;
coinex

ناکامی هکرهای پروتکل Bridge : عملیات اکسپلویت ناموفق بود!

هک پروژه‌های دیفای در سال جاری و گذشته به امری عادی تبدیل شده است. ناکامی هکرهای پروتکل Bridge در اکسپلویت پروژه منجر به از دست رفتن 5 اتریوم از سرمایه آن‌ها شد.

اکثر توکن‌های دیفای حاضر در لیست 100 رمزارز برتر بازار هفته پرپیچ و خمی را سپری کردند. برخی از این توکن‌ها با ریزش قیمت مواجه شده و برخی دیگر نیز موفق به کسب سود دو رقمی شدند.

در هفته گذشته شاهد تحولات عظیمی در حوزه رمزارزها بودیم. فرآیند ادغام اتریوم در تاریخ 15 سپتامبر انجام خواهد شد. صرافی بیتفینکس (Bitfinex) هم جدیدترین صرافی رمزارزی به شمار می‌رود که حمایت خود از ادغام اتریوم به مکانیسم اثبات سهام (PoS) نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: 8 تصور غلط درباره مرج اتریوم : ادغام آنطور که فکر می‌کنید نیست!

ناکامی هکرهای پروتکل Bridge

در سال اخیر هک DeFi bridgeها به امری عادی تبدیل شده است. اخیرا توسعه‌دهندگان پل رنگین کمان (Rainbow Bridge) موفق شدند در عرض چند ثانیه یک حمله هکری را خنثی کنند. این حمله منجر به از دست رفتن سپرده سرمایه‌گذاران می‌شد اما ناکامی هکرهای پروتکل Bridge منجر به از دست رفتن موجودی کیف پول آن‌ها شد.

توسعه دهنده Tornado Cash که هفته پیش دستگیر شده بود، به منظور بررسی اتهامات وارده به مدت 90 روز بازداشت شد. این امر برای جامعه رمزارزها که به طور فعال حمایت خود از این توسعه‌دهنده را نشان داده بودند، خوشایند نبود.

ناکامی هکرهای پروتکل Bridge : عملیات اکسپلویت ناموفق بود!

تست نت کاردانو و بروزرسانی واسیل در هفته جاری مجدداً با مشکل روبرو شد. چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیانگذار کاردانو در توییتر ادعا کرد که مسائل مربوط به هاردفورک “فوق‌العاده آسیب رسان” است. 100 توکن دیفای برتر از لحاظ حرکت قیمتی هفته‌ای متفاوت را سپری کردند. اکثر این رمزارزها در نمودار هفتگی با ریزش قیمت مواجه شدند، برخی از این توکن‌ها نیز رشد دو رقمی را نشان دادند.

هکرها تلاش می‌کنند تا پروتکل bridge را اکسپلویت کنند. پل‌های زنجیره‌ای به طور فزاینده‌ای مورد هدف نهادهای مخرب قرار گرفته‌اند، اما تمامی این هکرها موفق به سرقت چند میلیون دلار سرمایه‌ نخواهند شد. برخی از آن‌ها حتی سرمایه‌ داخل کیف پول خود را نیز از دست می‌دهند.

الکس شوچنکو (Alex Shevchenko)، مدیرعامل Aurora Labs، در یک تاپیک توییتری داستان هکری را تعریف نمود که تلاش داشت از پل رنگین کمان سواستفاده کند اما در نهایت 5 اتریوم از سرمایه خود را نیز از دست داد. ارزش دلاری سرمایه از دست رفته هکر در زمان نگارش به 8000 دلار می‌رسد.

انتشار توکن CST قبل از ادغام اتریوم

iFinex، شرکتی که مسئول معاملات فیوچرز و مشتقات Bitfinex‌ است، روز سه‌شنبه از راه‌اندازی یک سرویس جدید قبل از ادغام مورد انتظار اتریوم خبر داد. این صرافی هم اکنون توکن Ethereum Chain Split (CST) را منتشر کرده است.

توکن‌های منتشر شده نشان‌دهنده دو سیستم درگیر در ادغام هستند. سیستم‌های مرتبط با ادغام اتریوم شامل سیستم سهام کار ETHW و سیستم اثبات سهام ETHS می‌شود. Bitfinex برای فراهم کردن امکان معامله کاربران اقدام به انتشار توکن‌های CST نمود. این توکن ها از طریق پلتفرم مشتقات Bitfinex در دسترس معامله‌گران خواهند بود.

واکنش منفی جامعه به دستگیری توسعه‌دهنده Tornado Cash

یک قاضی در هلند حکم داد که الکسی پرتسف (Alexey Pertsev)، توسعه‌دهنده تورنادو کش می‌بایست برای رفع اتهامات 90 روز دیگر در زندان بازداشت بماند. در نتیجه این امر جوامع کریپتوکارنسی برای درخواست آزادی توسعه‌دهنده تورنادو کش تجمع کردند.

رایان آدامز (Ryan Adams)، سرمایه‌گذار ارزهای دیجیتال، در یک پیام توییتری استدلال کرد که الکسی پرتسف اقدامات مفیدی برای جامعه انجام داده است. به عقیده آدامز چند شخص از کد شخصی آدامز سوءاستفاده کردند و اکنون توسعه‌دهنده تورنادو کش می‌بایست عواقب آن را متحمل شود.

آخرین اطلاعات درباره هارد فورک واسیل

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیانگذار کاردانو به رد ادعاهای مبنی بر شکست فاجعه‌بار شبکه آزمایشی کاردانو ادامه داد. هاسکینسون در تاپیک توییتری روز یکشنبه، ناامیدی خود از انتقاد کاربران را به اشتراک گذاشت. منشأ اصلی انتقادات کاربران، موضوعی بود که روز جمعه توسط آدام دین (Adam Dean)، توسعه دهنده کاردانو در توییتر به اشتراک گذاشته شد.

داده‌های تحلیلی نشان می‌دهد که ارزش کل قفل شده DeFi به دلیل افت بازار در پایان هفته، 3 میلیارد دلار نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است. ارزش کل قفل شده DeFi در زمان نگارش این مقاله برابر با 63.26 میلیارد دلار است. داده‌های Cointelegraph Markets و TradingView نشان می‌دهد که 100 توکن برتر دیفای رفتار قیمتی متفاوتی از خود نشان می‌دهند.

توکن TFUEL با افزایش قیمت هفتگی 19.94 درصدی، بیشترین سود را تجربه کرد. پس از TFULE، توکن Curve DAO با رشد قیمتی 11.76 درصدی رتبه دوم را به خود اختصاص داد. رتبه‌های سوم و چهارم بهترین رمزارزهای DeFi هفته گذشته به Convex Finance ( با رشد 9.48 درصدی) و Pancake Swap ( با رشد 7.56 درصدی) اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ناکامی هکرهای پروتکل Bridge چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر