;
coinex

خطر لیکوییدیتی Bored Ape : برخی از توکن‌های NFT مجموعه در خطر هستند!

پلتفرم وام‌دهی توکن‌های غیرمثلی BendDAO بخشی از مجموعه BAYC را در حراجی به فروش می‌رساند. این موضوع خطر لیکوییدیتی Bored Ape را افزایش خواهد داد.

پلتفرم وام‌دهی NFT BendDao حدود 3 درصد از کل جموعه Bored Ape را در وثیقه قرار داده است. حالا بسیاری از توکن‌های غیرمثلی مجموعه در خطر انحلال قرار دارند.

بیشتر بخوانید: آینده NFT ها در سال 2022 چگونه است؟

خطر لیکوییدیتی Bored Ape

ده‌ها توکن غیرقابل تعویض Bored Ape Yacht Club که با پول قرضی خریداری شده‌اند، به احتمال زیاد به صورت اجباری به فروش خواهند رسید. این موضوع ممکن است باعث انحلال بیشتر مجموعه BAYC شود.

مقصر اصلی انحلال BAYC، سرویس وام دهی همتا به همتا BendDAO است. این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد که با فروش NFTها اتریوم قرض بگیرند. مشتریان معمولاً می‌توانند معادل 30 تا 40 درصد قیمت کف مجموعه NFT را وام بگیرند.

خطر لیکوییدیتی Bored Ape : برخی از توکن‌های NFT مجموعه در خطر هستند!

قیمت‌های پایه در ماه‌های اخیر تا حد زیادی کاهش یافته است. 45 مورد از توکن‌های غیرمثلی Bored Ape Yacht Club اکنون در منطقه خطر قرار دارند. به عبارت دیگر احتمال نابودی حدود 5.3 میلیون دلار از دارایی‌های BAYC وجود دارد.

BendDAO در میان کلکسیونرهای NFT بسیار محبوب است. 272 توکن غیرمثلی متصل به BendDAO حدود 2.72 درصد کل مجموعه را تشکیل می‌دهد. یک رویداد انحلال انبوه می‌تواند پیامدهای خطرناکی برای سایر خدمات وام‌دهی NFT داشته باشد.

در سال گذشته با افزایش محبوبیت صنعت NFTها، بسیاری از این شرکت‌ها به شهرت رسیدند. Bored Apes از برجسته‌ترین مجموعه‌های NFT به شمار می‌رود. انحلال در فضای توکن‌های غیرمثلی به احتمال زیاد پیامدهای گسترده‌‌ای به همراه خواهد داشت. BendDAO در بیانیه‌ای اعلام کرد:

نوسانات کوتاه مدت قیمت پایه NFT طبیعی است. اجماع NFTهای بلوچیپ یک روزه ایجاد نشده و در مدت زمان کوتاه از بین نخواهد رفت.

بسیاری از هولدرهایی که در معرض لیکویید شدن NFTهای خود قرار دارند، BAYC را ماه‌ها پیش با قیمت پایه 125 تریوم خریداری کرده‌اند. از آن زمان تاکنون، قیمت پایه آثار مجموعه BAYC به 70 اتریوم کاهش یافته است. کلکسیونرهایی که از Bored Apes خود به عنوان وثیقه استفاده می‌کنند، می‌توانند به سادگی وام را به همراه بهره پرداخت کرده و NFTها را از سایت خارج کنند.

برخی از مشکلات ایجاد شده به مکانیسم معامله NFTها مربوط می‌شود. قیمت‌های پایه با نوسانات قیمت ETH در برابر دلار آمریکا دستخوش تغییر می‌شوند. علی‌رغم افزایش قیمت اتریوم از 1000 دلار به نزدیک 2000 دلار در ماه گذشته، شرکت‌های وام‌دهی نظیر BendDAO همچنان به فعالیت خود در توکن‌های بومی اولیه ادامه می‌دهند. این موضوع باعث می‌شود برخی از توکن‌های Bored Apes با قیمتی بالاتر از قیمت اولیه نقد شوند.

در حال حاضر NFTهای گران قیمت بیشتری در حراجی‌ها فروخته می‌شوند. به همین دلیل کلکسیونرها به دنبال خرید توکن‌های غیرمثلی با قیمت تخفیف دار هستند. پیشنهادات ارسالی برای NFTهای حراج شده BendDAO می‌بایست در محدوده 5 درصدی قیمت کف مجموعه باشد.

یکی از کلکسیونرهای معروف NFT که با نام فرانکلین (Franklin) شناخته می‌شود، به سرعت به بزرگترین وام گیرنده پلتفرم BendDAO تبدیل شد. فرانکلین در حال حاضر مالک 60 توکن غیرمثلی Bored Apes است. او تاکنون بیش از 10 هزار اتریوم (حدود 17.5 میلیون دلار) وام از BendDAO دریافت کرده است.

فرانکلین در توییتر خود اعلام کرد که وام‌های دریافتی را پرداخت کرده است. مثال فرانکلین و بسیاری دیگر از سرویس‌ها در صنعت کریپتوکارنسی نشان می‌دهند که رفتار نهنگ‌ها تا چه اندازه می‌تواند برای شرکت‌کنندگان کوچک بازار تأثیرگذار باشد. برخی نهنگ‌ها توانایی به خطر انداختن کل اکوسیستم‌ها را دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره خطر لیکوییدیتی Bored Ape چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: coindesk

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر