;
coinex

راه‌اندازی آزمایشی یورو دیجیتال : پنج شرکت توسط بانک مرکزی اروپا انتخاب شدند

بانک مرکزی اروپا قصد دارد در آینده‌ای نزدیک از پروژه یورو دیجیتال رونمایی کند. پنج شرکت بزرگ در راه‌اندازی آزمایشی یورو دیجیتال نقش مهمی ایفا می‌کنند.

بانک مرکزی اروپا (ECB) جهت راه‌اندازی آزمایشی یورو دیجیتال با شرکت‌های آمازون، CaixaBank، Nexi و غیره همکاری می‌کند. بانک مرکزی تعداد کمی از شرکت‌ها را از میان 54 نامزد کمک به توسعه نمونه اولیه CBDC خود یعنی یورو دیجیتال انتخاب کرده است.

بیشتر بخوانید: آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

راه‌اندازی آزمایشی یورو دیجیتال

بانک مرکزی اروپا در تاریخ 16 سپتامبر نام پنج شرکت انتخاب شده برای کمک به توسعه رابط کاربری یورو دیجیتال را اعلام کرد. از جمله‌ این شرکت‌ها می‌توان به غول تجارت الکترونیک، آمازون، بانک ایتالیایی Nexi و بانک اسپانیایی CaixaBank اشاره کرد.

به گفته بانک مرکزی اروپا، این شرکت‌ها در بخش‌های جداگانه پروژه توسعه CBDC کار خواهند کرد. بانک مرکزی قصد دارد نجوه تعامل و ادغام یورو دیجیتال را در موارد کاربردی مختلف مورد سنجش قرار دهد.

هر کدام از شرکت‌های انتخاب شده توسط ECB، بر روی یک مورد استفاده کاربردی یورو دیجیتال تمرکز خواهند کرد. آمازون مسئول آزمایش سیستم‌های پرداخت تجارت الکترونیکی است. CaixaBank و Worldline مسئولیت نمونه‌سازی پرداخت‌های P2P را بر عهده دارند. EPI و Nexi نیز بر روی پرداخت‌های خرده‌فروشی‌ها کار خواهند کرد.

علی‌رغم فعالیت شرکت‌های خصوصی بر روی موارد استفاده و ادغام یورو دیجیتال، بانک مرکزی اروپا تنها مسئول توسعه کد و زیرساخت‌های CBDC است. نمونه‌های اولیه ایجاد شده توسط شرکت‌های نامبرده تنها برای راه‌اندازی آزمایشی یورو دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما به گفته بانک مرکزی اروپا، از داده‌های به دست آمده در مراحل بعدی پروژه استفاده نخواهد شد.

راه‌اندازی آزمایشی یورو دیجیتال : پنج شرکت توسط بانک مرکزی اروپا انتخاب شدند

ECB اعلام کرد که راه‌اندازی آزمایشی یورو دیجیتال تا چند ماه آینده به اتمام خواهد رسید. طبق انتظارات، نسخه دیجیتالی یورو تا سه ماهه اول سال 2023 عرضه می‌شود.

روبرتو کاتانزارو (Roberto Catanzaro)، مدیر ارشد استراتژی و تحول Nexi Group و عضو گروه مشاوره بازار دیجیتال یورو، در بیانیه‌ای اعلام کرد که Nexi Group به توسعه یورو دیجیتال کمک می‌کند.

به گزارش El Economista، رسانه محلی اسپانیایی، بانک مرکزی اروپا نگران است راه‌اندازی یورو دیجیتال منجر به لو رفتن سپرده‌های بانک‌های تجاری شود، به همین دلیل ECB با چندین شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت پیشرو همکاری می‌کند.

شرکت‌های انتخاب شده توسط بانک مرکزی اروپا ریسک‌ها و فرصت‌های مرتبط با راه‌اندازی CBDC را تجزیه و تحلیل می‌کنند. نگرانی‌های بانک مرکزی اروپا تا حد زیادی به سقوط اقتصادی عمیق  Banco Popular اسپانیا در سال 2017 ارتباط دارد.

پس از سقوط Banco Popular اسپانیا، چندین شرکت و نهاد عمومی وجوه خود را در کمتر از دو ماه برداشت کردند. این موضوع باعث از دست رفتن سرمایه حدود 300 هزار سرمایه‌دار جزئی شد. مقامات ECB اخیراً طی رویدادی که توسط کمیته اقتصادی و اجتماعی اروپا برگزار شد اعلام کردند که یورو دیجیتال با هدف تجارت خرده‌فروشی به بازار عرضه خواهد شد.

گفتنی است استفاده از یورو دیجیتال تنها مختص عده خاصی از افراد است و شرکت‌ها حق استفاده از این دارایی را جهت تسویه صورت‌ حساب‌ها یا تسویه فاکتورها ندارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره راه‌اندازی آزمایشی یورو دیجیتال چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptopotato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر