;
coinex

گلکسی S24 اولین گوشی مجهز به وای‌فای 7 خواهد بود!

طبق حدس و گمان‌های مطرح شده، اولین گوشی مجهز به وای‌فای 7 به دست کره‌ای‌ها ساخته خواهد شد. گفته می‌شود که سامسونگ در گلکسی S24 از این تکنولوژی استفاده خواهد کرد.

اکثر گوشی‌های جدید موجود در بازار امروز با وای‌فای 6 یا استاندارد جدیدتر 6E عرضه می‌شوند. وای فای 6E درواقع، تنها به‌عنوان نسخه‌ای قبل از وای‌فای 7 شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

گلکسی اس 24، اولین گوشی مجهز به وای‌فای 7

گزارش جدید DigiTimes نشان می‌دهد که ظاهرا اولین دسته از گوشی‌های Wi-Fi 7 در نیمه دوم سال 2024 وارد بازار می‌شوند. طبق معمول، سامسونگ یکی از پیشگامان استاندارد جدید وای‌فای خواهد بود و انتظار می‌رود گلکسی اس 24 ، یکی از اولین گوشی‌های بازار باشد که از وای‌فای 7 پشتیبانی می‌کند.

گلکسی S24 اولین گوشی مجهز به وای‌فای 7 خواهد بود!

انتظار می‌رود که Wi-Fi 7 حداکثر سرعت 2.4 برابر سریع‌تر را در مقایسه با Wi-Fi 6 ارائه دهد و سازمان استاندارد Wi-Fi، حداکثر سرعت 33 گیگابیت در ثانیه را ذکر کرده است. دستگاه‌های شامل تکنولوژی Wi-Fi 7 می‌توانند از کانال‌های 300 مگاهرتز استفاده کنند و بهبودهای فیزیکی (PHY) و کنترل دسترسی متوسط ​​(MAC) را در حالی‌که همچنان با فرکانس‌های موجود 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز کار می‌کنند، به همراه خواهند داشت. کوالکام قبلاً از تراشه‌های Wi-Fi 7 Networking Pro Series Wi-Fi رونمایی کرده بود. احتمالا اولین دسته از روترها و لپ‌تاپ‌های خانگی دارای استاندارد Wi-Fi 7 در اوایل سال 2024 کار خود را آغاز می‌کنند.

ناگفته نماند، تکنولوژی Wi-Fi 7 قرار است تا با سرعت اینترنت بی‌سیم فوق‌العاده و تأخیر کم، لذت تجربه از گجت‌های بی‌سیم را افزایش دهد و موارد نوظهور از جمله واقعیت توسعه‌یافته با تأخیر کم (XR)، بازی‌های مبتنی بر فضای ابری، پخش ویدیوی 8K و کنفرانس‌های ویدیویی و ارسال محتوا را تسریع کند.

شرکت کوالکام نیز در این رابطه بیان کرد:

برای چندین دهه، شرکت کوالکام  پیشگام اختراعات حیاتی Wi-Fi، از جمله تکنیک‌هایی برای راه‌اندازی و نصب سریع دستگاه‌ها در شبکه‌های Wi-Fi، معماری‌های پیشرفته آنتن، طراحی شکل موج رادیویی برای افزایش سرعت و برد، و فناوری‌های شبکه Wi-Fi بوده است و البته که نوآوری‌های ما در عین حال به استانداردهای Wi-Fi کمک می‌کنند. ما به حمایت از رشد Wi-Fi 6 و 6E ادامه می‌دهیم و در عین حال توسعه استانداردهای Wi-Fi 7 را رهبری می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد اولین گوشی مجهز به وای‌فای 7 چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر