;
coinex

افت 40 درصدی هش ریت SBI به دلیل توقف ماینینگ در روسیه

هلدینگ SBI، یکی از بزرگترین شرکت‌های مالی ژاپنی، فعالیت ماینینگ خود را در سیبری متوقف کرد. این تصمیم منجر به افت 40 درصدی هش ریت SBI شد.

SBI پس از اتمام عملیات استخراج در منطقه معدنی ماینینگ سیبری روسیه، همچنان به فعالیت‌های استخراج ارز دیجیتال در این کشور ادامه می‌دهد. هلدینگ SBI، غول مالی ژاپنی، در گذشته به دلیل عدم قطعیت ژئوپلیتیک و همچنین آغاز زمستان کریپتویی، به استخراج ارزهای دیجیتال در روسیه خاتمه داده بود.

بیشتر بخوانید:

جزئیات افت 40 درصدی هش ریت SBI

طبق گزارش روز پنجشنبه بلومبرگ، SBI Holdings عملیات ماینینگ خود در سیبری روسیه را به دلایلی مانند درگیری‌های روسیه و اوکراین و همچنین بازار نزولی رمزارزها به حالت تعلیق درآورده است. سخنگوی SBI اظهار نمود که این کارگزاری آنلاین ژاپنی، مدت کوتاهی پس از آغاز مداخله نظامی روسیه در اوکراین در تاریخ 24 فوریه، عملیات ماینینگ سیبری را تعطیل کرده است.

توقف فعالیت‌های استخراج ارز دیجیتال SBI Holdings منجر به گزارش ضرر 9.7 میلیارد ین (71 میلیون دلار) این شرکت در سه ماهه دوم سال 2022 شد. گزارش‌های مربوط به تعلیق ماینینگ SBI در سیبری با اطلاعات استخراج عمومی زیرمجموعه این شرکت مطابقت دارد. طبق داده‌های BTC.com، کاوشگر بلاک چین، نرخ هش ماینینگ SBI Crypto از 5600 پتاهاش در ثانیه (PH/S) در اواسط ماه فوریه به 3300 پتاهاش در ثانیه در 18 آگوست 2022 رسیده است. این آمار افت 40 درصدی هش ریت SBI را نشان می‌دهد.

افت 40 درصدی هش ریت SBI به دلیل توقف ماینینگ در روسیه

بر اساس گزارش بلومبرگ، پس از تعلیق عملیات ماینینگ سیبری، SBI همچنان در حال انجام برخی فعالیت‌های ماینینگ در روسیه است. هیدیوکی کاتسوچی (Hideyuki Katsuchi)، مدیر مالی SBI، اوایل هفته جاری طرح این شرکت جهت فروش سخت افزارهای استخراج کریپتو و همچنین خروج کامل از کشور روسیه را فاش نمود.

تحریم BitRiver توسط خزانه‌داری آمریکا

افت 40 درصدی هش ریت SBI باعث شد این شرکت رهبری خود در زمینه تولید هش ریت را از دست بدهد. چین در اوایل سال 2022 به لیست سه کشور برتر استخراج ارزهای دیجیتال بازگشت. بسیاری از ماینرها به دلیل عدم اطمینان ژئوپلیتیکی تصمیم گرفتند از فعالیت در روسیه اجتناب کنند.

در آپریل 2022، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده تحریم‌هایی علیه BitRiver، بزرگترین ارائه‌دهنده دیتاسنتر کریپتو که در واردات عمده دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال از کشورهای دیگر نیز نقش پررنگی داشت، اعمال کرد. برخی از شرکت‌های ماینینگ ایالات متحده مانند Compass Mining به دلیل جلوگیری از تحریم‌ها دست به انحلال 30 میلیون دلار سخت افزار استخراج کریپتو زدند.

سخنگوی SBI به این نکته اشاره کرد که شرکت SBI همچنان تصمیم نگرفته‌ است که چه زمانی به طور کامل فعالیت‌های خود در سیبری را به اتمام برساند. این شرکت هیچ گونه تجارت رمزنگاری دیگری در روسیه ندارد. SBI قصد دارد به فعالیت واحد بانکداری تجاری خود در مسکو، تحت عنوان SBI Bank ادامه دهد.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، روسیه در سال گذشته به یکی از بزرگترین کشورهای ماینینگ کریپتو در جهان تبدیل شد. این کشور پس از ایالات متحده آمریکا و قزاقستان، سومین تولید کننده بزرگ هش ریت بیت کوین در جهان است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افت 40 درصدی هش ریت SBI چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر