;
coinex

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران ؛ فهرست، معرفی و مقایسه

بلوکه شدن دارایی ایرانیان در صرافی های خارجی ارز دیجیتال عاملی شد در رشد تعداد صرافی های ایرانی. در ادامه به بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران میپردازیم.

از چند سال پیش و با محدودیت هایی که برای حساب های کاربری ایرانی در صرافی های معتبر خارجی به وجود آمد، ضرورت وجود و نیاز به موارد مشابه داخلی احساس شد و خوشبختانه در این مورد خاص، به سرعت شاهد ظهور شماری از بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران بودیم.

در حال حاضر که در حال مطالعه بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران هستید، شمار صرافی های ایرانی ارز دیجیتال بسیار زیاد است. بر این اساس ممکن است هر فردی که قصد ورود به دنیای ارزهای دیجیتال را دارد کمی سردرگم شده و با سوالاتی چون بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران کدام است؟ و یا اینکه صرافی ایرانی بهتر است یا صرافی خارجی مواجه شود.

در این راستا و در جستار بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران ، ضمن به بحث گذاشتن این سوالات و بررسی پاسخ های موجود به معرفی شماری از شناخته شده ترین ها در این حوزه و مقایسه شان می پردازیم.

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران ؛ فهرست ، معرفی و مقایسه

خیلی پیش تر از اینکه دنیای رمزارزها با چنین صعود چشمگیری به قیمت های بسیار بالایی برسد، برخی از ایرانیان حضور جدی و فعالانه در دنیای رمزارزها را از طریق صرافی ها و ابزارهای خارجی و به کمک چندین واسطه آغاز کرده بودند. زمانی که به میان آوردن صحبت از بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران کمی بی معنا می نمود.

اما در سالیان اخیر و شاید به طور خاص در یک سالی که گذشت، توجه و اهمیت به دنیای رمزارزها ابعاد تازه ای به خود گرفته است و فارغ از صرافی ها و درگاه های معتبر سرمایه گذاری در این دنیای جذاب، شمار زیادی از صرافی های ایرانی ارز دیجیتال نیز ایجاد شده است.

اما هنوز هم هستند کاربرانی که در با نقش و کارکرد صرافی در دنیای ارز دیجیتال آشنا هستند و نه شناختی از انواع ایرانی و خارجی آن و میزان اعتبار آن ها دارند. بر این اساس در جستار پیش رو تصمیم داریم به معرفی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران بپردازیم. اما  یک صرافی ارز دیجیتال چیست و بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران کدام است؟ با ما باشید.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران ؛ فهرست ، معرفی و مقایسه
بهترین صرافی ارز دیجیتال در تهران / بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران

یک صرافی ارز دیجیتال جایی است که در آن می توان ارزهای دیجیتال معروف مانند بیت کوین، اتریوم و یا حتی ارزهای دیجیتال کمتر شناخته شده مانند وی چین را خرید یا معامله کرد.

صرافی ها در حالت کلی مانند بلاکچین و ارزهای دیجیتال به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می شوند. پیش از این در تکراتو به بهترین صرافی غیرمتمرکز پرداخته بودیم و حالا قصد داریم شما را با بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران آشنا کنیم.

در مدل متمرکز شما با شارژ حساب خود و ثبت سفارش به صورت خودکار می توانید یک ارز دیجیتال بخرید. اما در حالت غیرمتمرکز بعد از ارسال سفارش، یک اپراتور به طور دستی موجودی شما را دریافت به شما ارز دیجیتال را تحویل می دهد در ایران بیشتر از شیوه غیرمتمرکز استفاده می شود، ولی صرافی های معتبر معمولا صرافی های متمرکز و اتوماتیک آنلاین هستند. با این وجود در جستار پیش رو به بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران می پردازیم.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2021

البته فارغ از این موارد باید از این موضوع مطلع باشید که بنابر آخرین قوانین، خرید و فروش بیت کوین در ایران هنوز به رسمیت شناخته نشده است و برای آن قوانین شفاف و مشخصی وجود ندارد. در وب سایت پلیس فتا در این باره آمده است.

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران ؛ فهرست ، معرفی و مقایسه
بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران

درحال حاضر برای این مبحث جرم انگاری انجام نشده است ولی هنوز هم ورود به حوزه و بازار ارز های دیجیتال برای بانک ها ، موسسات مالی و صرافی ها غیر مجاز است.

در نهایت اگر به صرافی های ایرانی اعتماد ندارید یا اساسا استفاده از صرافی های معتبر و متمرکز خارجی را ترجیح می دهید، ما استفاده از صرافی بایننس یا بیتمکس را به شما پیشنهاد می دهیم. اما اگر صرافی های ایرانی ارز دیجیتال را کارآمد می دانید، در بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران با ما باشید.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت پولکادات در سال 2021

پیش بینی قیمت یونی سواپ در سال 2021

معرفی صرافی نوبیتکس

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران ؛ فهرست ، معرفی و مقایسه
بهترین صرافی ارز دیجیتال در تهران / بهترین صرافی رمزارز در ایران

به عنوان یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران باید از نوبیتکس یاد کرد که خود را اولین بستر دانش بنیان تبادل رمزارزها با تاییدیه معاونت علمی فناوری رییس جمهور معرفی می کند. نوبیتکس از جمله پرطرفدارترین صرافی های ایرانی ارز دیجیتال هستند.

کارمزد معاملات در این وب سایت به صورت درصدی از حجم دارایی درخواستی محاسبه می شود، مثلا ار مبتدی باشید، کارمزد اولیه معاملات شما حدود 0.035 درصد خواهد بود. همچنین معاملات به صورت جفت ارز یعنی مثلا بیت کوین در مقابل تتر با کارمزدی در حدود 0.015 محاسبه می شود.

یکی از مزایای مهم این صرافی احراز هویت نه چندان پیچیده آن است که با آن می توان به صورت محدود خرید و فروش داشت. همچنین برای شرکت ها حساب ویژه‌ای در نظر می گیرند که کارمزد آن مناسب تر است.  دقت کنید برای احراز هویت صرافی نوبیتکس شما به تصویر آخرین قبض خود نیاز خواهید داشت. اگر قبض کاغذی برایتان صادر نمیشود و یا از تاریخ آخرین قبضتان 3 ماه گذشته است، با مشکل مواجه خواهید شد.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت تتر در سال 2021

بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021

معرفی صرافی کوین نیک

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران ؛ فهرست ، معرفی و مقایسه
بهترین صرافی ارز دیجیتال در تهران / بهترین صرافی رمزارز در ایران

کوین نیک که این روزها احتمالا تبلیغات آن را بسیار دیده اید، یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران است که در ابتدا نام خود را با تتربالک آغاز کرد و تنها در حوزه خرید و فروش تتر فعالیت داشت. اما امروزه امکان خرید و فروش 10 ارز دیجیتال اصلی در آن موجود است.

یکی از نقاط ضعف این صرافی عدم وجود جفت ارزهایی مثل بیت کوین اتریوم و یا بیت کوین ریپل است که باعث می شود کاربر برای تبدیل یک ارز دیجیتال حتما باید آن را به صورت ریالی یا دلاری نقد کرد و سپس به ارز دیجیتال مد نظر بدل کنید.

البته این نیاز در پلتفرم وابسته به کوین نیک با نام کوین نیک مارکت مرتفع شده است. کوین نیک مارکت مهمترین قابلیت این وب سایت است که بستری برای خرید مستقیم از کابران بدون واسطه فراهم کرده است. این امکان در میان سایت های فارسی زبان بی نظیر است. همچنین قسمت وبلاگ این سایت مطالب آموزشی جالبی دارد که می تواند برای مطالعه جالب باشد.

برای ورود به سایت از شیوه دو مرحله ای استفاده شده و با پیامک و ایمیل نیز می توان این کار را کرد اما از شیوه google 2fa authenticator پشتیبانی نمی کند. حساب کاربری این وب سایت در توییتر بسیار فعال و مفید است و دنبال کردن آن بی فایده نیست.

کوین نیک در حال توسعه اپلیکیشن اختصاصی نیز هست اما در حال حاضر برای استفاده از آن باید از سایت استفاده کنید. میزان دقیق کارمزد در این سایت مبهم است. در صفحه اصلی آمده که کوین‌نیک از شما کارمزدی نمی‌گیرد اما در مارکت بر حسب میزان دارایی و نوع خرید شما باید کارمزد پرداخت کنید. اما هیچ عدد و رقمی به صورت شفاف به عنوان کارمزد بیان نشده است. در هر صورت 0 بودن کارمزد این صرافی دربرابر کارمزد های 0.4 درصدی رقبا کمی بعید به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید: توکن سهام قابل معامله (Tradable Stock Token) چیست

معرفی صرافی والکس

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران ؛ فهرست ، معرفی و مقایسه
بهترین صرافی رمزارز در ایران

صرافی والکس محصول کار تیمی گروهی از دانشجویان دانشگاه های شریف و تهران است که در دنیای ارزهای دیجیتال فعال بوده اند. به ادعای این سایت، حدود 86 هزار کاربر در آن مشغول به ترید ارز های دیجیتال هستند.

والکس به عنوان یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران هدف خود را ایجاد بستری امن برای انجام معاملات و حفظ دارایی مشتریان عنوان کرده است. این وب سایت هم از سیستم احراز هویت دو مرحله ای استفاده می کند و در حال توسعه اپلیکیشن موبایل است.

اگرچه تایید هویت کمی سخت گیرانه است، اما نیازی به کلیپ سلفی نیست. فقط یک عکس حاوی مشخصات و تعهدنامه کفایت می کند و حساب کاربری شما تایید خواهد شد. البته باید توجه داشته باشید که برای احراز هویت، شما نیاز به یک خط ثابت دارید که با تعیین وقت قبلی با شما تماس بگیرند. خوشبختانه در جدول زمانی روزهای تعطیل و ساعات غیررسمی نیز وجود دارد.

در درجه اول یکی از مشکلات مهم در این صرافی تعویض پایه های بازار بود. برای مثال شما وارد قسمت ترید بیت کوین می شوید و می خواهید کمی بیت کوین بخرید، اما به طور پیشفرض پایه بازار بیت کوین، ریال است. زمانی که پایه بازار را تغییر می دهید چارت به طور کامل عوض می شود و گاهی در بین این تعویض سایت کرش می کند.

البته از جمله بهترین ویژگی های والکس، پیشنهاد گذاشتن در قیمت هایی خارج از تعرفه لحظه ای است. به این منظور اگر مثلا بیت کوین 30 هزار دلار باشد، شما می توانید اردر فروش را روی 32 هزار دلار بگذارید و اگر خریداری با این قیمت پیدا شود، اردر شما بسته می شود.  این در شرایطی است که در عموم صرافی ها شما باید با قیمت لجظه ای تابلو خرید و فروش پیدا کنید و این باعث می شود برای سود کردن زمان زیادی صرف کنید.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت هدرا هش گراف در سال 2021

معرفی صرافی اکسیر

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران ؛ فهرست ، معرفی و مقایسه
صرافی های ایرانی ارز دیجیتال / بهترین صرافی رمزارز در ایران

این صرافی مدعی است که کیف پول های آنلاین آن از سرویس های فوق امن شرکت آمازون استفاده می کنند که دارای دسترسی چند لایه و محافظت شده است. در این وب سایت کاربران در پنج سطح دسته بندی می شوند که برای مبتدیان کارمزد 0.025 درصد اعمال می شود.

این صرافی به عنوان یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران دارای پشتیبانی تیکتی و تلفنی است و شرایط استفاده از خدمات و تعهدات کاربران در آن به صورت شفاف موجود است. متاستفانه این سایت چندان ظاهر کاربر پسند و ساده ای ندارد و ممکن است در نظر اول برای کار کردن با آن با مشکل مواجه شوید. البته اکسیر این مزیت را دارد که خیلی ساده و شفاف همه باگ های مجموعه خود را اطلاع رسانی می کند.

بیشتر بخوانید:

نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟

بهترین توکن های NFT کدامند

معرفی صرافی ‏اکس‌کوینو

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران ؛ فهرست ، معرفی و مقایسه
بهترین صرافی رمزارز در ایران

اکس کوینو به عنوان یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران شناخته می شود و دارای مجوز از ساماندهی وزارت ارشاد است. اما وجود این لوگو الزاما به معنای مجوز رسمی خرید و فروش ارز دیجیتال نیست و این صرفا به علت ثبت در سایت ساماندهی ارشاد اعمال شده است.

همچنین در برخی از این سایت ها، لوگوی وب سایت پلیس فتا نیز وجود دارد که البته بازهم به منزله تایید توسط پلیس فتا نیست. این سایت علاوه بر پشتیبانی تلگرامی دارای پشتیبانی تیکتی نیز هست.

با افتتاح حساب در این وب سایت، به عنوان یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران ، شما یک کاربر نقره ای سایت خواهید بود که می توانید حداکثر روزانه تا سقف 50 میلیون تومان تراکنش داشته باشید.

برای ارتقای حساب از نقره ای به طلایی لازم است تصویر یکی از قبوض محل سکونت و شماره تلفن و آدرس تان را بارگذاری کنید تا بتوانید تا سقف 100 میلیون تومان تراکش داشته باشید. کارمزد تراکنش ها در این وب سایت تعرفه ای ثابت دارد، مثلا کارمزد بیت کوین 0.015 و اتریوم 0.01 است.

بیشتر بخوانید: بهترین اپلیکیشن های بیت کوین رایگان برای اندروید

ما در این چستار به بررسی انواع معتبرترین و بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران پرداختیم. این را در نظر داشته باشید که معرفی این وب سایت ها دلیلی بر تایید آن ها نیست. همچنین این جستار هیچگونه توصیه یا ترجیحی برای این موارد یا سایر وارد داخلی و خارجی قائل نیست و صرفا موارد برگزیده و شناخته شده را معرفی میکند.

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران ؛ فهرست ، معرفی و مقایسه
صرافی های ایرانی ارز دیجیتال

استفاده از این صرافی ها تا حد زیادی به تجربه شما بستگی دارد. اگر تجربه استفاده از هریک از موارد این فهرست را دارید حتما نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع:‌ میهن سیگنال

نظر شما در خصوص بهترین صرافی رمزارز در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    با کد دعوت زیر در صرافی بیت پین ثبتنام کنید و از تخفیف همیشگی کارمزد برخوردار شوید 😍
    bitpin[at]ir

    پاسخ