;
coinex

مقایسه Binance با FTX : آیا تقلب توسط صرافی‌های ارز دیجیتال صحت دارد؟

فعالیت Jitters در سال‌های اخیر میان صرافی‌های کریپتوکارنسی رایج شده است و حالا تقلب توسط صرافی‌های ارز دیجیتال منجر به واکنش CZ، مدیرعامل صرافی بایننس شد.

اصطلاح آشفتگی (Jitters) در معاملات کریپتو به رویدادهای تجاری گفته می‌شود که در آن سفارش خرید یا فروش سرمایه‌گذاران گیر کرده و به پایین لیست هدایت می‌شود. این موضوع باعث عدم پر شدن سفارش خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آینده ریپل در سال 2022 چگونه است؟

تقلب توسط صرافی‌های ارز دیجیتال

Changpeng Zhao (ملقب به CZ)، مدیرعامل صرافی بایننس، پس از مطلع شدن از فرآیند تقلب به روش Jitters در سایر صرافی‌های ارز دیجیتال ابراز نگرانی کرد. نگرانی‌های CZ در مورد جیترها به صراحت هیچ صرافی خاصی را مورد هدف قرار نداده اما کاربران توییتر تصور می‌کنند منظور مدیرعامل بایننس، صرافی FTX است. FTX یک صرافی رمزنگاری به رهبری سم بنکمن (Sam Bankman-Fried) است.

بسیاری از کاربران در جواب به اظهارات مدیرعامل بایننس اعلام کردند که پدیده Jitters و تقلب توسط صرافی‌های ارز دیجیتال امری طبیعی و شناخته شده است. مدیرعامل بایننس در این راستا گفت:

تمامی شما این موضوع را می‌دانستید و چیزی نگفتید. ما باید با کسب و کارهای بد مقابله کنیم.

مقایسه Binance با FTX : آیا تقلب توسط صرافی‌های ارز دیجیتال صحت دارد؟

CZ در ادامه با معامله‌گران VIP صرافی بایننس تماس گرفت. این معامله‌گران اعلام کردند که از فعالیت‌های غیرقانونی و تقلب توسط صرافی‌های ارز دیجیتال آگاه هستند. ادعاهای غیرمستقیم CZ علیه FTX از لحاظ زمانی با اقدامات شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) مطابقت دارد. این شرکت دستور توقیف چهار صرافی و شرکت ارز دیجیتال را صادر کرده بود.

طبق داده‌های منتشر شده توسط شرکت بیمه سپرده فدرال، شرکت FTX آمریکا، SmartAssets، FDICCrypto، Cryptonews و Cryptosec، با ادعای اینکه محصولاتشان توسط FDIC بیمه شده است، سرمایه‌گذاران را گمراه کرده‌اند. برت هریسون (Brett Harrison)، رئیس FTX ایالات متحده آمریکا، در واکنش به این دستور، توییت‌های مرتبط با ادعاهای FDIC را حذف نمود.

SBF قصد خود برای همکاری با FDIC‌ را آشکار نمود. این شرکت این واقعیت را تکرار نمود که FTX US بیمه FDIC نیست. به موازات تحولات فوق، FTX شروع به مسدود کردن حساب‌هایی کرد که ارزهای رمزنگاری شده را از طریق zk.money، یک زنجیره خصوصی لایه 2 ارائه شده توسط شبکه Aztec در اتریوم ارسال کرده بودند. SBF از تصمیم FTX جهت نظارت حساب‌ها با استفاده از قوانین مبارزه با پولشویی (AML) حمایت کرد. SBF در این راستا گفت: «توافق ما با AML به این معنا نیست که حسابی مسدود شده باشد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تقلب توسط صرافی‌های ارز دیجیتال چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر