;
coinex

تشخیص حملات قلبی توسط اپل واچ جان شما را نجات می‌دهد

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که قابلیت تشخیص حملات قلبی توسط اپل واچ و حسگرهای ثبت نوار قلب این ساعت هوشمند، به نجات جان افراد کمک می‌کند.

حمله قلبی یا سکته قلبی زمانی رخ می‌دهد که یکسری از ماهیچه‌های قلب به دلیل انسداد جریان خون، اکسیژن کافی را دریافت نمی‌کنند. ظاهراً کاربران اپل واچ می‌توانند علائم حمله قلبی را با استفاده از این ساعت هوشمند مشاهده کنند.

بر اساس تحقیقی که اوایل ماه جاری در مجله علمی مؤسسه قلب تگزاس منتشر شده، اپل واچ می‌تواند با استفاده از حسگرهای الکتروکاردیوگرام یا همان نوار قلب، حمله قلبی را تشخیص دهد. قابلیت تشخیص حملات قلبی توسط اپل واچ در مدل‌های 4، 5، 6 و 7 این ساعت هوشمند وجود دارد.

دیدگاه محققان درباره قابلیت تشخیص حملات قلبی توسط اپل واچ

به گفته محققان، اپل واچ می‌تواند خطر حمله قلبی را به محض شناسایی اولین علائم، به صورت دقیق تشخیص دهد. در چنین مواقعی زمان اهمیت بسیار زیادی دارد و اپل واچ به کاربران امکان می‌دهد خیلی زود مشکل را شناسایی کرده و پیش از اینکه خطر حمله قلبی جدی شود، مراحل درمان را شروع کنند.

تشخیص حملات قلبی توسط اپل واچ

قبلاً هم داستان‌های زیادی درباره نجات جان افراد توسط اپل واچ شنیده بودیم. مثلاً یک دانش‌آموز ادعا می‌کند که اپل واچ علائم بیماری او را مدت‌ها قبل از تشخیص پزشکان شناسایی کرده است. همچنین این ساعت هوشمند توانسته بود مشکل بالا بودن ضربان قلب یک بیمار را شناسایی کند در حالی که پزشکان حمله قلبی او را تشخیص نداده بودند. از طرفی، تشخیص پایین بودن ضربان قلب یک کاربر توسط این ساعت هوشمند، به پزشکان هشدار داد که برای قلب او یک ضربان‌ساز نصب کنند.

معمولاً پزشکان سکته قلبی را با استفاده از نوار قلب‌های 12 لیدی شناسایی می‌کنند که استفاده از آنها مستلزم آموزش‌های حرفه‌ای و دسترسی به تجهیزات خاصی است. این در حالیست که اپل واچ از یک الکترود مثبت در پشت قلب و یک الکترود منفی روی پیچ دیجیتال ساعت استفاده می‌کند که نوار قلب را به صورت تک لیدی ثبت می‌کند.

بنابراین باید دقت داشت که قرار نیست امکانات اپل واچ جایگزین تجهیزات پزشکی شود بلکه بیشتر یک ابزار غربالگری است. در واقع ممکن است قابلیت تشخیص حملات قلبی توسط اپل واچ بتواند مشکلات قلبی و نقص پمپاژ خون توسط قلب را زودتر شناسایی کند. در هر صورت به محض مشاهده هر گونه علامت مشکوکی، معاینه فرد توسط پزشک متخصص ضروری است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اپل واچ و امکانات آن چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر