;
coinex

رفع تحریم شرکت های تکنولوژی ؛ صدور مجوز توسط آمریکا برای فعالیت در ایران

آسوشیتدپرس گزارش می‌دهد که صدور مجوز رفع تحریم شرکت های تکنولوژی با هدف افزایش دسترسی مردم ایران به خدمات اینترنتی صورت گرفته است.

ایالات متحده آمریکا با رفع تحریم های شرکت های تکنولوژی سعی دارد دسترسی مردم ایران به خدمات اینترنتی را گسترش دهد! این اولین بار است که در طی این سال‌های تحریم، چنین مجوزی از سوی ایالات متحده آمریکا صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

فوری: قطع اینترنت توسط وزارت ارتباطات تایید شد [ایلان ماسک در حال فعالسازی استارلینک] 

رفع تحریم شرکت های تکنولوژی ممکن است؟

طبق گزارش‌های رسیده، وزارت خزانه داری آمریکا این مجوز را مخصوص شرکت‌هایی صادر کرده که تا پیش از این اجازه فعالیت در ایران را نداشتند. طی این مجوز آپدیت شده شرکت‌های تکنولوژی می‌توانند خدمات مربوط به شبکه‌های اجتماعی، پلتفرم‌های اداری، ویدئو کنفرانس را ارائه کنند. یکی از مهم‌ترین خدماتی که با رفع تحریم شرکت های تکنولوژی عرضه خواهد شد، خدمات مربوط خدمات ابری است که اهمیت زیادی دارد.

رفع تحریم شرکت های تکنولوژی

 

تا پیش از آپدیت شدن این مجوز، شرکت های تکنولوژی آمریکایی تنها می‌توانستند این خدمات را به کاربران ایرانی ارائه کنند و حذف این شرط به معنی این است که کسب و کارهای ایرانی نیز می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

معاون وزیر خزانه داری آمریکا، والی آدیمو، طی بیانه‌ای اعلام کرد و گفت این کشور به دنبال افزایش سرعت چرخش آزاد اطلاعات برای مردم ایران است.

این به روزرسانی که منجر به رفع تحریم‌های شرکت‌های تکنلوژی شده، شامل دستگاه‌های مختلفی مانند گوشی‌های هوشمند، دستیارهای شخصی دیجیتال، سیم کارت، گوشی های ماهواره‌ای، سخت افزارهای مربوط به BGAN، تجهیزات رادیویی، مودم‌های مصرفی، اکسس پونت‌های وای‌فای، ترمینال‌های ماهواره‌ای مصرفی، لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها، آنتی‌ویروس‌ها، سیستم عامل‌ها و ابزارهای تغییر آی‌پی می شود.

بنا به گفته آسوشیتدپرس پیش از این هم ایالات متحده آمریکا در سال 2014 مجوز ارائه نرم‌افزارهایی که بستر ارتباطات رایگان در ایران را فراهم می‌آوردند، صادر کرده بود، که شرکت‌های تکنولوژی به دلیل وجود دیگر تحریم‌ها و از ترس مواجه شدن با جریمه‌های مالی، حاضر به سرویس دهی به ایران نشدند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رفع تحریم های شرکت های تکنولوژی چیست؟ نظراتتان را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر