;
coinex

معرفی و بررسی گلکسی واچ 3 ؛ باریکتر اما زیباتر و همچنان عالی!

سامسونگ به تازگی 5 گجت جدید را معرفی کرده و یکی از آن‌ها ساعت هوشمند گلکسی واچ 3 است. در این مطلب به معرفی و بررسی گلکسی واچ 3 پرداخته‌ایم.

گلکسی واچ 3 که سامسونگ اخیراً از آن در یک رویداد رونمایی مجازی رونمایی کرده، زیباتر و هوشمندانه‌تر از گلکسی واچ 2 است که شما هم اکنون می‌توانید آن را در بازار خریداری کنید. بنابراین می‌توان گفت که این ساعت یکی از بهترین ساعت های هوشمند سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود، البته ما زمان بسیار کوتاهی برای بررسی این محصول داشتیم و به همین دلیل باید بررسی‌های بیشتری را جهت دریافت مشخصات کامل این گجت جدید انجام دهیم. در این مطلب به معرفی و بررسی گلکسی واچ 3 پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

معرفی و بررسی گلکسی واچ 3

مشخصات کلی

گلکسی واچ ۳ یک بهینه‌سازی و به روز رسانی نسبت به گلکسی واچ ۲۰۱۸ محسوب می‌شود و این موضوع را از هر نظر ثابت می‌کند. نقطه قوت اصلی این ساعت این است که این محصول شباهت زیادی به یک ساعت عادی دارد و ظاهر زیبایی را نیز به دست شما می‌بخشد و این همان موضوعی است که شما نمی‌توانید آن را در بیشتر ساعت های هوشمند امروزی از جمله جدیدترین ساعت هوشمند اپل که اپل واچ ۵ نام دارد، پیدا کنید.

سامسونگ در این محصول هم از سنت‌های قدیمی خودش پیروی کرده و یک نمایشگر دایره شکل را با یک حاشیه برجسته قابل چرخش به کار گرفته است تا بتوانید منوی ساعت را با آن به راحتی کنکاش کنید.

این حاشیه چرخان از نظر طراحی ظاهر زیبایی نیز دارد و با صدای کلیک کلیک خود در هنگام جستجو در منوها به کاربر احساس خوبی را منتقل می‌کند، ناگفته نماند که طراحی کلی ساعت هوشمند گلکسی واچ ۳ هم نسبت به طراحی یک سال پیش ارائه شده توسط سامسونگ بسیار ظریفتر است.

گلکسی واچ ۳ ۱۴ درصد باریکتر و ۱۵ درصد سبکتر از مدل اولیه خود است و شما به راحتی این تفاوت را روی مچ دست خود احساس می‌کنید. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که اگرچه گلکسی واچ ۳ با اولویت دهی به استایل طراحی و ساخته شده و به عنوان “ساعت سبک زندگی” سامسونگ معرفی شده است، هنوز هم نشانه‌هایی را از گلکسی واچ اکتیو ۲ که پارسال به عنوان یک ساعت ورزشی معرفی شد، در آن مشاهده می‌کنید.

در واقع در گلکسی واچ ۳ شما شاهد ترکیبی از زیبایی با ویژگی‌های مربوط به تندرستی یک ساعت هوشمند هستید؛ البته باید 10 گرم وزن بیشتر این محصول را نیز نسبت به وزن گلکسی واچ اکتیو ۲ در نظر بگیرید. درباره گلکسی واچ 3 باید به این نکته هم اشاره کرد که باتری آن می‌تواند با یک بار شارژ به مدت ۲ روز فرامین شما را انجام دهد و این مقدار بسیار کمتر از گلکسی واچ اول است که می‌تواند با یکبار شارژ به مدت ۴ تا ۵ روز کارهای متفاوتی را برای شما انجام دهد. ناگفته نماند که این محصول جدید بعضی از سنسورهای گلکسی واچ اصلی را مانند سنسور تشخیص ضربان قلب و سنسور نظارت بر فشارخون را نیز در خود ندارد.

بیشتر بخوانید:

معرفی و بررسی گلکسی واچ 3 : قیمت و تاریخ عرضه

معرفی و بررسی گلکسی واچ 3 : قیمت و تاریخ عرضه 
معرفی و بررسی گلکسی واچ 3

گلکسی واچ ۳ امروز در تاریخ ۶ اوت سال ۲۰۲۰ (16 مرداد) وارد بازار می‌شود و باید به این نکته اشاره کرد که توانسته در بدو ورودش خودش را به عنوان ساعت هوشمند پرچمدار ۲۰۲۰ سامسونگ معرفی کند. قیمت این محصول پارامتری است که سامسونگ تمایلی به کاهش دادن آن از خود نشان نداده است؛ این اسمارت واچ با قیمت ۳۹۹ دلار برای مدل ۴۱ میلیمتری و قیمت ۳۲۹ دلار برای مدل بزرگتر ۴۵ متری وارد بازار می‌شود؛ البته ما توصیه می‌کنیم که مدل بزرگتر این محصول را به دلیل داشتن باتری بزرگتر انتخاب کنید. گلکسی واچ ۳ در ۱ مدل LTE هم وارد بازار می‌شود که قیمت گرانتری دارد و مدل ۴۱ میلیمتری آن را باید با قیمت 449 دلار و مدل ۴۶ میلیمتری آن را باید با قیمت ۴۷۹ دلار خریداری کنید. باید به این نکته هم اشاره کنیم که مدل پایه 41 میلیمتری گلکسی واچ ۳ نسبت به مدل پایه گلکسی واچ اصلی که با ضخامت ۴۲ میلی متر وارد بازار شد، ۷۰ دلار گرانتر است، به این معنی که شما باید گلکسی واچ اصلی را با قیمت ۳۲۹ دلار خریداری کنید؛ البته باید به این نکته هم اشاره کرد که گلکسی واچ ۳ در حال حاضر از جهات زیادی نسبت به اپل واچ ۵ بسیار ارزانتر است.

معرفی و بررسی گلکسی واچ 3 : طراحی و نمایشگر

معرفی و بررسی گلکسی واچ 3 : طراحی و نمایشگر 
معرفی و بررسی گلکسی واچ 3

درباره درباره گلکسی واچ ۳ می‌توان گفت که تیم طراحی سامسونگ دوباره یک اثر هنری را در قالب یک ساعت هوشمند ارائه کرده که ۱۴ درصد باریکتر از گلکسی واچ اصلی است و با این حال همان نمایشگر زیبا و جذاب دایره‌ای شکل را در قالبی با اندازه مناسب در اختیار شما می‌گذارد. ناگفته نماند که حاشیه‌ پر زرق و برق این محصول هم به نحوی طراحی شده است که بتواند امکان جستجو در نمایشگر همیشه روشن این ساعت را در یک قالب ظریفتر و کوچکتر برای شما فراهم کند.

گلکسی واچ ۳ هم از یک نمایشگر 1.2 اینچی و 1.3 اینچی دایره‌ای شکل سوپر آمولد تمام رنگی همیشه روشن با پوشش محافظتی کورنینگ گوریلا گلس دی ایکس بهره می‌برد، البته هنوز مشخص نیست که چرا سامسونگ در ساخت این محصول برخلاف مدل اولیه گلکسی واچ از پوشش محافظتی دی ایکس پلاس استفاده نکرده است.

سامسونگ ابعاد گلکسی واچ ۳ را از هر لحاظ کاهش داده است و به این ترتیب می‌توان گفت که این محصول ۱۵ درصد نسبت به مدل اولیه‌اش سبکتر است. گلکسی واچ 3 در یک قالب بسیار سبک تیتانیومی نیز تنها با اندازه ۴۵ میلی متری و وزن ۴۳ گرم عرضه می‌شود. این مدل نسبت به مدل ۴۵ میلی متری ساخته شده از جنس فولاد ضد زنگ در حدود ۱۱ گرم سبکتر است و البته انتظار داریم که قیمت گرانتری هم نسبت به مدل ساخته شده از فولاد ضد زنگ داشته باشد.

سامسونگ مدل تیتانیومی گلکسی واچ ۳ را در قالب ۴۱ میلیمتری عرضه نمی‌کند، اما باید به این نکته اشاره کرد مدل ۴۱ میلیمتری این محصول تنها مدلی است که با رنگ برنزی عرضه می‌شود و در واقع می‌توان گفت که این مدل برنزی از نظر رنگ  نسبت به مدل رز گلد  گلکسی واچ اصلی کمی تیره‌تر است. اگر هم طرفدار رنگ نقره‌ای هستید، بد نیست بدانید که سامسونگ هر دو مدل ۴۱ و ۴۵ میلیمتری گلکسی واچ ۳ را در قالب این رنگ عرضه می‌کند و همچنین می‌توانید مدل ۴۵ میلیمتری را با رنگ مشکی هم سفارش دهید.

اگر هم می‌خواهید مدل ۴۵ میلیمتر تیتانیومی را سفارش دهید، باید بدانید که این مدل تنها در رنگ مشکی عرضه می‌شود و باید این محصول را با بندهای فلزی به جای بندهای چرمی خریداری کنید. البته شما می‌توانید بندهای استاندارد ساعت گلکسی واچ ۳ را با بندهای ۲۰ میلیمتری و ۲۲ میلیمتری عرضه شده توسط فروشندگان ثالث تعویض کنید.

معرفی و بررسی گلکسی واچ 3 : قابلیت‌های نرم افزاری، ورزشی و مربوط به تندرستی

معرفی و بررسی گلکسی واچ 3 : قابلیت‌های نرم افزاری، ورزشی و مربوط به تندرستی
معرفی و بررسی گلکسی واچ 3

دو ویژگی خاصی که گلکسی واچ ۳ را به یک ساعت جالب و منحصر به فرد تبدیل می‌کنند، قابلیت‌های ورزشی این محصول و توانایی خودکار آن در دنبال کردن حرکات هستند.  گلکسی واچ ۳ همچنین به سنسورهای جدیدی مجهز شده و ویژگی‌های زیادی را در زمینه‌های ورزشی از گلکسی واچ اکتیو ۲ به ارث برده است.

۷  فعالیت به طور خودکار قابلیت دنبال سازی فعالیت‌های ورزشی گلکسی واچ ۳ را فعال می‌کنند و مهم نیست که شما این قابلیت گلکسی واچ ۳ را خودتان فعال کنید یا نه. این هفت فعالیت عبارتند از دو، پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری، تمارین دینامیکی، قایقرانی و تمارینی که با تردمیل انجام می‌شوند.

در مجموع گلکسی واچ ۳ می‌تواند چهل تمرین مختلف را به طور دستی یا از طریق فرمان صوتی دنبال کند. این محصول به دستیار مجازی بیکسبی سامسونگ هم مجهز است و باید به این نکته اشاره کرد که این دستیار مجازی توانسته کارایی خوبی را در قالب این ساعت ارائه کند. گلکسی واچ ۳ به دو قابلیت جدید به نام تشخیص سقوط و شناسایی فوری VO2 MAX نیز مجهز شده است. در مورد قابلیت تشخیص سقوط باید گفت که اپل واچ ۴ و اپل واچ ۵ هم به این ویژگی مجهز هستند و درباره قابلیت دوم هم باید به این نکته اشاره کرد که این ویژگی توانایی محاسبه حداکثر مقدار اکسیژن مصرفی بدن در طول روند انجام تمرین محسوب می‌شود، قابلیتی که اخیرا از دستبندهای ورزشی پیشرفته به یک ساعت هوشمند که به صورت تولید انبوه قرار است وارد بازار شود، رسیده است.

گلکسی واچ ۳ توانایی دنبال کردن الگوی خواب شما را دارد و به نظر می‌رسد که در این زمینه کارایی خوبی را ارائه می‌کند، اگرچه که شرکت‌های مختلف معمولاً این قابلیت را به عنوان یک قابلیت تجملاتی و نه چندان کاربردی در لحظه آخر رونمایی از محصولات خود معرفی می‌کنند.

باید به این نکته نیز اشاره کرد که شرکت سامسونگ با موسسه ملی خواب ایالات متحده همکاری جدیدی را آغاز کرده و انتظار می‌رود که بر مبنای این همکاری اطلاعات عمیقتری را درباره حرکات سریع چشم در هنگام خواب ارائه کند. گلکسی واچ ۳ همچنین این توانایی‌ها را دارد که به طور خودکار سیکل‌های خواب را دنبال کند، هر روز صبح هنگام بیدار شدن شما به شما صبح بخیر بگوید و گزارش‌هایی را درباره کیفیت خوابتان به همراه راهنمایی‌هایی در زمینه نحوه بهبود کیفیت خواب به شما ارائه دهد.

بیشتر بخوانید:

معرفی و بررسی گلکسی واچ 3 : نتیجه بررسی اولیه

معرفی و بررسی گلکسی واچ 3 : نتیجه بررسی اولیه
معرفی و بررسی گلکسی واچ 3

مدل اول گلکسی واچ یک هیولای واقعی بود. حاشیه ضخیم این ساعت قابلیت چرخیدن را داشت و به عنوان یک ابزار کاربردی برای جستجو در منو ساعت فرامین شما را انجام می‌داد. ظاهر سنتی این ساعت در بالا و پایین آن بیشتر افراد را فریب می‌داد که با یک ساعت عادی واقعی طرف هستند و باید به این نکته اشاره کرد که این ساعت می‌توانست با یک بار شارژ به مدت ۴ تا ۵ روز فرامین شما را انجام دهد. اگر که این ساعت را خریده باشید، به احتمال زیاد شما هم به این نتیجه می‌رسید که سامسونگ باید گلکسی واچ ۳ را به عنوان محصول جدیدش با یک باتری قویتر عرضه می‌کرد.

گلکسی واچ ۳ با بدنه‌ای باریکتر از گلکسی واچ اصلی ارائه شده است، بدون اینکه ویژگی‌های محبوب مربوط به طراحی گلکسی واچ اصلی را کنار بگذارد. این محصول هم به یک حاشیه چرخان تجملاتی اما با ظاهری ساده مجهز است و علاوه بر این بدنه‌ای کوچکتر را با قابلیت‌های ورزشی بهتر در اختیارتان می‌گذارد.

در مورد باتری باید به این نکته اشاره کرد که مدل ۴۱ میلیمتری گلکسی واچ 3 به یک باتری ۲۴۷ میلی‌آمپرساعتی و مدل ۴۵ میلی متری آن به یک باتری ۳۴۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است و سامسونگ گفته است که هر دو مدل گلکسی واچ ۳ می‌توانند با یک بار شارژ به مدت ۲ روز کامل فرامین شما را انجام دهند. اگرچه که با توجه به کوچک بودن و کم بودن ظرفیت این باتری‌ها ما در مورد این کارایی کمی مردد هستیم. ناگفته نماند که باتری ۲۷۰ میلی‌آمپرساعتی به کار رفته در مدل ۴۲ میلیمتری گلکسی واچ اصلی و باتری ۴۷۲ میلی‌آمپرساعتی به کار رفته در مدل ۴۶ میلیمتری این محصول هم کارایی بسیار خوبی داشتند و می‌توانستند به مدت ۴ روز فرامین شما را انجام دهد.

قیمت بالاتر گلکسی واچ ۳ نسبت به ساعت‌های هوشمند قبلی سامسونگ نیز قضاوت کردن در مورد این محصول را کمی سخت می‌کند. البته بدون شک می‌توان گفت که گلکسی واچ ۳ محصولی است که توسط سامسونگ برای مقابله با اپل واچ ۵ ساخته شده است و می‌تواند این رقابت را هم از نظر قیمت و هم از نظر ویژگی‌های متنوع و جدیدش به نفع خودش پیش ببرد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر