;
coinex

تورم دو رقمی انگلستان ؛ تورم انگلستان برای اولین بار در 40 سال اخیر دو رقمی شد

اقتصاد جهانی در حال حاضر وضعیت مطلوبی ندارد. اوضاع آشفته بازارهای مالی منجر به تورم دو رقمی انگلستان شده است. اکثر مردم قدرت خرید خود را از دست داده‌اند.

تورم انگلستان دو رقمی شد. بریتانیا نیز به جمع کشورهایی پیوست که با افزایش قیمت‌ها قدرت خرید مردم را از بین می‌برند. در حال حاضر بیش از 2 میلیارد نفر در سراسر جهان قدرت خرید خود را تا حد زیادی از دست داده‌اند.

جزئیات تورم دو رقمی انگلستان

بر اساس گزارش اداره ملی آمار (ONS)، نرخ تورم در بریانیا به 10.1 درصد رسیده است. شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) انگلستان در 12 ماه منتهی به جولای 2022، 10.1 درصد افزایش یافت. نرخ جدید تورم جهش قابل توجهی نسبت به تورم 9.4 درصدی ماه ژوئن داشته است. ONS اعلام کرد که افزایش قیمت‌ها در بخش‌هایی نظیر مسکن و خدمات خانگی، سوخت و حمل و نقل، غذا و نوشیدنی اعمال خواهد شد.

تورم دو رقمی انگلستان ؛ تورم انگلستان برای اولین بار در 40 سال اخیر دو رقمی شد
تورم دو رقمی انگلستان

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که قیمت بنزدین در انگلستان در حال حاضر حدود 1.72 پوند (2.08 دلار در هر لیتر) است. بر خلاف بنزین، قیمت دیزل به زیر 2 پوند رسید. در حال حاضر قیمت این سوخت 1.84 پوند در هر لیتز اعلام شده است. ONS گزارش داد که بیشترین تأثیرات افزایش تورم در بخش مواد غذایی مشاهده می‌شود.

از نظر الکس گلادشتاین (Alex Gladstein)، مدیر ارشد استراتژی بنیاد حقوق بشر، بریتانیا نیز به کشورهایی می‌پیوندد که از افزایش قیمت دو رقمی محصولات رنج می‌برند. در حال حاضر بیش از 2 میلیارد نفر در سراسر جهان از وضعیت نامناسبی برخوردارند. قدرت خرید مردم به سرعت در حال کاهش است.

وضعیت اقتصادی بریتانیا وخیم‌تر خواهد شد

به عقیده کارشناسان، وضعیت اقتصادی بریتانیا روز به روز بدتر خواهد شد. در زمستان هزینه‌های گاز به طرز شدیدی افزایش خواهد یافت. پائول دیلز (Paul Dales)، اقتصاددان ارشد بریتانیا از شرکت Capital economist در ماه جولای اعلام کرد که تروم در ماه اکتبر به احتمال زیاد به 12 درصد می‌رسد. به عقیده این اقتصاددان، نرخ بهره بانکی انگلستان از 1.25 درصد به 3 درصد خواهد رسید.

رمزارزها در حال حاضر پوشش مناسبی برای تورم دو رقمی انگلستان به شمار نمی‌روند. بیت کوین همچنان در محدوده 20 هزار دلاری در حال نوسان است. کارشناسان همچنان درباره این موضوع که آیا بیت کوین پوشش ضد تورمی مناسبی است یا خیر به توافق نرسیده‌اند. روزنامه گاردین (The Guardian) گزارش داد که طی 70 سال گذشته، این چهارمین باری است که نرخ تورم بریتانیا از 10 درصد عبور می‌کند. دوره‌های قبلی که شاهد وضعیتی مشابه بودیم، به 40 سال پیش و زمانی که مارگارت تاچر (Margaret Thatcher) قدرت را در دست داشت، باز می‌گردد.

بریتانیا در حال حاضر رهبر سیاسی ندارد. بوریس جانسون (Boris Johnson) در ماه ژوئن از سمت نخست وزیری کناره‌گیری کرد. درخواست رسمی استعفای وی در 6 سپتامبر اعلام خواهد شد. Rishi Sunak و Liz Truss برای تصاحب جایگاه نخست‌ وزیری در حال مبارزه هستند. هر دو این افراد در مصاحبه‌های خبری طرفداری خود از رمزارزها را اعلام نموده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تورم دو رقمی انگلستان چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر