممکن است فرآیند پولشویی را تسهیل کنند، مورد توجه FIOD قرار می‌گیرند. به احتمال زیاد دستگیری‌های بیشتری در حوزه میکسرهای مجازی صورت خواهد گرفت.

بخش تیم سایبری FIOD تحقیقات خود را درباره تورنادو کش در ماه ژوئن آغاز کرد. طبق بررسی‌های صورت گرفته، از سرویس Tornado Cash جهت پنهان‌سازی جریان‌های پولی مجرمانه در مقیاس بزرگ، نظیر عملیات هک مرتبط با ارزهای دیجیتال استفاده شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره دستگیری توسعه‌دهنده تورنادو کش در هلند چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptodaily

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر