;
coinex

پشتیبانی خودروهای تسلا از اینترنت استارلینک

ایلان ماسک از پشتیبانی خودروهای تسلا از اینترنت استارلینک خبر داد. وی قصد دارد با این کار، استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را گسترش دهد.

مدیرعامل تسلا اعلام کرده است که قصد دارد با مجهز کردن خودروهای خود به قابلیتی جدید، امکان استفاده از نسل جدید اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در آنها ممکن سازد. اما این امر قرار است چگونه محقق شود؟

بیشتر بخوانید: افزایش قیمت نرم‌افزار خودران تسلا برای دومین بار طی یک سال!

پشتیبانی خودروهای تسلا از اینترنت استارلینک

طبق گفته‌های ایلان ماسک، در آینده‌ای نزدیک نسل دوم اینترنت ماهواره‌ای استارلینک از اتصال آنتن‌های سلولی اپراتور T-Mobile ایالات متحده آمریکا و چندین اپراتور دیگر پشتیبانی خواهد کرد.

پس از این گفته، کاربران از ماسک پرسیدند که آیا خودروهای تسلا مجهز به آنتن‌های سلولی نیز این قابلیت را خواهند داشت و پاسخ او مثبت بوده است. البته ایلان ماسک درباره‌ی جزئیات این موضوع از قبیل میزان پوشش‌دهی، فاصله از دکل‌ها و باقی اطلاعات مهم این سرویس برای آنتن‌های سلولی چیزی نگفته است.

گفته می‌شود از طریق استفاده از نسل دوم اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، خودروهای تسلا می‌توانند سرعتی حدود 2 تا 4 مگابیت بر ثانیه را دریافت کنند. هرچند این سرعت چندان معرکه و ایده آل نیست، ولی در مکان‌هایی که سیگنال کافی برقرار نباشد، بسیار کاربردی است.

پشتیبانی خودروهای تسلا از اینترنت استارلینک

ناگفته نماند که کاربران تسلا برای بهره‌مندی از این اینترنت باید هزینه‌ای جداگانه پرداخت کنند که اشتراک ماهانه آن حدود 9.99 دلار در ماه و سالانه 99 دلار برای آنها آب می‌خورد.

در مدل‌های قدیمی‌تر تسلا که قابلیت اتصال به شبکه LTE وجود ندارد، باید مودمی مخصوص برای این ماشین‌ها تهیه شود که قیمتی حدود 200 دلار خواهد داشت.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما کاربران تکراتو درباره‌ی پشتیبانی خودروهای تسلا از اینترنت استارلینک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر