;
coinex

تولید سوخت موشک از باکتری ؛‌ سوختی قدرتمندتر و در عین حال سالم‌تر!

دانشمندان با تکیه بر نوعی مولکول خاص که توسط باکتری‌ها ساخته شده است، موفق به تولید سوخت موشک از باکتری شده‌اند که بسیار قدرتمندتر است.

دانشمندان با استفاده از نوعی مولکول خاص موفق به تولید سوخت زیستی پایداری از باکتری‌ها شده‌اند که قدرت بسیار بالایی دارد و همین سبب شده تا بتوان از آن به عنوان سوخت موشک استفاده کرد. این مولکول در قیاس با دیگر فرآورده‌های نفتی، من جمله سوخت هوانوردی، چگالی انرژی بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: مرغ های معتاد به ماری جوآنا قیمت بالاتری دارند!

تولید سوخت موشک از باکتری

گروهی از کارشناسان به سرپرستی آزمایشگاه ملی لارنس برکلی، با الهام از یک مولکوا صد قارچ که توسط یک باکتری به نام پیچیده قارچ ساخته شده است، موفق به تولید سوخت کاملا جدیدی شده‌اند که چگالی انرژی بسیار بالاتری نسبت به بسیاری از سوخت‌های رایج و پیشرفته امروزی از جمله سوخت‌های موشکی ناسا دارد.

ساختار خاص این مولکول‌ها سبب شده تا این سوخت‌ انرژی بالقوه بسیار بالایی داشته باشد. از سوی دیگر، مولکول‌های سوختی‌ در این ساختارها کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا در نتیجه انرژی سوختی آن‌ها نیز بسیار بیشتر باشد.

دانشمندان سپس شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای را برای تشخیص خواص این نوع جدید سوخت انجام دادند که نتیجه آن حیرت آور بود. چگالی انرژی این سوخت بیش از 50 مگاژول در لیتر است. برای مقایسه این میزان در مورد بنزین حدود 32 مگاژول و برای سوخت‌های جت و موشک حدود 35 مگاژول است!

تولید سوخت موشک از باکتری ؛‌ سوختی قدرتمندتر و در عین حال سالم‌تر!

این چگالی بالاتر می‌تواند میزان سوخت‌ مورد نیاز برای پرتاب یک موشک را کاهش دهد. در همین حال، تولید سوخت با این باکتری‌ها، تاثیرات زیست محیطی و مضر سوخت‌ها امروزی را نیز کاهش می‌دهد. جی کیزلینگ، رهبر این پروژه و مدیر عامل موسسه مشترک انرژی زیستی وزارت انرژی (JBEI) در این باره گفت:

«این مسیر بیوسنتزی که پیش گرفته‌ایم، راهی تمیز برای تولید سوخت‌های با چگالی بالا و محتوای انرژی زیاد است. پیش از این برای تولید سوخت موشک از فرآورده‌های نفتی باید راهی بسیار سمی پیش می‌گرفتیم که آلودگی زیستی زیادی داشت. از آن‌جایی که این سوخت‌ از باکتری‌های تغذیه شده با مواد گیاهی تولید می‌شود، از همان محتوای دی‌اکسید کربن تولید شده در جو ساخته بهره‌مند است. بنابراین هنگام استفاده از این نوع سوخت‌ میکروبی، آلودگی بسیار کم‌تری نسبت به سوخت‌های قبلی وارد محیط زیست می‌شود.»

گفتنی است که در حال حاضر نمی‌توان سوخت جدید را در هر موشکی به کار بست باید منتظر ماند تا این سوخت و موشک‌ها باهم سازگار شوند. از سوی دیگر مشخص است که جایگزینی این سوخت طبیعتا می‌تواند نقش مهمی در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تولید سوخت موشک از باکتری چیست؟ دیدگاهتان را در بخش نظرات با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر