;
coinex

فعالیت بارسلونا و رئال مادرید در وب 3 : درخواست علامت تجاری!

دو باشگاه فوتبال مطرح اسپانیایی پا به دنیای بلاک چین گذاشتند. فعالیت بارسلونا و رئال مادرید در وب 3 با ارائه درخواست علامت تجاری آغاز شد.

طبق گزارش‌های محلی در تاریخ 11 آگوست 2022 (20 مرداد)، دو باشگاه فوتبال بارسلونا و رئال مادرید به طور مشترک درخواست علامت تجاری Web3 و متاورس را به اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) ارسال کرده‌اند.

فعالیت بارسلونا و رئال مادرید در وب 3

متاورس رقبای فوتبال را گردهم می‌آورد. دو تیم مطرح فوتبال اسپانیا به نام‌های بارسلونا و رئال مادرید خواستار فعالیت در حوزه وب 3 شدند. این موضوع در بلندمدت تأثیرات بسیار مثبتی بر صنعت بلاک چین و متاورس خواهد گذاشت.

طبق توییت منتشر شده توسط مایک کندودیس (Mike Kondoudis)، وکیل علامت تجاری، درخواست بارسلونا و رئال مادرید در 5 آگوست 2022 (14 مرداد) در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) برای کلاس‌های بین‌المللی 9 و 41 ثبت شده است. این درخواست برنامه‌های متاورسی دو باشگاه اسپانیایی را پوشش می‌دهد.

فعالیت بارسلونا و رئال مادرید در وب 3 : درخواست علامت تجاری!
فعالیت بارسلونا و رئال مادرید در وب 3

از جمله موارد قرارداد می‌توان به سخت افزار مخصوص واقعیت مجازی، عینک VR، کلاه ایمنی مجازی، نرم افزار واقعیت افزوده قابل دانلود، نرم‌افزار بازی، نرم‌افزار شبیه‌سازی واقعیت مجازی و همچنین ابزارهای امنیتی اشاره کرد. موارد ذکر شده تنها بخشی از درخواست‌نامه را شامل می‌شوند. در موارد لیست کلاس 9 جهانی نرم‌افزارهای مدیریت تراکنش کریپتوکارنسی و کیف پول‌های الکترونیکی نیز مشاهده می‌شود. در موارد لیست کلاس 41 نیز محصولات متاورسی نظیر محصولات کلکسیونی دیجیتال و انواع سرگرمی‌های تعاملی گنجانده شده است.

علاقه برندها به فضای متاورس

در چند سال گذشته برندهای زیادی علاقه خود به متاورس را نشان داده‌اند. تنها چند سال پیش، موارد کاربردی استفاده از بلاک چین تنها به ارزهای دیجیتال و توسعه راه‌حل‌های مدیریت زنجیره تأمین خلاصه می‌شد. ورود موفقیت آمیز توکن‌های غیرمثلی (NFT) و بازی‌های کسب درآمد بلاک چین، باعث گسترش فضای NFT و متاورس در سطح جهانی شد.

از ژانویه تا می 2022، بیش از 2700 کسب و کار حوزه NFT و Web3 توسط USPTO ثبت رسمی شده است. شرکت‌هایی نظیر Walmart و Mastercard به دنبال بهره‌برداری از فناوری‌های نوظهور هستند. در فوریه 2020، بارسلونا قرارداد مشترکی با Chiliz و Socios.com برای راه‌اندازی یک برنامه تعاملی طرفداری بر پایه بلاک چین امضا کرد. از زمان شروع فعالیت تا تاریخ آگوست 2022، چیلیز حدود 100 میلیون دلار سود به استودیوی بارسلونا تزریق کرد. 24 درصد از سهام مرکز تولید و توزیع محتوای دیجیتال نیز به باشگاه بارسلونا اختصاص یافت. مدیرعامل Socios.com در این راستا گفت:

ما به شدت مشتاق نقش مهم تکنولوژی در جامعه طرفداری و نزدیک کردن تیم‌ها و طرفدارانشان به یکدیگر هستیم. فناوری بلاک چین می‌تواند ارتباطی میان تیم‌ها و طرفداران ایجاد کند که هیچ گاه نتوان آن را حذف یا لغو کرد.

فعالیت بارسلونا و رئال مادرید در وب 3 : درخواست علامت تجاری!

سابقه فعالیت بارسلونا و رئال مادرید در بلاک چین

بارسلونا در ماه ژوئن به BCN Rivals پیوست تا لحظات باشکوه فوتبال اسطوره هلندی این باشگاه یعنی Johan Cruyff را به صورت توکن‌های غیرمثلی منتشر کند. این توکن‌ها در حراجی Sotheby NewYork با بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و پولکا دات (DOT) مبادله شدند.

در همین راستا، رئال مادرید، قهرمان 14 دوره لیگ قهرمانان اروپا و 35 دوره لالیگا نیز حضور خود در متاورس را ثبت نمود. آخرین فعالیت بارسلونا و رئال مادرید در وب 3 شامل درخواست نشان تجاری Web3 می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره فعالیت بارسلونا و رئال مادرید در وب 3 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: crypto

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر