;
coinex

رشد انفجاری محبوبیت BeReal موقعیت تیک تاک و اینستاگرام را به خطر می‌اندازد؟

رشد انفجاری محبوبیت BeReal نمی‌تواند خبر خوشی برای دو شبکه اجتماعی تیک‌تاک و اینستاگرام باشد. آیا با این اتفاق موقعیت تیک‌تاک و اینستاگرام به خطر می‌افتد؟

روندهای رسانه‌های اجتماعی مانند تغییرات آب و هوا تغییر می‌کنند. شاید به یاد داشته باشید که زمانی اسنپ چت بزرگترین رسانه اجتماعی بود و یا در دوره کوتاهی که Tik Tak روی گوشی همه بود. احتمالاً در حال حاضر تیک‌تاک در اوج محبوبیت خود باشد، اما یک برنامه جدید، به نام BeReal، قرار است گوی سبقت را از آن برباید.

شاید جالب باشد بدانید که تا حدودی به لطف کاربران تیک‌تاک است که ایده‌های خود را در مورد BeReal به اشتراک می‌گذارند و منجر به محبوبیت بالای این سرویس شده‌اند. طبق آخرین بررسی شاهد رشد انفجاری محبوبیت BeReal بودیم.

بیشتر بخوانید: محدودیت های محتوایی اینستاگرام برای نوجوانان به زودی اعمال می‌شود!

رشد انفجاری محبوبیت BeReal

در حال حاضر این سرویس از نظر دانلود در اپ‌استور در رتبه اول قرار گرفته و در گوگل پلی از رتبه یازدهم به هفتم رسیده است. با این حال، اکنون توجه متا مالک فیس بوک را به خود جلب کرده است، که ممکن است این برنامه را با مشکل روبرو کند.

اگر از کارکرد این پدیده رسانه‌های اجتماعی، یعنی BeReal، آگاه نیستید، باید به شما بگوییم که این برنامه خیلی ساده کار می‌کند. یک بار در روز، برنامه به شما اطلاع می دهد که عکس بگیرید. چند ثانیه بعد یک عکس از دوربین عقب و یکی دیگر از دوربین جلو می‌گیرد.

برای تشویق به گرفتن تصاویری صادقانه، یک بازه زمانی دو دقیقه‌ای برای گرفتن این عکس خواهید داشت. سپس BeReal عکس دوربین جلوی شما را روی عکس دوربین عقب شما قرار می‌دهد.

هنگامی که عکس خود را گرفتید، می‌توانید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. تا روز بعد نمی‌توانید پست‌های آن‌ها را ببینید و اگر بازه زمانی دو دقیقه‌ای خود را از دست بدهید، باید تا فردا صبر کنید. همچنین می‌توانید با اشتراک‌گذاری یک سلفی سریع به پست‌های دوستتان واکنش نشان دهید.

هدف پشت این طرح عجیب و غریب این است که مردم را تشویق کنند تا لحظاتی از زندگی خود را به اشتراک بگذارند که صرفاً از مهمانی‌ها یا قرارهای شام ویژه یا رویدادهای برنامه ریزی شده انتخاب نشده است.

این اولین برنامه‌ای نیست که به سمت دیدگاه اصالت رفته است. در سال 2016، کیسی نیستات از شهرت خود در یوتیوب بهره برد و برنامه‌ای به نام Beme توسعه داد که کاربران را مجبور می کرد با گوشی‌های خود به صورت مستقیم فیلم بگیرند تا ظاهراً بتوانند روی لحظه‌ها تمرکز کنند. . سی‌ان‌ان این اپلیکیشن را در همان سال خرید و در نهایت در سال 2018 آن را تعطیل کرد.

رشد انفجاری محبوبیت BeReal

نقطه متمایز BeReal از Beme داشتن صبر و حوصله برای ماندگاری در این قالب برای دو سال و پایگاهی از کاربران برای نشان دادن آن بود. طبق یک آمار از BeReal، این برنامه روزانه بیش از 10 میلیون کاربر دارد. این آمار همچنین بیانگر هدف شرکت برای افزایش این تعداد به بیش از 100 میلیون نفر است که البته یک هدف بلندپروازانه است، اما گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که شبکه رسانه اجتماعی اسنپ‌چت به طور متوسط در روز حدود 350 میلیون کاربر فعال دارد.

همانطور که اسنپ چت مفهوم ارتباط را از طریق پیام‌های ناپدید شونده متحول کرد، BeReal ممکن است بر روی طرح شفافیت خود برای جذب افراد بیشتر قبل از مشارکت تجاری یا حرکت‌های تجاری بزرگ‌تر تکیه کند. Clubhouse، یک برنامه اجتماعی مبتنی بر صوت بود که تقریباً در همان زمان BeReal عرضه شد، این شبکه اجتماعی تبلیغات زیادی داشت و فعالیت‌های زیادی برای پشتیبان‌گیری از آن داشت، اما روند پیشرفت آن خیلی زود کند شد و اکنون در حال آزمایش ویژگی‌های جدید است تا باعث جذابیت پلتفرم خود شود.

نوآوری BeReal قوی و تازه است، اما هنگامی که موج علاقه به تیک تاک از بین رفت، باید تلاش کند که روی پای خود بایستد و از رقبا پیشی بگیرد. اکنون متا بر روی ویژگی مشابهی به نام Candid Challenges برای اینستاگرام کار می‌کند. این ویژگی که توسط مهندسی معکوس الساندرو پالوزی ارائه شده است، به کاربران این امکان را می‌دهد که یک بار در روز عکسی صادقانه را به اشتراک بگذارند. حتی جزئیات آن کاملاً مشابه BeReal است. در قابلیت جدید اینستاگرام قرار است بازه زمانی گرفتن عکس همان دو دقیقه باشد.

یکی از سخنگویان اینستاگرام به Engadget اطلاع داده است که این ویژگی یک نمونه اولیه داخلی است و هیچ کاربری این ویژگی را تا به حال آزمایش نکرده است. با این حال، به نظر می‌رسد که این ویژگی در یکی از به‌روزرسانی‌های آینده اینستاگرام دیده شود. در هر صورت باید شاهد رقابت سخت متا و اینستاگرام با BeReal باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رشد انفجاری محبوبیت BeReal چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

منبع: androidpolice

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر