;
coinex

آموزش دسته بندی پست ها در اینستاگرام ؛ با GUIDES ویترین خود را مرتب کنید!

آخرین آپدیت اینستاگرام قابلیتی برای دسته‌بندی پست‌ها ارائه داده است. با تکراتو در آموزش دسته بندی پست ها در اینستاگرام با تکیه بر قابلیت GUIDES همراه باشید.

امروزه همه ما متوجه اهمیت اینستاگرام هستیم. حداقل اگر سعی کنیم خود را به آن وابسته نکنیم، تا حدی برای رفع نیازهای خود ناگزیر از استفاده اینستاگرام شده ایم.

اینستاگرام فراتر از یک شبکه اجتماعی پیش پاافتاده، امکان برقراری ارتباط با افراد مختلف و یا گفتگو با دوستان را با مسائلی چون شغل و حرفه و تبلیغات در هم آمیخته و معجونی ساخته محیرالعقول!

شما در اینستاگرام صرفا با دوستانتان در ارتباط نیستید، برای یافتن بهترین رستوران ها، کافه ها، برای پیگیری اخبار مختلف، برای خرید کالاهای مختلف و بسیاری موارد دیگر نیز از اینستاگرام استفاده میکنید.

البته میتوانید بگویید که تلگرام هم تقریبا همین وضعیت را دارد و کانال های تبلیغاتی و تجاری مختلفی در آن فعال هستند. البته که درست میگویید اما قابلیت های متفاوت اینستاگرام این ابعاد خاص از فعالیت آنرا در وسعت جهانی رشد داده است، در حالی که به گواه آمار، استفاده اینچنینی از تلگرام در این حد ممکن نیست.

طی مدت اخیر هر آپدیت این شبکه اجتماعی مخاطبین را به نحوی غافلگیر میکند و قابلیت جدید و جذابی را رونمایی میکند. بیهوده نیست که اینستاگرام جامعترین و پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی در دنیاست!

آموزش دسته بندی پست ها در اینستاگرام

فعالیت تجاری و کسب و کار در اینستاگرام، یکی از رایج‌ترین شیوه های فعالیت آنلاین طی سالهای اخیر بوده است. اینستاگرام نه به مثابه یک شبکه اجتماعی که به مثابه یک رسانه گسترده،‌ امکان و بستری فراهم آورده است برای تبلیغات رایگان، توسعه کسب و کار و حتی خرید و فروش، آن هم در مقیاسی گسترده!

به علاوه وضعیت کرونایی این روزها، بسیاری از افرادی که قبلا در اینستاگرام فعالیت نداشتند را هم ناگزیر و شاید مشتاق به استفاده از این اپلیکیشن و قابلیت های خاص آن کرده است. در نتیجه کسب و کارهای اینستاگرامی این روزها توسعه بیشتر هم یافته اند!

آموزش دسته بندی پست ها در اینستاگرام
آموزش دسته بندی پست ها در اینستاگرام

برخی قابلیت های ایسنتاگرام مشخصا به درد فعالیت تجاری میخورد. به تازگی آپدیت جدید این اپلیکیشن یک قابلیت جدید را در اختیار کاربران قرار داده است که بیش از هرچیز برای کسب و کارها مفید است!

البته که شما نیز میتوانید از قابلیت جدید متناسب با نیاز و سلیقه تان در پیج شخصی استفاده کنید، اما موضوع دسته بندی پست ها در اینستاگرام در درجه اول، کاربردی مهم و اساسی برای فعالان تجاری در این شبکه اجتماعی دارد.

اما دسته بندی پست در اینستاگرام یعنی چه و چگونه میتوان از آن استفاده کرد؟ ما در آموزش دسته بندی پست ها در اینستاگرام به این موضوع میپردازیم.

بیشتر بخوانید:

آموزش دسته بندی پست ها در اینستاگرام

اگر صاحب یک کسب و کار اینترنتی در اینستاگرام باشید. نه بهتر است اینطور بگویم، اگر به عنوان یک خریدار از یک پیج خرید و فروش اینستاگرامی مثلا در حوزه کتاب یا لباس دیدن کرده باشید،‌ به قطع متوجه تعداد زیاد پست ها در پیج شده اید. البته اگر پیج مذکور تازه کار نباشد.

در اینگونه مواقع اگر به فرض آن فروشگاه و آن پیج نظر شما را جلب کند،‌ چگونه میتوانید تمام محصولات آنرا ببینید؟ یا حتی ساده تر! چگونه میتوانید در یک پیج فروش کتاب، تمام کتاب های مرتبط با تاریخ را یکجا ببینید؟ یا شاید تمام پیراهن ها در یک پیج پوشاک!

آموزش دسته بندی پست ها در اینستاگرام
آموزش دسته بندی پست ها در اینستاگرام

در اینگونه مواقع کمی دشوار بتوان به خواسته خود رسید. تقریبا در خرید حضوری همه ما ابتدا تمام آنچه موجود است را زیر و رو میکنیم، سپس از میان گزینه های موجود یک انتخاب خواهیم داشت.

اما در این وضعیت در اینستاگرام هرجا که خسته شدید باید یکی از پیراهن ها را بخرید!

خوشبختانه اینستاگرام قابلیتی جدید ارائه داده است که امکان دسترسی ساده تر به محتوا و موضوع مدنظر را فراهم آورده است. حال هر موضوع و هر محتوایی که میخواهد باشد.

این موضوع فراتر از پیج های عادی و تفریحی، این امکان را برای کسب و کارهای اینترنتی فعال در اینستاگرام فراهم می‌آورد تا به دسته بندی محصولات خود در دسته های مختلف بپردازند و در این حالت هم کار برای بازدیدکنندگان ساده تر شود و هم خودشان از بابت دیده شدن تمام محصولات خود آسوده خیال باشند.

البته که قبلا قابلیت هایلات استوری در این حوزه به کار می‌آمد و بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی فعال در اینستاگرام از این قابلیت برای دسته بندی ها موضوعی و رده ای محصولات خود استفاده میکردند.

آموزش دسته بندی پست ها در اینستاگرام
آموزش دسته بندی پست ها در اینستاگرام

اما نکته ای که درباره هایلات استوری وجود دارد، عدم امکان ارائه محتوای مرتبط با محصول است، در حالیکه افراد زیر پست میتوانند جزئی ترین اطلاعات محصول را با قیمت و راه های ارتباطی و سایر موارد مورد نیاز ذکر کنند.

حال قابلیت گایدز اینستاگرام این امکان را برای همه فراهم آورده است. اما قابلیت guides در اینستاگرام چیست؟ و چگونه میتوان از آن استفاده کرد؟ در ادامه آموزش دسته بندی پست ها در اینستاگرام با ما باشید.

بیشتر بخوانید:

آموزش دسته بندی پست ها در اینستاگرام

اینستاگرام در به روز رسانی اخیر این برنامه ی محبوب، ویژگی های جالب و کاربردی را به اینستاگرام اضافه کرده است. یکی از این قابلیت های جدید اینستاگرام، مربوط به امکان سازماندهی تصاویر و ویدیوهای ذخیره شده روی اینستاگرام است.

قابلیت دسته بندی و سازماندهی ویدیوها و تصاویر اینستاگرام بسیار کاربردی است با این حال اطلاع رسانی های اینستاگرام در این مورد اندک و محدود بوده است. با این وجود، افراد کنجکاو می توانند تمام قابلیت های بهبود یافته و یا لااقل تغییر بافته در نسخه های جدید برنامه ها را به سرعت دریابند و آنها را با شما به اشتراک بگذارند.

قابلیت گایدز در اینستاگرام
قابلیت گایدز در اینستاگرام

در ادامه قصد داریم به آموزش دسته بندی پست ها در اینستاگرام بپردازیم.

این قابلیت که به لحاظ کاربردی چیزی شبیه به همان هایلایت استوری است، پیش از این برای برخی کاربران فعال شده بود، اما حالا و در آخرین آپدیت در دسترس همه کاربران قرار گرفته است.

این قابلیت همانطور که پیش تر گفتیم امکان دسته بندی مطالب و پست های هم خانواده و با موضوع یکسان را در اختیار فرد قرار میدهد.

در درجه اول و برای استفاده از قابلیت گایدز اینستاگرام باید اینستاگرام خود را به آخرین نسخه موجود به روز رسانی کنید. برای اینکار بالطبع بهترین گزینه در اندروید، گوگل پلی استور و در آیفون اپ استور میباشد.

اما قابلیت گایدز در اینستاگرام چیست؟‌

بیشتر بخوانید:

قابلیت Guide یا راهنمای اینستاگرام، مانند قسمت دسته‌بندی در یک وبسایت است. این قابلیت به کسب‌وکار‌ها، بلاگر‌ها و اینفلوئنسرها کمک می‌کند تا محصولات، خدمات‌ و به طور کلی محتوای پیج‌شان را در دسته‌های مشخصی قرار بدهند تا جست‌وجو آن‌ها برای مخاطبان و مشتریان‌‌‌شان آسان‌‌تر شود.

این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که محتوای سایر پیج‌ها را نیز به دسته بندی‌های خود اضافه کنند؛ برای مثال اگر کسب‌وکاری برای یک محصول خاص تبلیغ کرده باشد، می‌تواند پست آن تبلیغ را به دسته بندی آن محصول اضافه کند.

برای مثال و همانطور که میبینید من پیج اینستاگرامی نشر مرکز را انتخاب کردم. در بخش گایدز در پیج نشر مرکز آنطور که بررسی من نشان داد بیشتر برای دسته بندی محتواهای مربوط به کتاب استفاده کرده اند.

قابلیت گایدز در اینستاگرام
قابلیت گایدز در اینستاگرام

هدف اصلی و ابتدایی اینستاگرام از توسعه‌ی Guide، بازنشر محتوای آموزشی با کیفیت در حوزه‌ی سلامت روان بود و در ابتدا فقط برای چند فرد و سازمان معتبر در این حوزه فعال شد، اما حال این قابلیت در دسترس همه کاربران است.

قابلیت گایدز در اینستاگرام
قابلیت گایدز در اینستاگرام

Guide از اوایل خرداد ماه در حال تست است و آیکون مخصوص به آن در قسمت feed و setting پروفایل کاربران قرار دارد.

در Guides اینستاگرام کاربران می‌توانند تمام محتوای مربوط به یک موضوع را در یک بخش مشاهده کنند. پست‌های مربوط به یک Guides یا راهنما در یک تب جدید در صفحه پروفایل قرار گرفته‌اند و در این بخش چندین پست اینستاگرام و ویدیو را که حاوی نکات آموزشی است را در یک جا مشاهده می‌کنیم.

عکس‌ها، گالری و ویدیوهای موجود در بخش Guides می‌تواند از پست‌های کاربران باشند و یا به صورت مجزا تولید شده باشد. با لمس کردن هرکدام از این راهنماها به پست اصلی ارجاع داده می‌شوید.

امکان به‌اشتراک‌گذاری راهنماها در استوری اینستاگرام و پیام‌های دایرکت نیز وجود دارد. این شرکت هم‌چنین گفته است که طی روزهای آینده این بخش در بخش Explore نیز نشان داده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آموزش دسته بندی پست ها در اینستاگرام

خب بعد از این توضیحات نوبت به آموزش استفاده از این قابلیت میرسد. برای استفاده از قابلیت گایدز اینستاگرام، مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

پس از بازکردن اینستاگرام به صفحه مربوط به پروفایل خود بروید.

در گوشه راست و بالای پروفایل خودتان علامت + می‌بینید، روی آن کلیک کنید.

guides در اینستاگرام چیست
guides در اینستاگرام چیست

در کادری که در پایین صفحه ظاهر میشود گزینه Guide  یا به فارسی راهنما را خواهید دید، آنرا انتخاب کنید.

در اینجا کادر Choose Guide Type ظاهر میشود. در حال حاضر ما با گزینه Posts‌ کار داریم. پس آنرا انتخاب کنید.

guides در اینستاگرام چیست
guides در اینستاگرام چیست

در اینجا وارد صفحه Choose Photos & Videos میشوید. در اینجا میتوانید از بین پست های خود و پست های save شده، یک کالکشن بسازید. پس از انتخاب همه موارد مدنظرتان، بر روی Next کلیک کنید.

در مرحله بعد برای دسته بندی مدنظرتان یک کاور از بخش change cover photo انتخاب کنید. همچنین عنوانی در بخش Add Title و توضیح مختصری (اختیاری) در بخش what is the guide about بنویسید. در نهایت گزینه share رو بزنیم.

و تمام این شما و این یک ویترین جدید در اینستاگرام. این نکته را در نظر داشته باشید که برای ویرایش هر گاید، به طور جداگانه آنرا انتخاب کنید،‌ از طریق گزینه سه نقطه، به بخش Edit Guide بروید و هرگونه تغییری که نیاز میبینید را اعمال کنید.

تقریبا تمام امکاناتی که برای پست ها و استوری های اینستاگرام در حالت عادی دارید، برای قابلیت گاید اینستاگرام نیز موجود است. این قابلیت ها عبارتند از ویرایش، کپی کردن لینک، به اشتراک گذاری در خارج از اپلیکیشن، به اشتراک گذاری در استوری، ارسال در دایرکت و غیره.

بیشتر بخوانید:

یک نکته را درباره قابلیت گایدز اینستاگرام در نظر داشته باشید. متاسفانه در حال حاضر در این بخش هم به مانند سایر بخش های اینستاگرام نمی‌توانید لینک بگذارید و چیزهایی مثل بولد کردن متن هم ندارید. متن مانند کپشن روتین اینستاگرام ساده و بدون فرمت خاصی باید نوشته شود.

پس به عبارتی اینستاگرام فعلا ایده این را ندارد که تبدیل به یک سرویس وبلاگ‌نویسی شود. اما همان طور که خیلی‌ها خلاقانه از استوری استفاده می‌کنند و در آن تولید محتوا می‌کنند، از گایدز هم می‌شود خلاقانه استفاده کرد.

شاید هم در آپدیت‌ها بعدی اینستاگرام این امکان را داد که از عکس‌های و ویدئوهای تازه استفاده شود. یا شاید هم اجازه لینک‌گذاری محدود را داد. این دومی البته کمی بعید است. چون اینستاگرام دوست دارد، مدام شما را در داخل خود اپلیکیشن نگه دارد.

guides در اینستاگرام چیست
guides در اینستاگرام چیست

به علاوه استفاده از قابلیت گایدز در اینستاگرام به این معنا نیست که گاید در فید اصلی اینستاگرام ظاهر بشود. فالوورهای شما برای دسترسی به گایدز باید به صفحه پروفایل شما بروند و روی آیکون گایدز شما تپ کنند.

البته شما می‌توانید بعد از نوشتن یک گاید، آن را در استوری خود ارسال کنید، تا همه متوجه شوند که شما یک گاید جدید نوشته‌اید.

بیشتر بخوانید:

انواع کاربردهای قابلیت گایدز در اینستاگرام

تولید محتوا

به کمک قابلیت جدید Guide اینستاگرام میتوانید مجموعه ای از اطلاعات را گردآوری کرده و یک دسته بندی محتوایی جذاب و کاربردی متناسب با حوزه کاری خود در اینستاگرام ایجاد کنید.

guides در اینستاگرام چیست
guides در اینستاگرام چیست

بسیاری در درجه اول اساسی ترین قابلیت گایدز اینستاگرام را همین موضوع دانسته اند و امکان تبدیل شدن آن به چیزی شبیه به وبلاگ را مطرح کرده اند.

در نتیجه همواره امکان تولید محتوا را در نظر داشته باشید. مثال خوب این موضوع همان پیج نشر مرکز است که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردم. نشر مرکز به جای دسته بندی آثار چاپ شده در این نشر، براساس موضوع، دو دسته بندی کلی محتوایی ارائه کرده است که هرکدام شامل چند پست است.

تهیه کاتالوگ یا دسته بندی محصولات

اگر در اینستاگرام صاحب یک کسب و کار هستید، می توانید به کمک قابلیت Guide اینستاگرام یک کاتالوگ جامع و جذاب همراه با عنوان و توضیحات لازم برای محصولات یا خدمات مهم خود ایجاد کنید.

این موضوع به مشتریان و بازدیدکنندگان عادی کمک میکند تا دسترسی بهتری به محصولات شما داشته باشند. دسترسی ساده تر سبب بیشتر دیده شدن کار میشود و این یعنی احتمالا سود بیشتر!

بیشتر بخوانید:

امیدوارم آموزش دسته بندی پست ها در اینستاگرام برایتان مفید بوده باشد. نظر شما درباره قابلیت guides در اینستاگرام چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

 

منبع: techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام وقتتون بخیر اکانت بیزینسی من اون دکمه + افزودن پست رو نداره نمیدونم چطور میتونم اضافه اش کن و یا چرا اصلا وجود نداره . میشه لطفا راهنماییم کنید .
    با سپاس

    پاسخ