;
coinex

قدرت پردازشی ریزتراشه‌های تسلا تا 10 سال آینده از مغز انسان پیشی می‌گیرد

قدرت پردازشی ریزتراشه‌های تسلا تا سال 2033 از قدرت پردازشی مغز انسان نیز فراتر خواهد رفت. شرکت Vanarama در تحقیقات خود به این نتیجه مهم رسیده است.

غول آمریکایی تولیدکننده خودروهای الکتریکی، تسلا، در صدر بازار خودروهای الکتریکی قرار دارد. خودروهای تسلا معمولا از چندین تراشه و میکروچیپ با قدرت پردازش قوی استفاده می کنند و حالا بر اساس گزارش‌های اخیر، ریزتراشه‌های تسلا در چند سال آینده به بالاترین حد عملکرد خود در خودروهای تسلا خواهند رسید.

بر اساس گزارش‌های اخیر، طبق یک تحقیق جدید توسط شرکت اجاره خودرو و ون Vanarama تا سال 2033، خودروهای تسلا هوشمندتر از انسان‌ها خواهند شد. این شرکت از طریق تجزیه و تحلیل قدرت پردازش ریزتراشه‌های تسلا به این نتیجه رسیده است.

این تحقیق نشان می‌دهد که ریزتراشه‌های تسلا در طول 11 سال آینده (یعنی سال 2033) از قدرت پردازشی مغز انسان (به اندازه 1 کوادریلیون عملیات در ثانیه) پیشی خواهند گرفت. همچنین، تراشه D1 تسلا 30 برابر قدرتمندتر از تراشه‌ای است که شش سال پیش از آن استفاده می‌کردند. این نشان می‌دهد که پیشرفت مداومی در روند توسعه تراشه‌های تسلا وجود دارد.

بیشتر بخوانید: پشتیبانی خودروهای تسلا از اینترنت استارلینک

قدرت پردازشی ریزتراشه‌های تسلا

در رویداد AI Day تسلا در سال گذشته، تسلا تراشه منظم شبکه عصبی خود را با نام D1 منتشر کرد. این تراشه دارای 1 ترانزیستور، 354 گره منظم بوده و طول مدار داخلی به تنهایی 17.7 کیلومتر است. این ترکیب، دستگاه را قادر می سازد تا به قدرت ابر محاسباتی و پهنای باند فوق العاده دست یابد.

قدرت پردازشی ریزتراشه‌های تسلا

نسخه پیشین تراشه شرکت تسلا به نام Hardware 3 دارای قدرت پردازشی 144 تریلیون عملیات در هر ثانیه بود. همینطور نسخه قبلی این تراشه، Hardware 2 نیز دارای قدرت پردازشی 72 تریلیون عملیات در هر ثانیه بود که تمامی این اعداد خبر از پیشرفت سریع تراشه تسلا می‌دهد. بنابراین قوی‌تر شدن ریزتراشه‌ها از مغز انسان آنچنان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

در اوایل ژوئن (اواسط خرداد ماه) سال جاری، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، اعلام کرد که دومین رویداد AI Day تسلا از تاریخ 19 اوت (28 مرداد) به 30 سپتامبر (8 مهر) موکول خواهد شد. در این رویداد، این شرکت احتمالاً نمونه اولیه ربات انسان نما Optimus Prime را رونمایی خواهد کرد. در اواسط اوت (اواخر مرداد)، ماسک ادعا کرد که ربات‌های انسان‌نمای تسلا در آینده می‌توانند ارزان‌تر از خودروها باشند.

قدرت پردازشی ریزتراشه‌های تسلا

وی همچنین گفت که قد و وزن این ربات نزدیک به یک انسان بزرگسال است. همچنین می تواند اجسام سنگین را حمل کند و با قدم های کوچک به سرعت راه برود. صفحه نمایش روی صورت آن یک رابط تعاملی برای برقراری ارتباط با مردم دارد. ماسک زمانی در توییتر گفت که هدف از رویداد AI Day تسلا متقاعد کردن استعدادهای برتر حوزه هوش مصنوعی، نرم‌افزار یا تراشه برای پیوستن به تسلا است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد قوی‌تر شدن قدرت پردازشی ریزتراشه‌های تسلا تا 10 سال آینده نسبت به مغز انسان چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر