;
coinex

لغو تعطیلی آپارات گیم تا زمان تصمیم‌گیری نهادهای نظارتی!

چندی پیش مدیر عامل آپارات، گفته بود در 18 شهریور سرویس آپارات گیم تعطیل خواهد شد. اکنون شاهد لغو تعطیلی آپارات گیم تا زمان تصمیم گیری نهادهای نظارتی هستیم.

مدیر عامل صبا ایده، محمدرضا شکوری مقدم، چند روز قبل از تعطیلی سرویس آپارات گیم به دلیل برخی محدودیت‌‌ها و قوانین خبر داد. قرار بود 18 شهریور این سرویس تعطیل شود ولی این اتفاق نیفتاد.

هنوز هم آپارات گیم به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در حوزه پخش زنده کاربرمحور و سرویس آپارات گیم اختلافاتی وجود دارد و تصمیم گیری در مورد این موضوع، به بررسی کمسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: تعطیلی بخش آپارات گیم تحت‌تأثیر فشارهای داخلی

لغو تعطیلی آپارات گیم

خبر تعطیلی سرویس آپارات گیم سر و صدای زیادی به پا کرد و خیلی از افراد به این موضوع واکنش دادند. بنار اعلام مدیر عامل آپارات، قرار بود این سرویس در 18 شهریور ماه تعطیل شود. دلیل اصلی آپارات برای تصمیم مبنی بر تعطیلی آپارات گیم، اعمال محدودیت‌ها و قوانین سخت‌گیرانه بود. برخی از افراد عقیده داشتند که هدف آپارات از این تصمیم، تحت فشار قرار دادن نهادهای نظارتی است.

لغو تعطیلی آپارات گیم

آپارات جدیدا اطلاعیه‌ای منتشر کرده و اعلام داشته، با توجه به اصرار مرکز ملی فضای مجازی، تعطیلی آپارات به تعویق انداخته شد و هنوز این سرویس فعال است.

کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی نیز در راستای این موضوع، بیانیه‌ای صادر کرده است. در این بیانیه به اصل نظارت دقیق بر انتشار محتوا و لزوم پایبندی به قوانین تاکید شده و اصرار ادامه فعالیت سرویس آپارات گیم جهت حفظ حقوق عامه کاربران فضای مجازی دیده می‌شود.

این کمیسیون اعلام کرده که موضوعات اختلاف مورد بررسی قرار خواهد گرفت و از شرکت صبا ایده، درخواست ادامه فعالیت آپارات گیم را کرده است. مسئولان آپارات نیز در جواب اعلام کردند، «در صورت اصلاح و به‌روزرسانی قوانین تنظیم‌گری در حوزه پخش زنده کاربرمحور»، آپارات گیم می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد لغو تعطیلی آپارات گیم تا زمان تصمیم‌گیری نهادهای نظارتی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر