;
coinex

آیفون 14 پرو و پرو مکس رونمایی شدند ؛‌ پادشاهان جدید دنیای اسمارتفون‌ها!

انتظار‌ها به سر آمد و اپل آیفون 14 پرو و پرو مکس را معرفی کرد. خبری از حذف کامل ناچ نیست اما اپل حربه‌ی بهتری برای پوشاندن این ضعف به کار گرفته است!

اپل دقایقی پیش دو گوشی آیفون 14 پرو و پرو مکس را رونمایی کرد. تا به این لحظه‌ باید این دو را قدرتمندترین و بهترین پرچم‌داران کل صنعت موبایل بدانیم که دیگر غول‌های این صنعت را به مبارزه دعوت می‌کند. اپل هم به خاطر همین رقابت سنگین پیش رو، تا جایی که امکان داشته این دو را به قابلیت‌های بسیار پیشرفته مجهز کرده است؛ اما این تمام ماجرا نیست.

ویژگی‌های آیفون 14 پرو و پرو مکس

برخلاف آیفون 14 و 14 پلاس، و البته مطابق با شایعات پیشین، نسخه‌های پرو از یک تراشه‌ی جدید یعنی اپل A16 بهره می‌گیرند. پردازنده‌ای که از لیتوگرافی 4 نانومتری استفاده کرده و اپل ادعا می‌کند تا نزدیک 48٪ به نسبت نسل پیشین بهره‌وری بهتری دارد.

دوربین سه گانه‌ آیفون‌های پرو بخشی از برندینگ اپل است اما با این تفاوت که این‌بار، سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است تا کاربران اپل پویایی بیشتری در رنگ‌ها،‌ جزئیات و شرایط نوری محدود تجربه کنند. با تمام این‌ها در اندازه سایر لنزها یعنی تله‌فوتو و فوق عریض تفاوتی در مقایسه با قبل دیده نمی‌شود و همچنان شاهد استفاده از همان سنسور ۱۲ مگاپیکسلی هستیم.

بزرگ‌ترین تغییر با نسل گذشته را باید در پنل جلویی جستجو کرد. جایی که ناچ بالاخره بعد از ۵ سال جای خود را به حفره‌ای نه چندان کوچک داده است، که شامل دوربین سلفی و سنسورهای مربوط به فناوری تشخیص چهره نیز می‌شود. اپل این بخش را با نوار اعلان‌ها که با انیمشین‌های گوناگونی سر و شکل گرفته مزین کرده است.

رونمایی اپل از آیفون 14 پرو و پرو مکس ؛‌ پادشاهان جدید دنیای اسمارتفون‌ها!

امّا در بخش نمایشگر این گوشی هم‌چنان مانند مدل پیشین به یک پنل ۶٫۱ اینچی مجهز شده است با این تفاوت که هم وضوح تصویر بیشتری دارد و هم از رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و قابلیت نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی می‌کند. به ادعای اپل این نمایشگر حدود ۲۰۰۰ نیت روشنایی دارد که تاکنون در صنعت موبایل دیده نشده است.

آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس جز اندازه‌ی نمایشگر و باتری، تفاوت خیلی زیادی با یکدیگر ندارند. در نتیجه در آیفون ۱۴ پرو مکس هم تمام مشخصات پیش گفته را خواهید داشت با این تفاوت که ابعاد نمایشگر مثل مدل پلاس به ۶٫۷ اینچ می‌رسد. البته ظرفیت باتری این گوشی هم بیشتر از مدل پرو است و در نتیجه انتظار می‌رود عملکرد آن در نگه‌داری شارژ هم به مراتب بهتر باشد.

رونمایی اپل از آیفون 14 پرو و پرو مکس ؛‌ پادشاهان جدید دنیای اسمارتفون‌ها!

قیمت‌ آیفون 14 پرو و پرو مکس نسبت به سری قبل تغییر نکرده است و هم‌چنان همان برچسب قیمت 999 و 1099 دلاری را یدک می‌کشند.

بیشتر بخوانید:

شما دربارهٔ قابلیت‌های جدید آیفون 14 پرو و پرو مکس چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

منابع:‌ XDA و theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر