;
coinex

عرضه املاک شهرداری تهران در بورس

طبق گزارش‌ها و اطلاعات به دست آمده شهرداری تهران اعلام کرده که امسال آمادگی عرضه املاک شهرداری تهران در بورس را تا حد چهار هزار میلیارد تومان دارد. این اقدام در جهت کمک به تعادل بازار مسکن انجام می‌شود و با کمک این کار می‌توان موجب شفافیت و مولدسازی دارایی و حداقل رساندن سفته‌بازی شد.

طبق اعلام خبرگزاری‌ها ماجرای عرضه املاک شهرداری در بورس مربوط به پاییز سال گذشته است و در واقع به زمانی مربوط می‌شود که معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران در اولین نشست خبری با رسانه‌ها و بعد از آن حضور در برنامه تلویزیونی در مورد نحوه واگذاری املاک شهرداری و انجماد زدایی از اموال غیرمنقول تهرانی‌ها صحبت کرد.

بیشتر بخوانید:‌ افزایش زمان معاملات فرابورس ؛‌ تقلید از بازارهای جهانی

عرضه املاک شهرداری تهران در بورس

برحسب بیانیه ابوالفضل فلاح املاک استفاده نشده و مدیریت نشده به‌واسطه طرح‌های مشارکتی در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته‌اند. او همچنین اعلام کرد که ماهیت این املاک، با مطالبات پیمانکاران شهرداری با تضییع حقوق شهروندان، باعث شائبه‌های حاکم بر این نحوه از تسویه می‌شود.

او در ادامه عنوان کرد که ما قصد داریم تا املاک و اموال غیرمنقول امانت مردم را به‌نقد تبدیل کنیم و با انجام مولدسازی منابع آنها را در طرح‌ها وارد کنیم تا به‌عنوان بدهی در بورس پیمانکاران واگذار کنیم. از طریق ساز و کارهای این واگذاری به پیمانکاران حداقل ۳۰ درصد ارزش ملک از اختیار شهرداری خارج می‌شود.

عرضه املاک شهرداری تهران در بورس

فلاح در ادامه گفت که درگذشته فروش املاک به شکل مزایده‌ای بوده و حداقل یک و نیم تا دو ماه طول می‌کشید و در این اقدامات شفافیت حداقلی وجود داشت. او گفت در بازار سرمایه نهادهای نظارتی از سه قوه وجود دارند و عرضه املاک شهرداری تهران در بورس در هفت روز اتفاق می‌افتد. دولت آمادگی این را دارد که حدود ۴ هزار میلیارد تومان از املاک را به مردم عرضه کند و در جهت تعادل بازار مسکن کمک کند.

علیرضا زاکانی شهردار شهر تهران در دی‌ماه سال گذشته در شورای شهر تهران حضور پیدا کرد و در مورد اهمیت انضباط بخشیدن به املاک و مستغلات شهرداری گفت. زاکانی همچنین عنوان کرد که این املاک چاه نفتی هستند و می‌توانند ترقی و توسعه و گسترش شهر را بهبود بخشیده و یا باعث بروز فساد شوند. علیرضا زاکانی در مورد برنامه شهرداری برای عرضه املاک شهرداری تهران در بورس در این نشست خبر داد و به موضوعاتی مثل صرفه‌جویی در فرایندهای خرید و فروش مرتبط با شهرداری به‌واسطه بورس کالا اشاره نمود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد عرضه املاک شهرداری تهران در بورس چیست؟ آیا این اقدام را مثبت تلقی می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر