;
coinex

کشت برنج در فضا توسط فضانوردان چینی

این روزها خبر کشت برنج در فضا توسط فضانوردان چینی منتشر شده است. توانایی پرورش غذا در فضا مهارتی ضروری بوده که کشورها در حال توسعه آن هستند.

چینی‌ها در ایستگاه فضایی تیانگونگ چین (Tiangong Space Station) توناسته‌اند برنج بکارند و پرورش دهند. از آنجایی که غذا یک عنصر ضروری برای بقای فضانوردان است، این توانایی می‌تواند برای سفرهای طولانی فضانوردان کاربردی باشد.

بیشتر بخوانید: آهنگ‌آرایی داده‌ها و تصاویر تلسکوپ جیمز وب به قطعات صوتی!

کشت برنج در فضا توسط فضانوردان چینی

ژنگ هوی کیونگ، محقق علوم گیاهی مولکولی آکادمی علوم چین است. او درباره کشت و کار برنج در فضا با روزنامه دولتی چاینا دیلی (China Daily) مصاحبه‌ای انجام داده و گفته است:

اگر بخواهیم روی مریخ فرود بیاییم و به کاوش در سیاره سرخ بپردازیم، آوردن غذا از زمین برای سفر طولانی و ماموریت فضانوردان در فضا کافی نیست. ما باید یک منبع غذایی پایدار برای اکتشافات فضایی طولانی مدت خود پیدا کنیم.

فضانوردان بذرهای برنج را در در آزمایشگاه فضایی ونتیان (Wentian Space Laboratory پرورش‌ داده‌اند و در اوایل تابستان، ماژول تحقیقاتی را به مدار پرتاب کرده تا به ایستگاه فضایی چین متصل شود.

این ماژول تحقیقاتی دارای هشت محموله آزمایشی مختلف بوده که یکی از آن‌ها نهال‌های بذری برنج بود. به گفته ژنگ، این بذرها رشد بسیار خوبی دارند. وی در ادامه گفته است: «از زمان شروع آزمایش برنج در 29 ژوئیه، نهال‌های بذری برنج شاخه بلند به اندازه حدود 30 سانتی‌متر رسیده‌اند و نهال‌های بذری نوع برنج کوتوله با نام Xiao Wei، حدود 5 سانتی‌متر رشد کرده‌اند.»

کشت برنج در فضا توسط فضانوردان چینی

قرار است فضانوردان بر این گیاهان نظارت داشته باشند و در صورت موفق بودن، بذرهای تازه تولید شده را جمع‌آوری کرده و برای مطالعات بیشتر به زمین منتقل کنند. ژنگ در ادامه گفته است:

ما می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که نیروی گرانش نزدیک به صفر چگونه می‌تواند بر زمان شکوفه دار شدن گیاه در سطح مولکولی تاثیرگذار باشد و اینکه آیا می‌توان از چنین محیطی برای کنترل فرآیند مربوطه استفاده کرد یا خیر؟

هدف آزمایش فضانوردان چینی در تیانگونگ تولید چرخه زندگی کامل گیاه است که با یک بذر آغاز شده و با گیاه بالغ که دانه‌های جدیدی تولید می‌کند، به پایان می‌رسد.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما درباره‌ی کشت برنج در فضا توسط فضانوردان چینی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر