;
coinex

پذیرش یوان دیجیتال توسط شهر نینگبو چین

راه آهن نینگبو چین به طور آزمایشی پذیرش یوان دیجیتال را آغاز کرد. مسافران می‌توانند از این پس با استفاده از کیف پول‌های مخصوص اقدام به خریداری بلیط نمایند.

شهر نینگبو (Ningbo)، در استان ژجیانگ (Zhejiang) شمال شرقی چین اعلام کرد که تمام 125 ایستگاه متروی این شهر هم اکنون پرداخت با یوان دیجیتال را می‌پذیرند. پذیرش یوان دیجیتال (ارز دیجیتال بانک مرکزی چین) همچنان ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

جزئیات پذیرش یوان دیجیتال توسط نینگبو چین

حدود 9.5 میلیون نفر در شهر نینگبو چین سکونت دارند. این شهر صنعتی در منطقه آزاد تجاری استان ژجیانگ واقع شده است. نینگبو تنها منطقه تجاری استان ژجیانگ به شمار می‌رود. این شهر یک پایگاه دریایی بزرگ است و بیشتر ناوگان نیروی دریایی چین در دریای چین شرقی را در خود جای داده است.

شبکه حمل و نقل عمومی نینگبو همواره شلوغ است. این شبکه پنج خط مترو دارد و سه خط دیگر آن در حال ساخت است. طبق اعلام رسمی اپراتور Ningbo Rail Transit، مسافران می‌توانند در طرح آزمایشی پرداخت با یوان دیجیتال شرکت کنند.

پذیرش یوان دیجیتال توسط شهر نینگبو چین

افرادی که مایل به پرداخت با توکن هستند، می‌بایست این کار را از طریق برنامه اختصاصی سیستم مترو انجام دهند. کاربران می‌بایست کیف پول‌های e-CNY را از یکی از شش بانک بزرگ شرکت کننده در پروژه یوان دیجیتال دریافت کنند. شش بانک چینی فعال در یوان دیجیتال عبارتند از: بانک صنعتی و تجاری چین، بانک کشاورزی، بانک مرکزی، بانک ساختمانی، بانک ارتباطات و بانک پس‌انداز پستی.

انجام این کار به ساکنین این امکان را می‌دهد تا در ایستگاه‌های بلیط فروشی کدهای QR را روی تلفن همراه خود اسکن کنند. اپراتور مترو تأکید کرد که گزینه پرداخت در حال حاضر به صورت آزمایشی اجرا شده است. به نظر می‌رسد در آینده سیستم حمل و نقل چین کاربران را مجبور به پرداخت با یوان دیجیتال کند. گفته می‌شود که تعداد معینی از مسافران که به طور تصادفی انتخاب شده‌اند، تنها یک پنی پرداخت خواهند کرد.

اپراتور راه آهن نینگبو به طور مشخص اعلام نکرد که آیا مسافران می‌توانند هزینه‌های مترو خود را مستقیماً از کیف پول یوان دیجیتال خود پرداخت کنند یا خیر. پذیرش یوان دیجیتال توسط شهر نینگبو چین به طور آزمایشی در حال اجراست. فعال شدن قابلیت پرداخت با کیف پول‌های سخت (hard wallets) یوان دیجیتال در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این کیف پول‌ها از فناوری NFC استفاده می‌کنند.

شرکت راه آهن نینگبو اعلام کرد که در آینده به بروزرسانی کانال‌های پرداخت دیجیتال CNY خود ادامه خواهد داد. این حرکت به این معناست که 9 سیستم متروی شهری در سراسر منقطه نینگبو پذیرش یوان دیجیتال چین را به طور آزمایشی آغاز کرده‌اند. مسافران از این پس قادر به پرداخت هزینه بلیط خود با استفاده از CBDC هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پذیرش یوان دیجیتال توسط شهر نینگبو چین چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptonews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر