;
coinex

افزایش حقوق بازنشستگان تصویب شد

سرپرست وزارت تعاون تهران خبر افزایش حقوق بازنشستگان را تصویب کرد. در ادامه جزئیات بیشتر در اختیار شما قرار می‌دهیم.

رییس کانون تامین اجتماعی در یکی از نشست‌های خبری خود، خبر از تصویب مصوبه شورای عالی کار یعنی 38 درصد به اضافه مبلغ ثابت 515 هزار و 166 تومان داد.

افزایش حقوق بازنشستگان

طبق اخبار به دست رسیده وزارت تعاون، کار و رفاه محمد زاهدی‌وفا از افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح، مطابق مصوبه شورای عالی کار یعنی 38 درصد به اضافه مبلغ ثابت 515 هزار و 166 تومان خبر داد و اظهار نظر کرد:

 افزایش حقوق و احکام اصلاح‌شده بازنشستگان از شهریورماه اعمال شده و افزایش مطابق با سقف مصوبه شورای عالی کار و هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان پرداخت خواهد شد.

افزایش حقوق بازنشستگان

وی در نشست‌ خبری که در بندر انزلی برگذار شده بود جزئیات تصمیم دولت برای بازنگری در میزان افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال 1401 را اعلام کرد.

این احکام اصلاح شده از شهریور ماه اعمال شده و افزایش مطابق با مصوبه شورای عالی کار و هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان پرداخت خواهد شد. وی در ادامه افزود:

دولت در این زمینه می‌خواست تصمیم دوباره در مجموعه سازمان تأمین اجتماعی گرفته شود و به همین جهت کار را به وزرای عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی سپرد.

سرپرست وزارت تعاون، پیرو این مبحث گفت:

بنابراین برای هر تصمیمی که وزرای عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی باید اتخاذ می‌کردند نیاز به کار کارشناسی دقیق بود تا در نهایت توانستیم سقف آنچه در ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی آمده اعمال کنیم که همان مصوبه شورای عالی کار و هیأت مدیره تأمین اجتماعی بوده است.

سرپرست وزارت کار با اشاره به این موضوعات گفت:

 علاوه بر این از بازنشستگان تأمین اجتماعی کمک می‌خواهیم تا در هر استانی یک شرکت سرمایه‌گذاری برای پیشرفت کشور تأسیس کنند و اولویت پذیره‌نویسی در آن شرکت سرمایه‌گذاری، بازنشستگان و سپس کارگران هستند؛ پیش‌بینی شده تا بانک رفاه آورده اولیه برای هسته‌های این شرکت را فراهم کند و بازنشستگان و کارگران و کارمندان ما می‌توانند به صورت یک جا و قسطی سهام آن را تهیه کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد افزایش حقوق بازنشستگان چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر