;
coinex

هک پلتفرم مدیریت رمز عبور LastPass ؛ سرقت اطلاعات از منبع حفاظت از اطلاعات!

ماه گذشته خبر هک پلتفرم مدیریت رمز عبور LastPass و دسترسی غیر مجاز هکرها به اطلاعات پلتفرم مذکور توسط اعضای ارشد آن تایید شد.

بر اساس اخبار منتشر شده، اخیرا یک هکر موفق شد به سیستم مدیریت LastPass نفوذ کند و به مدت چهار روز به اطلاعات بزرگ‌ترین سیستم مدیریت رمزعبور جهان دسترسی داشته باشد.

البته اینگونه که مدیرعامل پلتفرم اعلام کرده، طی تحقیقات صورت گرفته با همکاری کارشناسان امنیت سایبری Mandiant، مشخص شده که هیچ گونه خطری اطلاعات کاربران را تهدید نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: هکرها یک آسیب‌پذیری غیرقابل رفع در پلی استیشن 4 و 5 کشف کردند

در پی هک پلتفرم مدیریت رمز عبور LastPass مهاجم به چه اطلاعاتی دسترسی پیدا کرده بود؟

پس از هک پلتفرم مدیریت رمز عبور LastPass، هکر به منبع کدها و اطلاعات فنی این پلتفرم مدیریت رمز عبور دسترسی پیدا کرد. طبق اخبار منتشر شده دسترسی مهاجم به بخش‌های فنی این سرویس ختم می‌شود و با اطمینان می‌توان گفت که امنیت اطلاعات کاربران کاملا حفظ شده است.

هک پلتفرم مدیریت رمز عبور LastPass ؛ سرقت اطلاعات از منبع حفاظت از اطلاعات!

در ادامه باید این موضوع را خاطر نشان کرد که LastPass به رمزعبور اصلی کاربران دسترسی ندارد که همین موضوع رمزگشایی داده‌ها را برای هکرها بیش از پیش دشوار می‌کند.

در آخر باید این نکته را خاطر نشان کرد که امنیت سایبری بسیار ضعیف‌تر از آنچه است که به‌نظر می‌رسد. اخیرا کمپانی‌های بزرگی مانند مایکروسافت، سامسونگ، انویدیا و… مورد تهاجم گسترده هکرها قرار گرفتند و اکنون با هک شدن سیستم بزرگ‌ترین پلتفرم مدیریت رمزعبور در جهان، می‌توان گفت که امنیت اطلاعات کاربران در فضای مجازی برای هکرها تنها یک شوخی ساده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره امنیت فضای مجازی و هک پلتفرم مدیریت رمز عبور LastPass چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر