;
coinex

انقراض بشر در خاورمیانه تا پایان قرن ؛ پیامد مستقیم گرمایش جهانی!

دسته‌ای از محققان هشدار داده‌اند که اگر اقدامی در مورد گرمایش جهانی انجام ندهند، تبعات این اتفاق باعث انقراض بشر در خاورمیانه از جمله ایران می‌شود.

همچنین محققان اعلام کرده‌اند که تغییرات اقلیمی مثل موج‌های گرما، خشکسالی‌ها، طوفان‌های گرد و خاک و باران‌های سیل‌آسا به شکلی بی‌سابقه و مخرب در کشورهای خاورمیانه و همچنین شرق مدیترانه مانند ایران تأثیر می‌گذارد و موجب افزایش میانگین دما تا 5 درجه شده است.

بیشتر بخوانید: هزینه‌ی تغییرات اقلیمی بر رشد اقتصاد جهانی ؛‌ مقابله با تغییر اقلیم حالا ضروری است!

انقراض بشر در خاورمیانه

یک مقاله تحت حمایت واحد شیمی مؤسسه‌ مکس پلانک و مؤسسه قبرس برای کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل 2022 ارائه و در یک مجله علمی به نام Reviews of Geophysics منتشر شده است. طبق اطلاعات این مقاله، گفته شده شرق مدیترانه و خاورمیانه با گسترش دوبرابری میانگین جهانی، سریع‌تر از هر جای دیگر در دنیا دچار پیامدهای این گرمایش می‌شود.

طبق گزارش‌ها ۱۷ کشور که شامل ایران، عراق، اردن، کویت، لبنان، عمان، فلسطین، قطر، عربستان سعودی، سوریه، ترکیه و امارات متحده عربی می‌شوند، جزو کشورهای خاورمیانه‌ای هستند که تحت‌تأثیر گرمایش جهانی قرار می‌گیرند. طبق گفته محققان موج‌های بی‌سابقه گرما باعث اختلال در زندگی مردم شده و کمبود باران دسترسی به آب و مواد غذایی را به خطر انداخته است.

انقراض بشر در خاورمیانه

پژوهشگران اعلام کردند که کشورهایی که پیش از این نام‌برده شد به‌سرعت در حال تولید گازهای گلخانه‌ای در ابعاد گسترده نسبت به اتحادیه اروپا هستند. همچنین در ادامه عنوان شده که این اتفاق علاوه بر افزایش دما موجب بروز رویدادهای هواشناسی شدیدی می‌شود.

محققان موضوع آلودگی‌های جوی و تغییر در استفاده از زمین‌ها به‌خصوص در مورد توسعه محیط‌های شهری، بیابان‌زدایی و آتش‌سوزی جنگل‌ها مباحث مختلفی را عنوان کردند و برای کاهش سرعت تغییرات اقلیمی توصیه‌های ویژه‌ای ارائه دادند.

طبق گزارش‌ها با توجه به اینکه بسیاری از اتفاقاتی که در این مناطق رخ می‌دهد تغییرات فرامرزی است، لازم است که همکاری‌های قوی‌تری بین کشورهای مختلف برای جلوگیری از انقراض بشر در خاورمیانه صورت بگیرد.

تلاش برای دست پیداکردن به این اهداف بیشتر از هر زمان دیگری هم اکنون اهمیت پیدا کرده است و محققان اعتقاد دارند که با انجام اقدامات مناسب می‌توان میانگین دما را در مناطقی مثل خاورمیانه و شرق مدیترانه به دو درجه سانتی‌گراد افزایش داد. در پایان باید بدانید که قرار است در ماه نوامبر سال ۲۰۲۲ کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل در کشور مصر برگزار گردد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره انقراض بشر در خاورمیانه تا پایان قرن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر