;
coinex

بروز مشکل در ادغام اتریوم : توسعه‌دهندگان مشکل را پیدا کردند

زمان زیادی تا بزرگترین بروزرسانی تاریخ اتریوم باقی نمانده است و در همین حین، تلاش توسعه‌دهندگان برای بروزرسانی شبکه منجر به بروز مشکل در ادغام اتریوم شد.

پیتر سیلاگی (Péter Szilágyi)، یکی از توسعه‌دهندگان اتریوم، اعلام کرد که در آخرین نسخه از شبکه اتریوم باگی وجود دارد که منجر به از دست رفتن اطلاعات شده است.

ادغام آتی شبکه اتریوم یکی از مورد انتظارترین رویدادهای حال حاضر جامعه رمزنگاری به شمار می‌رود. توسعه‌دهندگان حین انجام تغییرات مورد نیاز برای راه‌اندازی مکانیسم اثبات سهام (PoS) اتریوم با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اتریوم در سال 2022 ؛ پیش بینی قیمت، آینده و نقشه راه ETH

بروز مشکل در ادغام اتریوم

پیتر سیلاگی، توسعه‌دهنده نرم‌افزار اتریوم، در توییتر خود اعلام کرد که یک بی‌نظمی رگرسیون در شبکه پیدا کرده است. به عقیده پیتر این رگرسیون منجر به خرابی در سیستم شده است. طبق اظهارات سیلاگی، مشکل فعلی احتمالاً به یکی از درخواست‌های سیستم برای انتقال به مکانسیم PoS مربوط می‌شود.

در آخرین بروزرسانی اتریوم، توسعه‌دهندگان تأکید کردند که مشکل پیش آمده به احتمال زیاد منجر به از دست رفتن داده‌های پایگاه کسانی که از نسخه فعلی استفاده می‌کنند، خواهد شد. وی افزود که موضوع از دست دادن داده‌ها در زمان خاموشی رخ خواهد داد، به همین دلیل توسعه‌دهندگان با تحقیقات خود نتوانسته بودند باگ را پیدا کنند.

بروز مشکل در ادغام اتریوم : توسعه‌دهندگان مشکل را پیدا کردند

با وجود مشکلات، توسعه‌دهندگان توانستند پس از یک روز راه حل مناسبی برای حل مشکل پیدا کنند. Go Ethereum یک Hotflix برای رفع این باگ منتشر کرد. تیم Go Ethereum به کسانی که بروزرسانی جدید را انجام داده‌اند توصیه می‌کند که بروزرسانی را بار دیگر از نو اجرا کنند و مشاهده کنند که آیا همه چیز خوب کار می‌کند یا خیر. آن‌ها توییت کردند:

ما به تازگی Geth نسخه 1.10.23 را منتشر کرده‌ایم. بروزرسانی جدید راه حل فوری اصلاح باگ نسخه 1.10.22 است. اگر قبلاً بروزرسانی به نسخه 1.10.22 را انجام داده‌اید، می‌بایست زنجیره خود را به عقب برگردانده و بروزرسانی را مجدداً اجرا کنید.

پس از انتشار پچ نسخه 1.10.23، پیتر سیلاگی به جامعه اتریوم توصیه کرد که تا اتمام فرآیند تست نسخه جدید منتظر بمانند. این توسعه دهنده در توییتر به دلیل بروز مشکل در اجرای آزمایشی Merge عذرخواهی کرد و قول داد که نحوه آزمایش نسخه‌ها را بهبود دهد. سیلاگی همچین از کسانی که در حل مشکل کمک کرده‌اند نیز تشکر کرد.

لکس سوکولین (Lax Sokolin)، اقتصاددان معروف، در مصاحبه‌ای با کوین تلگراف درباره اثرات اقتصادی احتمالی ادغام اتریوم صحبت کرد. به گفته سوکولین، ادغام یک راه کم ریسک برای استیک اتریوم و استانداردسازی نرخ بهره در فضای Web3 خواهد بود.

جدا از اثرات اقتصادی، ادغام اتریوم ماینرها را نیز وادار به انتخاب خواهد کرد. برخی از کاربران اعتقاد دارند بهترین اتفاق برای ماینرهای اتریوم هاردفورک مکانیسم اثبات کار (PoW) خواهد بود. از سوی دیگر، برخی از استخرهای ماینینگ در حال حاضر به استیکینگ (staking) رو آورده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بروز مشکل در ادغام اتریوم چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر