;
coinex

سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری مادر گوگل در شرکت‌های بلاک چینی

Alphabet سرمایه‌گذاری خود بر روی شرکت‌های بلاک چین را آغاز کرد. سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری مادر گوگل در شرکت‌های بلاک چینی منجر به رشد این صنعت می‌شود.

فناوری بلاک چین همچنان در حال رشد است و برخی از شرکت‌های معتبر در حال تزریق پول به پروژه‌های مختلف هستند. پروژه‌های مد نظر شرکت‌های بلاک چینی موارد کاربردی خاصی را ارائه می‌دهند.

سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری مادر گوگل در بلاک چین

بررسی انجام شده توسط Blockdata در 11 آگوست (20 مرداد) نشان می‌دهد که Alphabet‌ (GOOGL) بین سپتامبر 2021 و ژوئن 2022 در چهار مرحله اقدام به سرمایه‌گذاری 1.56 میلیارد دلاری روی شرکت‌های بلاک چینی کرده است.

در طول این دوره، بلک راک (Blackrock)، با نماد BLK، حدود 1.17 میلیارد دلاری روی شرکت‌های بلاک چینی سرمایه‌گذاری کرد. پس از بلک راک، مورگان استنلی (Morgan Stanley)، غول بانکداری جهان، در دو دور حدود 1.1 میلیارد دلار سرمایه به بلاک چین تزریق کرد. سامسونگ، شرکت بزرگ فناوری، با 979 میلیون دلار سرمایه‌گذاری جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد. مقام پنجم نیز به گلدمن ساکس (NYSE: GS) با 698 میلیون دلار سرمایه‌‌گذاری تعلق دارد.

سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری مادر گوگل در شرکت‌های بلاک چینی
سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری مادر گوگل در شرکت‌های بلاک چینی

نفوذ شرکت گوگل در بلاک چین

در سال‌های گذشته، Alphabet، شرکت مادر گوگل، فعالیت خود در صنعت بلاک چین را آغاز کرده و با ابتکارات متعدد خود موفقیت بزرگی در این حوزه به دست آورده است. مشتریان این روزها علاقه‌ بیشتری به تراکنش‌های همتا به همتا بدون واسطه دارند.

در ابتدا، گوگل رویکرد محتاطانه‌ای نسبت به بلاک چین اتخاذ کرده بود، اما از آن زمان تاکنون با ورود به رشته‌های نوظهور، موضع خود را ملایم‌تر کرده است. به عنوان مثال Alphabet با Dapper Labs، یک استودیوی بلاک چین مخصوص محصولات وب 3.0 همکاری کرده است. Sundar Pichai، مدیرعامل Alphabet در راستای این همکاری گفت:

ما قطعاً نگاهی ویژه به بلاک چین داریم. بلاک چین یک فناوری جالب و قدرتمند با موارد کاربردی گسترده به شمار می‌رود.

شرکت‌های تحت پوشش به جای راه‌اندازی شعب سرمایه‌گذاری بلاک چین، به دنبال نهادها و پورتفولیوهایی می‌گردند که احتمال رشد کسب و کار اصلی آن‌ها را افزایش دهد.

شرکت‌هایی که روی بلاک چین شرط‌بندی می‌کنند

اغلب شرکت‌ها همچنان نسبت به فضای رشد بلاک چین تردید دارند. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که توسعه بلاک چین در سال‌های آینده ادامه خواهد داشت. این موضوع شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا مزیت رقابتی خود را در حوزه فناوری رو به رشد بلاک چین ایجاد کنند.

این نهادها علی‌رغم اصلاحات طولانی‌ مدت بازار کریپتو که منجر به ورشکستگی چندین شرکت مهم شد، پول بیشتری وارد بازار کرده‌اند. به عنوان مثال، پلتفرم وام‌دهی سلسیوس و Voyager Digital اخیراً با استناد به شرایط پرنوسان و ریسکی بازار اعلام ورشکستگی کردند. شرکت‌های مبتنی بر بلاک چین نظیر صرافی Coinbase نیز مجبور شدند تعداد زیادی از کارمندان خود را به منظور مهار اوضاع آشفته بازار اخراج کنند.

به گزارش Finbold، تا ماه ژوئیه 2022 (تیر تا اوایل مرداد)، شرکت‌های ارز دیجیتال بیش از 29 میلیارد دلار سود کسب کرده‌اند. این رقم 2 میلیارد کمتر از 31 میلیارد دلار سود ثبت شده در سال 2021 است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری مادر گوگل در شرکت‌های بلاک چینی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: finbold

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر