;
coinex

حذف خودکار کلیپ بورد در اندروید 13 ؛ راهکار گوگل برای حفظ امنیت کاربران

حذف خودکار کلیپ بورد در اندروید 13 قابلیت جدید این سیستم‌عامل برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران است. در این مطلب شما را با این قابلیت آشنا می‌کنیم.

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، اندروید 13 برای گوشی‌های پیکسل منتشر شد. یکی از ویژگی‌های مهم این نسخه، حذف خودکار اطلاعات کپی شده از کلیپ بورد است. این تغییر در حالی صورت می‌گیرد که در اندروید 12 هم هر زمان اپلیکیشنی به کلیپ بورد دسترسی پیدا می‌کرد، یک اعلان برای کاربر ارسال می‌شد.

حذف خودکار کلیپ بورد در اندروید 13 پس از گذشت یک مدت زمان مشخص انجام می‌شود. گوگل هم در یک پست وبلاگی توضیح داده که این قابلیت برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران پیاده‌سازی شده تا احتمال دسترسی اپلیکیشن‌ها به داده‌های خصوصی کاربران کمتر شود.

جزئیات بیشتر از حذف خودکار کلیپ بورد در اندروید 13

گوگل در این اعلامیه‌ درباره این قابلیت جدید می‌گوید:

از هر گونه دسترسی ناخواسته‌ای به کلیپ بوردتان پیشگیری کنید. اگر داده‌های حساسی مثل آدرس ایمیل، شماره تلفن یا اطلاعات لاگین را در دستگاه اندروید کپی کنید، اندروید پس از گذشت مدتی این اطلاعات را به صورت خودکار حذف می‌کند.

همچنین گوگل یک انیمیشن مختصر در سایت خودش برای این قابلیت منتشر کرده است:

حذف خودکار کلیپ بورد در اندروید 13

شاید این سوال برای شما ایجاد شده باشد که کلیپ بورد اندروید 13 تا چه مدتی اطلاعات را حفظ می‌کند؟ طبق بررسی‌های انجام شده، حدود یک ساعت زمان می‌برد تا محتوای کلیپ بورد به صورت خودکار حذف شود – یعنی دقیقاً 3600000 میلی ثانیه که تنظیمات پیش فرض است. انیمیشن بالا هم این موضوع را تأیید می‌کند. قطعاً شرایط و سناریوهایی هستند که ممکن است این یک ساعت برای آنها کم باشد اما در مجموع، به نظر می‌رسد که این حرکت برای حفاظت از حریم شخصی کاربران مفید و مؤثر باشد.

صفحه کلید Gboard هم پس از گذشت مدتی محتوای کلیپ بورد خودش را حذف می‌کند اما حذف خودکار کلیپ بورد در اندروید 13 صرف نظر از اینکه از کدام صفحه کلید استفاده می‌کنید، انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نسخه جدید اندروید و امکانات آن چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: 9to5google

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر