;
coinex

زیباترین فرودگاه های جهان ؛ معرفی بهترین معماری فرودگاه ها در جهان

امروزه بسیاری از کشورها در زیباسازی و طراحی فرودگاه‌ها سنگ تمام گذاشته‌اند و این زیبایی‌ها در کنار امکانات رفاهی کامل، نگاه مسافران زیادی را در سراسر دنیا به خود جلب کرده‌ است. با ورود به زیباترین فرودگاه های جهان ، درواقع در همان لحظه‌های آغازین، با سلیقه طراحی و معماری شهر مقصد آشنا می‌شوید و حتی در هنگام تاخیر پروازها، می‌توانید از زیبایی محیط لذت ببرید.

گذراندن زمان زیاد در فرودگاه چیزی نیست که تمام افراد آن را دوست داشته باشند اما زمانی‌ که صحبت از زیباترین فرودگاه‌های دنیا می‌شود، خیلی‌ها می‌توانند نظر خود را تغییر دهند. به‌ همین خاطر اگر شما هم می‌خواهید با بهترین معماری فرودگاه ها در جهان آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه ما بمانید.

سفر با اتوبوس مزایای زیادی دارد و یکی از آنها، هزینه کمتر است. بازارگاه یکی از معتبرترین درگاه‌ها برای خرید و رزرو بلیط اتوبوس به شمار می‌رود و راه ارتباطی شما با شرکت‌های مسافربری است. این شرکت‌ها با کادر مجرب و راننده‌هایی باتجربه، اتوبوس‌هایی باکیفیت و خدمات رده‌بالا، تجربه‌ سفری خوش را برای شما به ارمغان می‌آورند.

زیباترین فرودگاه های جهان

خیلی از کشورها با انتخاب باتجربه ترین طراحان و معماران برای ساخت فرودگاه، سعی دارند جلوه‌ای به یاد ماندنی از شهر و کشور خود را در ذهن مسافران به جای بگذارند و نظر زیادی را به خود جلب نمایند. در همین راستا نیز این مطلب مفید را به معرفی باشکوه ترین و زیباترین فرودگاه های جهان اختصاص داده‌ایم، پس تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

زیباترین فرودگاه های جهان ؛ معرفی بهترین معماری فرودگاه ها در جهان
زیباترین فرودگاه های جهان

فرودگاه ملی رونالد ریگان واشنگتن

این فرودگاه مشهور از ترمینال‌های مختلفی تشکیل‌ شده که هر کدام از آن‌ها دارای زیبایی‌های به خصوصی هستند. برای ساخت فرودگاه ملی رونالد ریگان واشنگتن، بیش‌ از چندین میلیارد دلار سرمایه صرف شده است و با رفتن به آن‌ جا می‌توانید از جذابیت‌های زیادی بهره ببرید.

در این فرودگاه گنبدهای فولادی ضد زنگ و شیشه‌ای مختلفی وجود دارد که معماری آن‌ها به گونه‌ای خاص و دیدنی است. فرودگاه رونالد ریگان از مسافت بسیار وسیعی برخوردار بوده و روزانه مسافران زیادی برای سفر به مقصدهای مختلف، به آن‌‌جا مراجعه می‌کنند.

در بخش‌های مختلف فرودگاه نیز برای مسافران، فروشگاه‌های خرید سوغاتی، امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی در نظر گرفته‌ شده تا قبل یا بعد از پرواز حوصله‌شان سر نرود و لحظات خوشی داشته باشند.

فرودگاه چانگی سنگاپور

یکی دیگر از زیباترین فرودگاه های دنیا که در سنگاپور جای گرفته، فرودگاه چانگی سنگاپور است. فروشگاه‌های جذاب در این فرودگاه مشهور از محبوبیت و درخشش بیشتری برخوردار هستند و با تعداد زیادی که دارند، همواره جلب توجه می‌کنند. در فرودگاه چانگی حدود 5 ترمینال عظیم وجود دارد که هر کدام از آن‌ها خدمات مختلفی را به مسافران ارائه می‌دهند.

باغ Discovery در فرودگاه که به سبک سنگاپوری ساخته‌ شده، مجسمه‌هایی به شکل درخت را در خود جای داده و بسیار تماشایی است. اغلب مسافرانی که به این فرودگاه می‌روند، با دیدن این باغ حیرت‌زده می‌شوند. فرودگاه چانگی از فضای بسیار سرسبزی برخوردار است و بیش‌ از 100 گونه گیاه خشک و بیابانی مانند کاکتوس را در آن‌ جا می‌توانید مشاهده کنید.

این مورد از زیباترین فرودگاه های جهان برای هفتمین سال به‌ صورت پیاپی در لیست برترین فرودگاه‌های دنیا قرار گرفته و در آن 2 سالن سینما، فضای سرگرمی و بازی‌های ویدئویی، رستوران، استخر و مغازه‌های لوکس زیادی وجود دارد که مسافران می‌توانند بدون محدودیت از آن‌ها بهره بگیرند.

زیباترین فرودگاه های جهان ؛ معرفی بهترین معماری فرودگاه ها در جهان

فرودگاه مناره مراکش

فرودگاه مناره مراکش نیز برای چندمین‌ بار به‌ عنوان قشنگ ترین و دیدنی ترین فرودگاه جهان شناخته‌ شده و امکانات مختلفی همچون سالن‌های استراحت، هتل، وای‌ فای رایگان، کافی شاپ‌ها، فروشگاه‌های مختلف، رستوران‌ها، مراکز ارزی و سالن‌های بازی رایانه‌ای زیادی در آن وجود دارد. مسافران در این فرودگاه می‌توانند به‌ راحتی استراحت کنند و همچنین در آن‌ جا به حمام بروند.

فرودگاه بین‌ المللی حمد دوحه

یکی دیگر از قشنگ ترین فرودگاه های دنیا که به‌ عنوان بزرگ‌ ترین فرودگاه در جهان نیز شناخته‌ شده، فرودگاه حمد دوحه است. این فرودگاه معروف دارای سالن‌هایی بزرگ با سقف موج‌دار است که توسط معماران برجسته‌ای طراحی شده‌اند. مسافرانی که به این فرودگاه بروند، می‌توانند در آن‌ جا از مجسمه‌های برنزی مختلفی که به شکل هنرمندانه‌ای ساخته شده‌اند نیز دیدن نمایند.

فرودگاه حمد دوحه بعد از افتتاح به‌ عنوان یکی از چشمگیرترین فرودگاه‌های جهان شهرت پیدا کرده و معماری آن یادآور یک گالری هنری واقعی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود مات و مبهوت می‌کند.

زیباترین فرودگاه های جهان ؛ معرفی بهترین معماری فرودگاه ها در جهان

فرودگاه حیدر علی اف باکو

فرودگاه حیدر علی اف باکو در کشور همسایه ما یعنی آذربایجان جای گرفته‌ و فاصله آن با شهر باکو حدود 20 کیلومتر است. این فرودگاه بی‌نظیر جزو زیباترین فرودگاه های جهان به شمار می‌رود. در گذشته، مردم باکو آن را با نام فرودگاه بینا می‌شناختند. اما بعد از سال 2010، نام رئیس جمهور آمریکا را بر روی آن گذاشتند.

در فرودگاه حیدر علی اف باکو محیط مناسبی برای بازی کودکان فراهم شده و مسافران می‌توانند با خیال راحت، کودکان‌شان را به مسئولین بسپارند تا در اتاق بازی ساعت‌ها مشغول شوند‌. برای شیردهی به نوزادان هم اتاق‌هایی مخصوص وجود دارد که مادران می‌توانند از آن‌ها و خدمات موجود، خیلی راحت بهره بگیرند.

رستوران‌هایی که در فرودگاه وجود دارند، تمام غذاهای سنتی و فست‌فود را برای مسافران آماده می‌کنند و شما می‌توانید با توجه به ذائقه‌تان، هر آن چه که میل داشتید را سفارش دهید. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم فرودگاه حیدر علی اف، وجود اینترنت رایگان در تمام بخش‌ها است.

وجود خودپرداز، صرافی‌ها، فروشگاه‌های مختلف و ارائه انواع خدمات بانکی در فرودگاه حیدر علی اف باکو خیال تمام مسافران را راحت کرده و موجب شده‌ افراد از ماندن در فرودگاه نهایت لذت را ببرند. ناگفته نماند که خدمات اسپا و زیبایی نیز با بالاترین کیفیت ممکن در این فرودگاه انجام می‌شود.

کسانی که می‌خواهند با بهترین معماری فرودگاه ها در جهان آشنا شوند، بهتر است حتما سری به فرودگاه معروف حیدر علی اف باکو در آذربایجان بزنند و در آن از خدمات مطلوب و ویژه‌ای که وجود دارد، بهره ببرند.

فرودگاه بین المللی پکن داکسینگ

این فرودگاه محبوب از سالن‌های مختلفی برخوردار است که یکی از آن‌ها به شکل ستاره دریایی بوده و نسبت به بقیه، جذابیت بیشتری دارد. اصول سنتی معماری چینی به‌ راحتی در سالن‌های فرودگاه بین المللی پکن داکسینگ قابل مشاهده است و مطمئنا با دیدن آن‌ها شگفت‌زده خواهید شد.

حیاط بزرگ مرکزی فرودگاه از جذابیت زیادی برخوردار است و مسافران می‌توانند در آن‌ جا از زیبایی‌های موجود بهره بگیرند. فرودگاه بین‌ المللی پکن داکسینگ دارای نورگیرهای خطی بوده که طول هر کدام از 5 پایه‌های هواپیما را به شکل جالبی می‌کشند.

برای راحتی بیشتر مسافران، در آن‌ جا فروشگاه‌ها، کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها، فست فودها، سیرویس‌های بهداشتی و دستگاه‌های خودپرداز زیادی نیز وجود دارد که تمام مراجعه کنندگان می‌توانند از آن‌ها استفاده نمایند.

زیباترین فرودگاه های جهان ؛ معرفی بهترین معماری فرودگاه ها در جهان

فرودگاه آدولفو سوارز مادرید-باراخاس

در این بخش از معرفی زیباترین فرودگاه های جهان جا دارد شما را با فرودگاه آدولفو سوارز مادرید-باراخاس نیز آشنا کنیم. این فرودگاه بزرگ در هر ساعت بیش 120 پرواز دارد و به‌ عنوان اولین فرودگاه اسپانیا از لحاظ ترافیک هوایی و مسافران شناخته شده‌ است.

معماری داخلی فرودگاه بسیار جذاب است و در آن طیف وسیعی از رنگ‌ها وجود دارد که یادآور رنگین کمان هستند. فرودگاه آدولفو سوارز مادرید-باراخاس با طراحی خارق‌ العاده‌ای که دارد، حس آرامش و سبکی را به مسافران انتقال می‌دهد. برای ساخت این فرودگاه از بامبو یکپارچه و فولاد بهره گرفته‌اند و همین امر باعث سازگار بودن آن با محیط‌ زیست شده‌ است.

در سقف فرودگاه مادرید پنجره‌های بزرگی به چشم می‌خورد که موجب نفوذ نور طبیعی به داخل ساختمان می‌شوند. این مورد از قشنگ ترین فرودگاه های دنیا با معماری خاصی که دارد، تاکنون جوایز مهم زیادی را دریافت کرده‌ و توانسته نظر اکثر مسافران را به خود جلب کند.

فرودگاه بین‌ المللی چهاتراپاتی شیواجی

فرودگاه چهاتراپاتی شیواجی یکی از شلوغ‌ ترین و زیباترین فرودگاه‌های هند است که ترمینال‌های آن نمای بسیار جذابی دارند. ترمینال 2 این فرودگاه برگرفته از شکل طاووس بوده و اگر در آن جا به بالا نگاه کنید، انگار هزاران طاووس در آسمان وجود دارند.

در ترمینال‌های دیگر فرودگاه چهاتراپاتی شیواجی نیز نورگیرهای جذاب و قطعات هنری زیادی از بمبئی وجود دارد که مطمئنا تماشای‌شان برای‌تان جذاب خواهد بود. در این فرودگاه، فروشگاه‌های مختلف، امکانات رفاهی و خدمات سرگرمی زیادی وجود دارد که مسافران پیش‌ از سفر می‌توانند با استفاده از آن‌ها خود را بسیار سرگرم کنند.

زیباترین فرودگاه های جهان ؛ معرفی بهترین معماری فرودگاه ها در جهان

فرودگاه بین‌ المللی دنور

فرودگاه بین‌ المللی دنور یکی دیگر از زیباترین فرودگاه های جهان است که سالانه به بیش‌ از 65 میلیون مسافر سرویس‌دهی می‌کند و تاکنون توانسته جوایز مختلفی را دریافت کند. سقف این فرودگاه با استفاده از فایبرگلاس طراحی‌ شده و شکلی شبیه به کوه‌های راکی دارد.

همین امر نیز موجب شده فضای داخلی با استفاده از نور طبیعی پر شود و جلوه‌ای به‌ خصوص به وجود بیاید. در قسمت‌های مختلف فرودگاه، نقاشی‌ها و مجسمه‌های هنری زیادی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها توسط افراد هنرمند مشهوری ساخته شده‌اند.

فرودگاه بائو آن در شنزن چین

فرودگاه شنزن در چین نمونه‌ای دیگر از زیباترین فرودگاه های دنیا است. معماری این فرودگاه شبیه به یک سفره‌‌ ماهی جالب است که با رنگ‌های منحصر به‌ فردی، آن را خلق کرده‌اند. وجود امکانات رفاهی کامل در کنار طراحی خاص موجب شده مسافران زیادی آن را برای سفر به مکان‌های مختلف انتخاب کنند.

رستوران‌هایی که در این فرودگاه قرار دارند، با فضایی دلنشین و پخت غذاهای بسیار متنوع از مسافران پذیرایی می‌کنند. در سالن‌های انتظار فرودگاه بائو آن شنزن، سیستم‌های مطبوع زیادی وجود دارد که طراحی آن‌ها شبیه به درخت سفید رنگی است.

برای عبور نور طبیعی به داخل فضا از شش ضلعی های مختلفی استفاده کرده‌اند. باراندازها و کافی‌ شاپ‌های مختلف در طبقه همکف فرودگاه واقع شده‌اند و مسافران می‌توانند دسترسی راحتی به آن‌ها داشته باشند. بهتر است بدانید در فرودگاه شنزن امکان انجام خدمات اداری و دفتری هم وجود دارد. برای خرید سوغاتی و کالاهای مختلف نیز می‌توانید به فروشگاه‌هایی که از ایده‌های طبیعی سرچشمه گرفته‌اند، مراجعه نمایید.

زیباترین فرودگاه های جهان ؛ معرفی بهترین معماری فرودگاه ها در جهان

فرودگاه ساموئی تایلند

فرودگاه ساموئی در تایلند از طراحی داخلی بسیار جذابی برخوردار است و زمانی‌ که به سالن داخلی آن وارد می‌شوید، احساس می‌کنید پا در جزیره‌ای جذاب گذاشته‌اید. این مورد از زیباترین فرودگاه های جهان در دهه 1980 ساخته‌ شده است و بانکوک ایورویز نیز مالکیت آن را در اختیار دارد.

فرودگاه ساموئی با استفاده از مصالح محلی همچون نخل و خیزران ساخته شده و طراحی فضای باز آن بسیار خیره کننده است. این فرودگاه رؤیایی برای مسافران خدمات ویژه‌ای را در نظر گرفته‌ و افرادی که به آن‌ جا مراجعه کنند، می‌توانند لحظات خوشی را سپری نمایند.

فرودگاه کپیتال

یکی دیگر از بهترین معماری فرودگاه ها در جهان که جذابیت فوق العاده‌ای دارد را می‌توانید در پکن چین، مشاهده کنید. فرودگاه کپیتال از 3 ترمینال با طول 2 مایل برخوردار بوده و از این‌ جهت نیز به‌ عنوان بزرگ‌ ترین فرودگاه در دنیا شناخته شده‌ است.

این فرودگاه معروف قبل‌ از المپیک 2008 پکن، با طرح جذاب ارائه شده از شرکت فاستر و شرکا، تکمیل شد. برای طراحی این فرودگاه از رنگ‌های برجسته در فرهنگ چین مانند رنگ زرد و قرمز براق استفاده شده است. در قسمت‌های مختلف فرودگاه پکن، سوراخ‌هایی نیز جهت عبور نور به داخل ساختمان بنا شده و فضای فرودگاه در طول روز بسیار روشن است.

برای راحتی بیشتر مسافران هم در قسمت‌های مختلف فرودگاه کپیتال، فروشگاه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، دستگاه‌های خودپرداز، اتاق استراحت و خدمات سرگرم کننده زیادی در نظر گرفته شده است که مسافران می‌توانند به سادگی از آن‌ها استفاده کنند.

زیباترین فرودگاه های جهان ؛ معرفی بهترین معماری فرودگاه ها در جهان

فرودگاه کوئین آلیا اردن

این فرودگاه در کشور عمان واقع شده‌ است و ورودی آن در نگاه اول شبیه یک قصر مجلل به‌ نظر می‌رسد. دور سقف فرودگاه کوئین آلیا برج‌های گنبدی از جنس بتن وجود دارد که شکل متمایزی به ساختمان بخشیده‌ است. این گنبدها را با استفاده از بافت‌هایی به شکل برگ در سطح زیرین که به‌ صورت برجسته طراحی شده‌اند، تزئین‌ کرده‌اند و رنگ‌شان هم مایل به قهوه‌ای یا بژ است.

وجود آب‌نماهای فوق‌ العاده در فرودگاه هم بسیار جذاب بوده و جلوه خاصی به محیط بخشیده‌اند. زیبایی فرودگاه کوئین آلیا اردن در شب چندین برابر می‌شود زیرا کل ساختمان با استفاده از چراغ‌ها و لامپ‌های جذاب، تزئین شده است.

بازارگاه ؛ خرید آسان بلیط آنلاین

سامانه بازارگاه کامل‌ترین امکانات را در زمینه خرید بلیط اتوبوس، اجاره سرویس دربستی و ارسال بار اینترنتی در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید برای داشتن سفری راحت‌تر و اختصاصی، از طریق سامانه بازارگاه تاکسی بین شهری دربست تهیه کنید. بزرگ‌ترین مزیت تاکسی‌های دربست این است که شما از درب منزل سوار و در مقصد هرکجا بخواهید پیاده می‌شوید حتی می‌توانید در مقصد توقف چند ساعته داشته باشید و با همان تاکسی‌ برگردید. داشتن کاربری ساده و همچنین وجود اپلیکیشن کارامد و پوشش دهی معتبرترین شرکت های مسافربری سراسر کشور، شما را از مراجعه به سایت های متعدد جهت خرید بلیط اتوبوس بی نیاز می‌نماید.

سخن پایانی

همان‌طور که می‌دانید، در هر کشوری فرودگاه‌ها را با استفاده از معماری خاصی ساخته‌اند و مسافران در سراسر جهان می‌توانند از گزینه‌های زیادی دیدن نمایند. البته در بین آن‌ها برخی از فرودگاه‌ها به عنوان زیباترین فرودگاه های جهان شناخته شده‌اند و ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامعی در مورد آن‌ها در اختیارتان قرار دهیم.

نظر شما درباره زیباترین فرودگاه های جهان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر