;
coinex

تاریخ انتشار اولین نسخه بتا اندروید 14 مشخص شد

با وجود این که هنوز چند هفته با انتشار نسخه نهایی اندروید 13 فاصله داریم، تاریخ انتشار اولین نسخه بتا اندروید 14 حالا مشخض شده است.

ظاهراً دیروز اولین نسخه پیش‌نمایش اندروید 13 برای توسعه‌دهندگان منتشر شده و حالا که چند هفته‌ای با انتشار نسخه پایدار این سیستم‌عامل فاصله داریم، تاریخ انتشار اولین نسخه بتای اندروید 14 هم مشخص شده است. این در حالی است که همچنان نسخه بتای اندروید 13 فعال است و کم کم مشخصات و امکانات این نسخه از سیستم‌عامل محبوب گوگل مشخص می‌شود.

اخیرا صفحه مخصوص نسخه‌های بتای اندروید به‌روزرسانی شده و اطلاعات بیشتری درباره نسخه‌های پیش رو، دستگاه‌های تحت پشتیبانی و غیره به آن اضافه شده است. البته که در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره اندروید 14 در دست نیست اما برنامه زمانی انتشار نسخه‌های مختلف اندروید تقریباً مشخص شده و این موضوع می‌تواند برای علاقمندان جذاب باشد.

بیشتر بخوانید: تاریخ انتشار One UI 5.0 مبتنی بر اندروید 13 فاش شد

تاریخ انتشار اولین نسخه بتا اندروید 14

طبق این زمانبندی‌ها، انتشار نسخه بتای 1 اندروید 13 در ماه سپتامبر (شهریور) آغاز می‌شود که این موضوع از دو هفته پیش مشخص شده بود. امکانات این نسخه هنوز به صورت دقیق مشخص نیست اما اگر این زمانبندی درست باشد، به احتمال زیاد نسخه پایدار را در دسامبر خواهیم دید.

تاریخ انتشار اولین نسخه بتا اندروید 14

همچنین قبلاً اعلام شده بود که امسال اندروید 13L نداریم و اینکه پس از ماه مارس سال 2023 (اسفند امسال) کار روی اندروید 14 بتا شروع می‌شود؛ در نتیجه احتمالاً اولین نسخه پیش‌نمایش برای کاربران معمولی در ماه آوریل (فروردین) منتشر می‌شود. به احتمال زیاد در سال 2023 بر خلاف سال 2022 تنها دو نسخه بتا از اندروید 14 منتشر خواهد شد.

در مجموع قرار است شاهد چندین تغییر در طرح بتای اندروید باشیم. گوگل اعلام کرده افرادی که قبل از انتشار اندروید 14 بتا از پیش‌نمایش توسعه‌دهنده استفاده می‌کردند، باید برای ثبت‌نام در طرح بتا به یک نسخه پایدار منتقل شوند.

البته در قسمت دیگری از سوالات پرتکرار، گوگل اعلام کرده که اگر نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهنده با نسخه پلتفرمی که کاربران سعی دارند به آن ملحق شوند همخوانی نداشته باشد، ممکن است برای پیوستن به طرح بتا با مشکل روبرو شوند.

این صحبت‌ها کاملاً متناقض هستند – از طرفی گفته شده که اگر با یک نسخه توسعه‌دهنده سازگار با طرح بتا کار می‌کنید، می‌توانید به این طرح سوئیچ کنید و از طرفی دیگر گفته که برای استفاده از طرح بتا باید جز کاربران نسخه‌های عمومی و پایدار باشید.

در نهایت، گوگل لیست دستگاه‌های سازگار را از سایت خودش حذف کرده و حالا باید برای بررسی اینکه چه دستگاه‌هایی پشتیبانی می‌شوند یا نمی‌شوند از فهرست دستگاه‌های متصل به حساب کاربری خودتان استفاده کنید.

معمولاً عرضه نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهنده چند ماه قبل از دوره بتا شروع می‌شود. پس با توجه به تاریخ انتشار اولین نسخه بتا اندروید 14 احتمالاً نسخه پیش‌نمایش در ماه‌های ژانویه یا فوریه (دی یا بهمن امسال) منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سیستم‌عامل اندروید و امکانات آن چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: androidpolice

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر