;
coinex

افزایش زمان معاملات فرابورس ؛‌ تقلید از بازارهای جهانی

از هفته آینده با افزایش زمان معاملات فرابورس مواجه خواهیم شد. بعد از آخرین افزایش ساعت، زمان معاملات به 12.30 رسیده بود؛ هم کنون این زمان به 13 می‎رسد.

افزایش زمان معاملات فرابورس به بیشتر شدن حجم معلاملات کمک خواهد کرد. پیش از این یک نظرسنجی بین فعالان بازار بورس صورت گرفته بود که افراد زیادی موافقِ افزایش ساعت معاملات فرابورس بودند.

بیشتر بخوانید: علت کمبود عرضه خودرو در بورس کالا چیست؟

با افزایش زمان معاملات فرابورس

آخرین افزایش زمان معاملات فرابورس به دوران علی صالح آبادی برمی‌گردد. بعد از افزایش تایم توسط او، تایم معاملات بازار ثابت مانده بود. در یک اقدام ناگهانی، او تایم معاملات بازار سرمایه را نیم ساعت افزایش داده و به ساعت 12.30 رسانده بود.

افزایش زمان معاملات فرابورس

حالا با آخرین افزایش زمان، زمان معاملات به 4 ساعت رسیده است. از شنبه هفته آینده، با افزایش زمان معاملات فرابورس مواجه خواهیم شد و معاملات تا ساعت 13 ادامه خواهد داشت.

قبلا در نتیجه نظرسنجی بورس 24، حدود 400 فعال بازار سرمایه با بیشتر شدن ساعت معاملات بورس موافق بودند و حال این موضوع، به مرحله اجرا درآمده است.

یکی از دلایل افزایش زمان معاملات فرابورس، نزدیک شدن به استانداردهای جهانی است. افزایش حجم معاملات و انطباق با ساعت کار بازار ارز برای سهم‌های دلاری نیز از دلایل دیگر اقدام فرابورس به شمار می‌آیند. همچنین این اقدام منجر به انجام معاملات بلوک و عمده خواهد شد. خیلی از فعالان این عرصه، از اقدام جدید بورس اظهار رضایت دارند و موافق این موضوع هستند.

با توجه به روند نزولی بازار سرمایه از سال 99، هر گونه اقدام در جهت بهبودی اوضاع بورس، باعث خوشنودی و امیدواری بیشتر مردم به این بازار خواهد شد. امیدواریم مسئولین رسیدگی بیشتری برای خروج بورس از اوضاع نابه‌سامان و روند نزولی انجام دهند. در این راستا، اخیرا کارزار سهامداران بورسی برای حل مشکلات بازار سرمایه راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد افزایش زمان معاملات فرابورس چیست؟ آیا این اقدام را مثبت تلقی می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر