;
coinex

درمان سرطان با تکنولوژی واکسن کرونا ؛ پاندمی به کمک دانشمندان آمد!

کشف روش جدید برای درمان سرطان با تکنولوژی واکسن کرونا از تحولی نوین در روش‌های درمانی سرطان خبر می‌دهد. دانشمندان توانستند با استفاده از فناوری مشابه واکسن کرونا، واکسنی جدید برای سرطان تولید کنند.

سال‌هاست که دانشمندان و محققین بسیاری به‌دنبال توسعه و ساخت واکسن برای پیشگیری و جلوگیری از ابتلا به بیماری سرطان هستند. تاکنون دانشمندان موفق شدند، چندین واکسن را برای برخی از سرطان‌های رایج بسازند که تا به الان نتایج موفقیت‌آمیزی به دنبال داشته است.

متخصصان حوزه سلول‌شناسی موفق به کشف و ساخت یک واکسن جدید شدند که از فناوری واکسن کرونا فایزر یا همان MRNA بهره برده و به گفته خودشان قرار است، تحولی نوین برای مبارزه باسلول‌های سرطانی ایجاد کند.

درمان سرطان با تکنولوژی واکسن کرونا

تا به حال چند واکسن برای افراد مبتلا به این بیماری ساخته شده است که سعی می‌کنند، از ایجاد سلول‌های سرطانی جلوگیری کنند؛ از جمله آن‌ها می‌توان به واکسن سرطان پروستات و واکسن‌های ویروس اچ پی وی که برای پیشگیری از سرطان دهانه رحم هستند، اشاره کرد.

کاشف واکسن کرونا به مردم این مژده را می‌دهد که واکسن‌های ساخته شده از ایمنی لازم برخوردارند و تکنولوژی ساخت آن‌ها می‌تواند با سرطان مبارزه کند.

درمان سرطان با تکنولوژی واکسن کرونا
درمان سرطان با تکنولوژی واکسن کرونا

واکسنی که از سوی محققین داشگاه تافتس آمریکا تایید شده، قرار است همانند واکسن‌های فایزر و مدرنا عمل کند. MRNA را در حباب‌های ریز چربی تولید می‌کنند و پس از آن با سلول‌های بدن ترکیب می‌کنند. پس از ترکیب این واکسن با سلول‌های بدن، این سلول‌ها قادرند که آنتی‌ژن تولید کنند و سیستم بدن را تحریم می‌کنند.

MRNA آنتی‌ژن‌های موجود در سلول‌های سرطانی و حباب‌ها که به عنوان نانوذرات لیپیدی شناخته می‌شوند، توانایی هدف قرار دادن سیستم لنفاوی را دارند.

پزشکان و متخصصان می‌گویند، نتایج این واکسن نشان داده است که MRNA می‌تواند، سیستم ایمنی بدن را برای از بین بردن سلول‌های سرطانی پانکراس آموزش دهد و از ابتلا به این بیماری جلوگیری کند.

آزمایش واکسن سرطان

نتایج آزمایش واکسن سرطان نشان داده است که تزریق در هشت بیمار از 16 بیمار که در زمان کارآزمایی، دچار سرطان نشدند و واکنش سلول‌های ایمنی را برانگیختند. اما مابقی آزمایش‌شدگان یا بدنشان به واکسن واکنشی نشان نداد یا بر اثر تزریق واکسن از دنیا رفتند و یا حتی شاهد بازگشت سرطان به سلول‌های خود بودند.

دکتر بالاچاندران در رابطه با درمان سرطان با تکنولوژی واکسن کرونا می‌گوید:

برخلاف برخی دیگر از روش‌های ایمنی‌درمانی به نظر می‌رسد، واکسن‌های ام آر ان ای توانایی تحریک واکنش ایمنی در بیماران مبتلا به سرطان پانکراس را داشته باشند.

محققین و دانشمندان قبل از آزمایش بر روی انسان‌ها این واکسن را بر روی بدن موش‌های آزمایشگاهی نیز امتحان کردند. آن‌ها زمانی که این واکسن را به صورت زیر پوستی به موش‌های مورد آزمایش تزریق کردند، یک LPN را کشف کردند که در غدد لنفاوی این موش‌ها جایگذاری شده بود.

درمان سرطان با تکنولوژی واکسن کرونا
واکسن کرونا

محققین همچنین می‌گویند که این NPN‌های موجود در بدن موش‌ها جریان خون را جمع‌آوری و مولکول‌های انتخاب شده را به گیرنده‌های خاصی در اندام هدف متصل می‌کنند.

دانشمندان همچنین این واکسن را بر روی موش‌هایی که مبتلا به سرطان پوست یا همان ملانوم متاستاتیک بودند، آزمایش کردند.

در این آزمایش پس از تزریق واکسن که غدد لنفاوی را تحریک می‌کرد، به خوبی موفق شدند تا با تومورهای موجود در بدن موش‌ها مقابله کنند.

محققین همچنین این واکسن را با داروی دیگر که سعی در جلوگیری از سرکوب پاسخ سیستم ایمنی توسط سلول‌های سرطانی دارد، ترکیب کردند و متوجه شدند که ترکیب این دو با یکدیگر، احتمال 40 درصد نتیجه مثبت و بدون بازگشت سرطان را در بلندمدت برای انسان‌ها فراهم می‌کند.

کیائوبینگ خو، یکی از محققان این پژوهش و استاد مهندسی زیست پزشکی در رابطه با این آزمایش نوضیح می‌دهد:

«کاری که ما انجام می‌دهیم، توسعه نسل بعدی واکسن‌های MRNA با استفاده از فناوری انتقال نانوذرات لیپیدی، با قابلیت هدف قرار دادن اندام‌ها و بافت‌های خاص است. هدف قرار دادن سیستم لنفاوی به ما کمک کرد تا بر بسیاری از چالش‌هایی که دیگران در ساخت واکسن سرطان به آن‌ها مواجه بوده‌اند، غلبه کنیم.»

پزشکان همچنین معتقدند برخلاف نتایج مثبتی که این آزمایش داشته، در برخی از افراد باعث ایجاد عارضه‌هایی چون التهاب و آسیب به کبد شده است.

کارکرد واکسن ام آر ان ای

سرطان لوزالمعده یکی از عوامل اصلی مرگ براثر سرطان در ایالت متحده آمریکاست. به همین دلیل دانشمندان سعی دارند این واکسن را روی افرادی آزمایش کنند که یا دچار این بیماری شده‌اند یا به صورتی ارثی توانایی درگیری با این بیماری را دارند.

درمان سرطان با تکنولوژی واکسن کرونا
درمان سرطان با تکنولوژی واکسن کرونا

پزشکان می‌گویند تا زمانی که بیماری سرطان تشخیص داده شود، حدود 70 درصد افراد هیچ‌‌گونه درمانی به صورت واکسن روی آن‌ها جوابگو نخواهد بود.

این درحالی‌است که شرکت بیو‌ان‌ تک برای درمان سرطان با تکنولوژی واکسن کرونا به دنبال پروتئین‌هایی می‌گردد که در سلول‌های سرطانی جهش پیدا کرده‌اند و این سلول‌ها را از سلول‌های سالم متمایز می‌کند.

بیوان تک که همچنین واکسن فایزر کرونا را نیز می‌سازد، ام آر ان ای‌هایی می‌سازد که می‌توانند حداکثر 20 پروتئین از پروتئین‌های موجود را کد کرده و به فرد تزریق کنند.

سلول‌های بدن با هر سلولی که این پروتئین‌ها را تولید می‌کند با تزریق ام آر ان ای مبارزه می‌کند.

ماندگاری این واکسن در بدن حدود 30 سال طول می‌کشد. این شرکت با وجود همه‌گیری کرونتا سعی بر تولیدات بیشتر این واکسن دارد که فناوری آن را از سال 2008 در اختیار داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره درمان سرطان با تکنولوژی واکسن کرونا چیست؟ نظرات خود را در این باره با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید و اخبار علمی را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر