;
coinex

6 مهر: قطعی اینترنت توسط وزارت ارتباطات [فعالسازی استارلینک]

طی روزهای اخیر و با جو متشنج برخی شهرهای بزرگ که با حملات هکری برخی گروه‌ها همراه شده‌، بار دیگر نگرانی از بابت قطع اینترنت اوج گرفته و حالا احتمال قطع اینترنت توسط وزارت ارتباطات تایید شده است.

زارع‌پور در گفتگوی امروز خود احتمال قطع اینترنت بنا به شرایط امنیتی را رد نکرد. او در این باره گفته: «به خاطر مسائل امنیتی و برخی از بحث‌هایی که این روزها در کشور وجود دارد، ممکن است گاهی اوقات محدودیت‌هایی توسط دستگاه‌های امنیتی تصمیم‌گیری و اعمال شود، ولی ما کاهشی در زمینه پهنای باند اینترنت انجام ندادیم و پهنای باند مورد نیاز کشور را به صورت روتین تامین می‌کنیم.»

بیشتر بخوانید: پشت پرده اختلالات شبکه اینترنت چیست؟ [مصاحبه اختصاصی تکراتو با حامد بیدی]

احتمال قطع اینترنت قوت گرفت

روز گذشته ایلان ماسک در پاسخ به کامنت یکی از توییت‌های خود گفته بود که برای ارسال تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای به ایران درخواست معافیت از تحریم‌ها را می‌کند و صبح امروز خبر رسید که وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده ارسال تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای به ایران مشمول تحریم نیست.

احتمال قطع اینترنت توسط وزارت ارتباطات تایید شد [+واکنش وزیر به صحبت‌های ایلان ماسک]

عیسی زارع پور اما لحظاتی پیش در گفتگویی با رسانه‌ها درباره شرایط ارائه اینترنت استارلینک از سوی این شرکت برای ایران گفته که بنابر قواعد بین‌المللی، اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنت ماهواره‌ای بایستی قواعد اینترنتی ایران را رعایت کنند. زارع پور که در حاشیه نشست امروز هیئت دولت با رسانه‌ها به گفتگو نشست، به اظهارات ماسک و واکنش وزارت خزانه‌داری آمریکا واکنش نشان داد و گفت:

«شورای عالی فضای مجازی برای اپراتورهایی که بخواهند به طور قانونی سرویس اینترنت ماهواره‌ای ارائه دهند، قواعد و مقرراتی تنظیم کرده است. شرکت‌های خواهان مجوز نیز بایستی این موارد را در نظر بگیرند. براساس قواعد بین‌المللی، اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت ماهواره‌ای بایستی قواعد اینترنتی کشورها را رعایت کنند.»

او همچنین اظهار داشته که بعید می‌داند استارلینک بتواند به این زودی دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای را برای ایرانی‌ها فراهم کند چرا که سرویس‌شان کامل نیست.

بروزرسانی ساعت 18:00 چهارشنبه 30 شهریور 1401: وزیر ارتباطات با تکذیب برخی نقل قول‌های اشتباه منتشر شده گفت:«در پاسخ به سوال خبرنگاری در حاشیه دولت درباره سرعت اینترنت در روزهای اخیر این نکته مورد تاکید قرار گرفت که پهنای باند کاهش پیدا نکرده است.»

در روزهای اخیر در برخی نقاط و برخی ساعات محدودیت‌های مقطعی وجود داشته که برطرف شده است و در حال حاضر شبکه ارتباطی هیچ مشکلی از منظر سرعت و کیفیت ارتباطی ندارد.

بروزرسانی جمعه 1 مهر 1401: وزیر خارجه آمریکا با انتشار توییتی اعلام کرد که مجوز عمومی برای دسترسی به ارتباطات دیجیتال صادر شده است. ایلان ماسک در پاسخ به این توییت گفت که در حال فعالسازی استارلینک در ایران است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد احتمال قطع اینترنت توسط وزارت ارتباطات چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (68 نظر)

    توآمریکا و اروپا و اکثر کشورها شبکه های مجازی آزاد نیستن هرکاری بکنند متن و فیلم و عکس همه با نظارت هست

    پاسخ

    ای فیلسوف شیطون
    از کجا فهمیدی
    مغز گندیده

    پاسخ

    آقایان دولتی و حکومتی باید به یاد داشته باشند ظلم پایدار نیست، نمیشه زیر پرچم دین، اسلام و ائمه به مردم ظلم کرد و حق و حقوقشان را زیر پا گذاشت و کشور را به دودسته انقلابی و با بصیرت و فریب خورده و اغتشاشگر تقسیم کرد. ایران و منابع آن متعلق به همه ایرانی ها (با هر سلیقه و طرز فکری) است و ارث پدری عده ای خاص نیست.

    پاسخ

    الان مثلا اینترنت قط شد همه چی درس شد؟ آبرومون تو جهان رفته فق مونده سیخ بزنن جوونا بیان بیرون سر اینترنت ک الحمدالله داره میشه، گ تو ای مملکت

    پاسخ

    مردم یک مدت اینترنت هاشون رو تمدید نکنند طرح صیانت لغو می شه

    پاسخ

    با درود فراوان

    ایلان ماسک چرتو پرتی بیشتر تحویل نداده من ۱۰ سال پیش میخواستم اینترنت ماهواره ای وصل کنم رو هاتبرد بعدش فهمیدم که سیگنالش اینقد قوی میشه واسه ارسال که کل شهرو فرا میگیره بعدش رو بیسیم خط رادییویی نویز میندازه ظرف ۵ دیقه بالاسرتن به جرم جاسوسی . بعدشم ایلان ماسک همه چیو حل کرد اون فرستنده و گیرنده ای که میخواد بفرسته واسمون ۷۰۰ ۸۰۰دلار بیشتر اب میخوره تو این هزینه ام بکنی ماشالله از به ایران که پارازیتاش معروفه مهم ام نیس واسشون تاثیرات پارازیتاش رویه تولید سرتان چقد مهمه با دو تا پارازیک همه چیو حل میکنه
    و من الله توفیق

    پاسخ

    طرح خیانت ملی همین بود دیگه گفتید صیانت

    پاسخ

    نت رو وصل نکنید ما از شنبه کف خیابان هستیم . خوددانید

    پاسخ