;
coinex

پوکو M5 و M5s رسما رونمایی شدند؛ قیمت و مشخصات فنی

به‌تازگی دو اسمارت‌فون پوکو M5 و M5s به صورت رسمی معرفی شدند. چیپست مورد استفاده در سخت‌افزار این محصولات Helio سری G است.

پس از انتظار نسبتا طولانی طرفداران محصولات پوکو و شایعات بسیاری که در ارتباط با دو گوشی هوشمند مذکور در فضای مجازی منتشر شده بود، اکنون این اسمارت‌فون‌ها رسما معرفی شدند. از جمله امکانات پوکو M5 می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پردازنده مدیاتک هلیو سری جی اشاره کرد. در ادامه به بررسی مشخصات فنی و قیمت M5 و M5s می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های پوکو (POCO)

مشخصات فنی پوکو M5 و M5s

پیش از اینکه به بررسی مشخصات فنی پوکو M5 و M5s بپردازیم، باید گفت که این دو محصول تفاوت‌های بسیاری دارند. پوکو M5 دارای یک نمایشگر LCD ۶.۵۸ اینچی با وضوح Full HD پلاس است. نرخ تازه‌سازی و نرخ نمونه‌گیری لمسی در این اسمارت‌فون به ترتیب ۹۰ هرتز و ۲۴۰ هرتز خواهند بود. در پنل جلویی پوکو M5 از شیشه گوریلا‌گلس استفاده می‌شود و در قسمت بالایی آن، بریدگی پانچ‌هول را مشاهده می‌کنیم که میزبان دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی است.

محصولات جدید پوکو

در قسمت بالایی پنل پشتی پوکو M5 و M5s ماژول دوربین افقی را مشاهده می‌کنیم که شامل سه لنز متفاوت می‌شود. ماژول دوربین M5 شامل لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسل با فاصله کانونی f۱/۸، لنز تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۲/۴ و لنز تصویر برداری ۲ مگاپیکسلی ماکرو با فاصله کانونی ۲/۴ می‌شود.

تراشه مورد استفاده در پوکو M5 و M5s متفاوت است. تراشه پوکو M5 مدیاتک Helio G99 است که برای اولین مرتبه در این سری استفاده شده و با تکنولوژی ۶ نانومتری کمپانی TSMC توسعه یافته است. سایر مشخصات فنی پوکو M5 شامل دو هسته پردازنده Cortex A76 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و ۶ واحد پردازنده A55 Cortex با فرکانس ۲ گیگاهرتز می‌شود.

پوکو M5، با 4 یا 6 گیگابایت رم از نوع LPDDR4X به همراه ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی UFS ۲.۲ به بازار عرضه می‌شود. این اسمارت‌فون به صورت پیشفرض از رابط کاربری MIUI ۱۳ که بر پایه اندروید ۱۲ اجرا می‌شود پشتیبانی می‌کند. وزن این محصول معادل ۲۰۱ گرم است و انرژی موردنیاز خود را از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با توان شارژ ۱۸ وات تامین می‌کند.

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، پوکو M5 و M5s تفاوت‌های زیادی دارند. M5s نمایشگر ۶.۴۳ از نوع AMOLED با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز به کاربران ارائه می‌دهد. این محصول مجهز به چیپست ۱۲ نانومتری Helio G95 مجهز است که تقریبا ۲ سال پیش در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت.

تراشه سری G در پوکو M5 و M5s

سیستم تصویربرداری پوکو M5s نسبت به پوکو M5 بسیار قدرتمندتر خواهد بود. M5s شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۱/۸، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۲.۲ با میدان دید ۱۱۸ درجه و همچنین، لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو و لنز ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق‌ می‌شود.

لازم به ذکر است که گنجایش باتری پوکو M5 و M5s یکسان است؛ اما توان شارژ M5s معادل ۳۳ وات خواهد بود که این میزان تقریبا دو برابر M5 است. در ادامه باید گفت که پوکو M5s گواهی IP53، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، اسکنر اثرانگشت در قسمت کناری و پشتیبانی از تکنولوژی NFC را ارائه می‌دهد.

در حال‌حاضر پوکو M5s با سه رنگ خاکستری، سفید و آبی عرضه شده، در حالی که پوکو M5 با بدنه پلاستیکی و روکش چرمی، در سه رنگ مشکی، سبز و زرد اختصاصی پوکو در بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

بعد از بررسی مشخصات فنی پوکو M5 و M5s اکنون نوبت به بررسی قیمت این دو محصول می‌رسد. قیمت پایه پوکو M5 نسخه ۴/۶۴ گیگابایت ۱۸۹ یورو، نسخه ۴/۱۲۸ گیگابایت ۲۰۹ یورو و نسخه ۶/۱۲۸ گیگابایت ۲۲۹ یورو اعلام شده است. پوکو M5s نسخه ۴/۶۴ گیگابایت ۲۰۹ یورو، ۴/۱۲۸ گیکابایت ۲۲۹ یورو و نسخه ۶/۱۲۸ گیگابایت ۲۴۹ یورو قیمت گذاری شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پوکو M5 و M5s جیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر