;
coinex

احتمال افزایش قیمت بنزین با توجه به روند مصرف بنزین در کشور [+ویدیو]

با وجود اینکه احتمال افزایش قیمت بنزین بارها توسط مسئولین امر رد شده، اما برخی از صحبت‌های روز گذشته وزیر اقتصاد کمی شائبه‌برانگیز است.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد به صراحت اعلام کرده که در صورتی که روند فعلی مصرف بنزین در کشور ادامه داشته باشد، ممکن است کشور نیاز به واردات بنزین پیدا کند و اگر واردات انجام نشود، باید به هر طریقی سقف مصرفی 100 میلیون تومان ماه‌های گذشته کنترل شود.

بیشتر بخوانید: یارانه جعلی بنزین ؛ ماجرای صادرات ارزان بنزین چیست؟

احتمال افزایش قیمت بنزین

خاندوزی البته همچنان تاکید کرده که دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین حداقل تا پایان سال ندارد. او افزود:

قیمت بنزین یکی از مولفه‌ها موثر بر مجموعه الگو مصرف انرژی و به طور خاص فرآورده و بنزین در کشور است. صرفا نباید به سمت متغیرهای قیمتی رفت.

خاندوزی تاکید کرد: «ما در ستاد اقتصادی دولت قائل به این هستیم که برای تغییر الگوی مصرف، صرفا نباید به سمت متغیر‌های قیمتی بنزین برویم بلکه باید از متغیر‌های غیرقیمتی هم استفاده کنیم». به گفته وزیر اقتصاد در صورتی که روند فعلی مصرف بنزین ادامه داشته باشد، احتمال واردات بنزین وجود دارد مگر اینکه سقف مصرفی بنزین ماهانه کنترل شود.

خاندوزی ادامه داد: «باید از یک سری متغیر‌ها برای کنترل مصرف بنزین استفاده کنیم. برنامه سال ۱۴۰۲ برای قیمت بنزین هنوز آماده نیست و نمی‌توان در مورد آن صحبت کرد».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص احتمال افزایش قیمت بنزین چیست؟‌ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر