;
coinex

حداقل سیستم مورد نیاز برای اندروید 13 ؛‌ این گوشی‌ها اندروید 13 را دریافت نمی‌کنند!

گوگل حداقل سیستم مورد نیاز برای اندروید 13 را اعلام کرد و دستگاه‌هایی که این شرایط را نداشته باشند، نسخه جدید اندروید را دریافت نمی‌کنند.

همانطور که انتظار می‌رفت، گوگل به تازگی حداقل سیستم مورد نیاز برای سرویس‌های موبایل گوگل (GMS) و اندروید 13 را تغییر داده است. به گفته این شرکت، دستگاه شما باید حداقل باید 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت فضای ذخیره اطلاعات داشته باشد تا بتوانید GMS را روی دستگاه‌هایی با اندروید 13 یا جدیدتر نصب کنید.

Jason Bayto کارشناس Android Enterprise می‌گوید از این پس امکان بارگذاری GMS روی دستگاه‌هایی با رم کمتر از 2 گیگابایت در کارخانه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: نحوه انتقال فایل از اندروید به آیفون [آموزش تصویری]

حداقل سیستم مورد نیاز برای اندروید 13 : 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه

البته این تنها شرایط جدید گوگل نیست و این شرکت درخواست کرده همه دستگاه‌های جدید اندروید Go حداقل 16 گیگابایت فضای ذخیره اطلاعات داشته باشند. این قانون برای دستگاه‌های موجود در بازار هم که این شرایط را ندارند، اعمال می‌شود. چنین دستگاه‌هایی با وضعیت فعلی آپدیت اندروید 13 را دریافت نمی‌کنند.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اندروید 13

این تغییرات برای رشد و توسعه اندروید لازم هستند و این اولین باری نیست که چنین قوانینی پیاده‌سازی می‌شوند بلکه گوگل بعد از رونمایی از اندروید 11 در سال 2020 هم چنین شرایطی را در نظر گرفته بود.

در آن زمان گوگل اعلام کرد دستگاه‌هایی با رم کمتر از 512 مگابایت واجد شرایط بارگذاری GMS نیستند. در همان زمان بود که فرق بین دستگاه‌های پیشرفته و ساده مشخص شد چون اعلام شد همه گوشی‌های دارای اندروید 11 یا جدیدتر در صورتی که مجهز به 2 گیگابایت رم یا کمتر باشند، از اندروید Go استفاده می‌کنند.

تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند هنوز هم می‌توانند GMS را روی دستگاه‌های اندرویدی با رم کمتر از 2 گیگابایت نصب کنند بنابراین مدتی زمان می‌برد که گوشی‌هایی با امکانات کمتر از رده خارج شوند.

در نهایت باید یادآوری کنیم که در حال حاضر همه نگاه‌ها به رویداد پیش روی گوگل یعنی Made by Google است که قرار است چهاردهم مهر ماه برگزار شود. در این رویداد علاوه بر پیکسل 7 و پیکسل واچ شاهد رونمایی از محصولات دیگری خواهیم بود؛ از جمله چند دستگاه مخصوص خانه‌های هوشمند، یک کروم کست و Google TV.

بیشتر خوانید:

نظر شما درباره اندروید 13 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر