;
coinex

نسخه برقی دوج چارجر با سرعت بیشتر و امکانات خاص رونمایی شد

کانسپت نسخه برقی دوج چارجر رونمایی شد. این مدل سریع‌تر از مدل Hellcat و شبیه چارجرهای قدرتمند است که تولید آن‌ها از سال آینده متوقف می‌شود.

به گفته برند Stellantis، طرح مفهومی دوج چارجر Daytona SRT دو در است. نام Daytona در واقع برگرفته از نسخه قدیمی‌تر چارجر به نام NASCAR است که با موتور گازسوز خود 200 مایل در ساعت سرعت داشت. بنابراین نسخه برقی دوج چارجر فقط یک تمرین ساده طراحی نیست.

کانسپت چارجر EV که در M1Concourse در پونتیاک، میشیگان در طول سری رویدادهای Dodge Speed Week رونمایی شد، به نوعی طرحی است برای نسخه تولیدی آن که در سال 2024 عرضه می‌شود. دوج از تابستان گذشته درباره این موضوع صحبت کرده است، اما اکنون زمان آن رسیده که مصرف‌کنندگان دقیقاً آنچه را که در ذهن این خودروساز است، ببینند.

بیشتر بخوانید:

مشخص نیست که چه مقدار از طرح مفهومی ارائه شده به نسخه نهایی راه پیدا کند. یکی از سخنگویان شرکت دوج به TechCrunch گفت :«ما آن را طرحی می‌دانیم که بسیار نزدیک به تولید است.» این بدان معنی است که ارزش دارد به طرحی که جایگزین نسخه گازسوز می‌شود، نگاه دقیق‌تری بندازیم.

کانسپت نسخه برقی دوج چارجر

مانند بسیاری از طرح‌های مفهومی، خودروساز از جزئیات قیمت اطلاعاتی ارائه نمی‌کند. شرکت دوج مشخصات و جزئیات طراحی زیادی را به اشتراک گذاشته که به وضوح از DNA اصلی دوج چارجر استفاده می‌کند.

نسخه برقی دوج چارجر

دوج بر سه حوزه اصلی تاکید دارد که قوانین بخش الکتریکی باتری را اصلاح می‌کند: بال R جلو که به عنوان یک گذرگاه آیرودینامیکی عمل می‌کند، گیربکس چند سرعته با تعویض دنده‌های الکترومکانیکی و در نهایت، اگزوزی که می‌تواند به حجم صدای 126 دسی بل برسد.

بله درست خواندید، این خودروساز اگزوزی روی یک خودرو برقی قرار داده و به آن 126 دسی بل قدرت داده که با فشرده ساختن صدا از طریق تقویت‌کننده و محفظه تنظیم واقع در عقب خودرو، صدای آن را به اندازه یک دوج Hellcat قدرتمند می‌کند.

نسخه برقی دوج چارجر

تیم کونیسکیس، مدیر عامل برند دوج، زیرمجموعه شرکت Stellantis، در بیانیه‌ای گفت: «شارژر Daytona فراتر از چیزی است که دوج به دنبالش بود، بنابراین تعریف جدیدی از خودروهای American muscle (خودروهای دو در و قدرتمند آمریکایی) ارائه می‌کند.» این یک هدف بلندپروازانه است و به نظر می‌رسد که موفقیت دوج با خودروی برقی آینده شروع خواهد شد. این خودرو از قدرت، عملکرد و صدای دوج Hellcat گازسوز فراتر می‌رود.

مانند سری گازسوز دوج، سیستم پیشرانه در مدل مفهومی دوج چارجر Daytona SRT دارای علائم تجاری خاصی است. به گفته دوج، با سیستم پیشرانه 800 ولتی که Banshee نام دارد، این خودروی الکتریکی در تمام معیارهای عملکرد کلیدی سریع‌تر از مدل Hellcat خواهد شد. دوج چارجر Daytona SRT همچنین دارای سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد و یک دکمه بر روی فرمان به نام PowerShot است که باعث ایجاد یک قدرت اضافی در موتور خودرو می‌شود.

شکل ظاهری طرح مفهومی نسخه برقی دوج چارجر

با وجود عناصر مدرن زیادی مانند بال R، شکل آیرودینامیک‌تر و سقف شیشه‌ای پانوراما، دوج زمانی که طرح مفهومی چارجر EV را طراحی کرد، از گذشته خود خارج شد. یک نشان سه پر نور سفید Fratzog از نشان‌های تاریخی است که در این مدل به کار رفته، این نشان در ابتدا در خودروهای دوج از سال 1962 تا 1976 ظاهر شد.

نسخه برقی دوج چارجر

طراحان این خودروساز از طراحی جلوپنجره چارجر مدل 1968 استفاده کردند و به بافت داخلی آن نیز پرداخته‌اند. در داخل خودرو بسیاری از ابزارهای مدرنی که در یک خودروی برقی جدید انتظار می‌رود، وجود دارد از جمله آن می‌توان به صفحه‌ نمایش مرکزی 12.3 اینچی، صفحه نمایش خمیده 16 اینچی و نمایشگر هدآپ 8 در 3 اینچی (HUD) اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نسخه برقی دوج چارجر چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: techcrunch

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر