;
coinex

کشف یک باگ امنیتی بزرگ در سیستم های لنوو ؛ همین حالا لپ تاپ خود را آپدیت کنید!

لنوو اعلام کرده که بعد از کشف یک باگ امنیتی بزرگ در سیستم های لنوو اعم از کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها، یک آپدیت امنیتی مخصوص منتشر کرده است.

لنوو ساعاتی پیش اعلام کرد که به علت کشف یک آسیب‌پذیری خطرناک در بایوس بسیاری از محصولات خود،‌ بهتر است دارندگان این محصولات هرچه سریعتر نسبت به آپدیت سیستم خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: کشف یک ایراد امنیتی بزرگ در کروم

باگ امنیتی بزرگ در سیستم های لنوو

لنوو در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها در سراسر جهان است که محصولات متنوعی را روانه بازارها می‌کند. این شرکت اخیرا اعلام کرده که با توجه به کشف یک باگ امنیتی بزرگ در بایوس بسیاری از رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌های این شرکت، کابران بایستی هرچه سریعتر دستگاه خود را به‌روزرسانی کنند. البته در حال حاضر گزارش خاصی مبنی بر سواستفاده از این باگ یا هک سیستم‌های لنوو منتشر نشده است.

لنوو همچنین یک فهرست جامع از همه کامپیوترهای رومیزی، همه‌کاره، لپ‌تاپ‌ها و حتی سرورهایی که تحت تاثیر آسیب‌پذیری بایوس هستند منتشر کرده است. مدل‌های دسکتاپ شامل Legion، ThinkSystem، ThinkStation، ThinkCentre، IdeaCentre، سری M، سری V و سری یوگا هستند. علاوه‌براین طبق اعلام این شرکت، برخی مدل‌های لپ‌تاپ‌های سری یوگا، Legion، ThinkBook، تینک‌پد، IdeaPad و Flex نیز تحت تأثیر باگ امنیتی بایوس قرار دارند.

کشف یک باگ امنیتی بزرگ در سیستم های لنوو ؛ همین حالا لپ تاپ خود را به روز کنید!

در حال حاضر صدها مدل از محصولات لنوو در معرض خطر آسیب‌پذیری امنیتی بایوس هستند و دارندگان این محصولات بایستی فهرست منتشر شده توسط کمپانی را بررسی و در صورتی که دستگاه‌شان در این فهرست حاضر است، آن را آپدیت کنند.

گفته شده که این آسیب‌پذیری امنیتی می‌تواند به مهاجمان سایبری اجازه دهد که به طور غیرمجاز به اطلاعات سیستم‌های هدف دسترسی پیدا کنند و حتی کدهای دلخواه خود را روی آن اجرا کنند. این باگ روی مدل‌های مختلف کامپیوترهای لنوو با شناسه‌هایی چون  CVE-2021-28216، CVE-2022-40134، CVE-2022-40135، CVE-2022-40136 و CVE-2022-40137 مشخص شده‌اند.

در حال حاضر لنوو لینک‌های موردنیاز برای به‌روزرسانی بایوس را دراختیار کاربران قرار داده است. برای دسترسی به این آپدیت، می‌توانید مدل دستگاه خود را در صفحه‌ی پشتیبانی محصولات لنوو جستجو کنید. این شرکت همچنین در یک برگه‌ی آموزشی، دستورالعمل‌های خاص برای به‌روزرسانی هر مدل را ارائه کرده است. با توجه به حساسیت موضوع، توصیه ما در تکراتو این است که حتما دستگاه خود را بنابر دستورالعمل لنوو به‌روز کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره باگ امنیتی بزرگ در سیستم های لنوو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر