;
coinex

طرح دولت بایدن برای توسعه زیرساخت خودروهای برقی در آمریکا ؛ بعد از تراشه نوبت به EVها رسید!

دولت جو بایدن این روزها سخت درگیر توسعه زیرساخت‌های آمریکا در حوزه‌های مختلف فناوری است. اخیرا طرح دولت بایدن برای توسعه زیرساخت خودروهای برقی در آمریکا معرفی شده است.

طرح 900 میلیون دلاری دولت بایدن برای توسعه خودروهای برقی، تنها بخشی از بودجه کلان 7.5 میلیارد دلاری برای گسترش شبکه شارژ خودروهای برقی در آمریکا است.

رئیس جمهور بایدن در سخنرانی روز گذشته خود اعلام کرد که 900 میلیون دلار از بودجه فدرال صرف افزایش تعداد شارژرهای خودروهای الکتریکی در سراسر کشور خواهد شد. این بودجه اولین بخش از بودجه کلانی است که تحت یک قانون زیرساختی دو حزبی 1 تریلیون دلاری که سال گذشته امضا شد به ساخت شارژرهای برقی اختصاص داده شده می‌شود.

بیشتر بخوانید: تبدیل آمریکا به قطب تراشه جهان ؛ موافقت سنا با بودجه 280 میلیارد دلاری!

طرح دولت بایدن برای توسعه زیرساخت خودروهای برقی در آمریکا

فروش خودروهای الکتریکی در ایالات متحده در سه ماهه اول سال 2022 به رکورد 208411 دستگاه رسید، اما زیرساخت شارژ مورد نیاز برای پشتیبانی از همه این خودروها هنوز به حد نیاز تکامل نیافته است.

بایدن در نمایشگاه خودروی دیترویت 2022 روی صحنه رفت تا از بودجه 900 میلیون دلاری دولت فدرال برای توسعه شبکه شارژ خودروهای الکتریکی کشور به عنوان بخشی از لایحه زیرساختی تصویب شده در نوامبر گذشته پرده‌برداری کند. بایدن در سخنرانی خود گفت:

امروز، مفتخرم که اعلام کنم ما در حال تصویب بودجه برای 35 ایالت، از جمله میشیگان، برای ایجاد زیرساخت های شارژ الکتریکی در سراسر ایالات خود هستیم.

طرح دولت بایدن توسعه زیرساخت خودروهای برقی در آمریکا ؛ بعد از تراشه نوبت به EVها رسید!

لایحه زیرساخت در مجموع 7.5 میلیارد دلار برای گسترش شبکه شارژ خودروهای الکتریکی اختصاص داده است و این 900 میلیون دلار تنها بخش اول بودجه به شمار می‌رود. بایدن در این سخنرانی بار دیگر بر هدف خود برای تولید 500000 شارژر تا سال 2030 تاکید کرد که توسط پیمانکاران خصوصی نصب می‌شوند.

بر اساس گزارش وزارت انرژی ایالات متحده، در حال حاضر تنها 46570 شارژر خودروی الکتریکی در ایالات متحده برای عموم باز است که کمی کمتر از 10 درصد از هدف بایدن محسوب می‌شود. بایدن همچنین علاقه‌مند است که میل جامعه آمریکایی به خرید و استفاده از خودروهای برقی را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص طرح دولت بایدن برای توسعه زیرساخت خودروهای برقی در آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmodo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر