;
coinex

افزایش پشتیبانی نرم افزاری گوشی های هوشمند با فشار اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا می‌خواهد پشتیبانی نرم افزاری گوشی های هوشمند را به 5 سال پشتیبانی امنیتی و 3 سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل برای همه موبایل‌ها ارتقا دهد.

قانونگذاران اتحادیه اروپا الزامات گسترده‌ای را برای گوشی‌های هوشمند فروخته شده در منطقه در نظر دارند. رگولاتورها به فروشندگان تلفن پیشنهاد کرده‌اند که حداقل پنج سال به‌روزرسانی امنیتی و سه سال به‌روزرسانی سیستم عامل را برای دستگاه‌های خود ارائه دهند. به‌علاوه، به‌روزرسانی‌های امنیتی و سیستم عامل باید «حداکثر دو ماه پس از انتشار عمومی» به دست کاربران برسد.

بیشتر بخوانید: تلاش اتحادیه اروپا برای افزایش کیفیت ساخت گوشی‌های هوشمند

افزایش پشتیبانی نرم افزاری گوشی های هوشمند

در صورت اجرا، این قوانین می‌تواند اساساً روشی را که OEM‌های اندرویدی پشتیبانی نرم‌افزاری برای دستگاه‌های خود انجام می‌دهند تغییر دهد. سامسونگ و گوگل تنها برندهایی هستند که وعده پنج سال به روز رسانی امنیتی گوشی‌های خود را می‌دهند.

با این حال، همه دستگاه‌های آنها از این مزایا برخوردار نیستند. سامسونگ همچنین چهار به‌روزرسانی اصلی اندروید را برای دستگاه‌های پریمیوم خود منتشر می‌کند که طولانی‌ترین پشتیبانی در میان گوشی‌های اندرویدی است. در مقایسه، گوگل و سایر برندها سه سال یا کمتر به روزرسانی اصلی سیستم عامل را برای دستگاه‌های منتخب ارائه می‌دهند.

افزایش پشتیبانی نرم افزاری گوشی های هوشمند با فشار اتحادیه اروپا

مقرراتی مانند این می‌تواند شرکت‌ها را مجبور کند به‌روزرسانی‌های طولانی‌تری را نه تنها برای گوشی‌های پرچم‌دار خود، بلکه برای دستگاه‌های میان‌رده و ارزان‌تر که معمولاً تعهدات طولانی‌مدت به‌روزرسانی از سوی تولیدکنندگان دریافت نمی‌کنند، ارائه کنند.

در اخباری پیش از این نیز به این موضوع اشاره کردیم که با توجه به پیش‌نویسی که اتحادیه اروپا پیش‌تر منتشر کرده، مقررات همچنین حکم می‌کند که ظرفیت باتری دستگاه «پس از به‌روزرسانی سیستم‌عامل وقتی سلامت آن اندازه‌گیری شود، بدتر نشود». همچنین، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایی که در منطقه اتحادیه اروپا فروخته می‌شوند باید قطعات یدکی از جمله باتری، نمایشگر، دوربین، پورت شارژ و موارد دیگر را برای حداقل پنج سال در دسترس داشته باشند. در این پیش‌نویس آمده است:

دستگاه‌ها اغلب خیلی زود، دز زمانی که هنوز هم قابل استفاده هستند، توسط کاربران جایگزین می‌شوند و به اندازه کافی مورد استفاده مجدد قرار نمی‌گیرند یا بازیافت نمی‌شوند، که منجر به اتلاف منابع می‌شود.

بر اساس یافته‌های کمیسیون اروپا، افزایش عمر آنها از دو تا سه سال به پنج سال مانند خروج میلیون‌ها خودرو از جاده است. اتحادیه اروپا در مدت اخیر پیشگام طرح قوانین جدید برای گوشی‌های هوشمند بوده است و برای مثال اخیرا قانونی را تصویب کرده است که بر اساس آن تمام گوشی‌های هوشمند تا سال 2024 باید از شارژ USB-C استفاده کنند.

آخرین مقررات پیشنهادی حتی ماهیت تهاجمی‌تری دارند و در صورت تصویب می‌توانند چشم‌انداز گوشی‌های اندروید را به طور اساسی تغییر دهند. این موضوع باعث می‌شود تا کاربران نیز تجربه متفاوت‌تری را در آینده تجربه کنند.

کمیسیون اروپا در حال حاضر در حال جمع آوری بازخورد در مورد پیش نویس قوانین است. برخی از پیشنهادات ممکن است تا پایان سال اجرایی شود و اکثر آنها 12 ماه پس از تصویب، اجرایی خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد افزایش پشتیبانی نرم افزاری گوشی های هوشمند چیست؟ نظرات خود را با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: AndroidAuthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر